דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אלפא רומיאו ג'וליה - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...
מאת: נועם ריין

צילום סטילס, וידאו ועריכת וידאו: שלו שטיינבאום

המבחן הזה הוא לא עוד סקירה של מוצר על המדף. אלפא רומיאו ג'וליה היא כמובן מוצר צריכה לכל דבר ועניין - מתחרה לגיטימית של ב.מ.וו סדרה 3, אודי A4 ואחרות. אבל קשה עד בלתי אפשרי לפגוש את הג'וליה בצורה סטרילית שכזו. עבור חובבי אלפא ברחבי העולם, שהח"מ נמנה עליהם עוד מגיל גן החובה, מדובר במכונית שהיא אבן דרך.

נזכיר: אלפא רומיאו במהלך השנים יצרה דגמים רבים בעלי אופי ספורטיבי, שהסעירו את חובבי ההגה ומשכו מעריצים רבים שהוקסמו מהמותג האיטלקי. האחרונה שבהם היתה ה-159, ככל הנראה, אך יורשת ראויה לאותה מכונית מנהלים ספורטיבית בוששה לבוא. דגמי אלפא בשנים האחרונות, המיטו והג'ולייטה, היו לא יותר מפיאט בעיצוב אלפיסטי - לפעמים גם עם ביצועים לא רעים, אבל זה לא היה זה. העולם חיכה לאלפא רומיאו ג'וליה, המכונית שאמורה להחזיר עטרה ליושנה. ובכן, העולם קיבל אותה בשנה שעברה, והעולם - וכאן ארשה לעצמי לדבר בשמו - מאוד יתאכזב אם יתגלה שלא מדובר באלפא "אמיתית".

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אלפא רומיאו ג'וליה


 אלפא רומיאו ג'וליה, 2.0 ליטר, טורבו בנזין, טיפטרוניק, 200 כ"ס, 252,900 שקל

יתרונות

חסרונות

ביצועים

מושב אחורי

יכולת דינאמית

תא מטען

נוחות נסיעה

  אבזור בגרסת הבסיס

 

צפייה בתוכן אלפא רומיאו ג'וליה - מבחן וידאו



עיצוב
בתחום הזה אלפא לא אכזבה גם בשנים הפחות זוהרות של המותג, וגם עכשיו אנחנו מקבלים כאן את התוצאה הרצויה. הג'וליה נראית גדולה, רחבה ונמוכה, משיגה את הפרופורציות הדרושות לשם המראה הספורטיבי. המשולש ההפוך במרכז הגריל הקדמי בולט כאן במיוחד, ולצידו זוג פנסים ארוכים וצרים שמתחתם ממוקמים כונסי אוויר גדולים. היא לא צריכה צבע אדום או ג'אנטים בעיצוב מיוחד כדי לשדר אקשן.
מהצד ומאחור אלפא ג'וליה פחות מסעירה, אם כי עדיין נראית מצוין. ומבפנים? שוב, חגיגה. מצד אחד, העיצוב נקי מאוד: יש מעט כפתורים על הקונסולה המרכזית, יש הרבה שטחים נקיים ונעימים למראה ולוח השעונים משתלב היטב בקו החיפוי, שעובר דרך המסך המרכזי ומגיע עד לפתח המיזוג מימין. הצבע האדום של רכב ההדגמה מקפיץ את סביבת הנהג למחוזות הספורט-פרימיום, ולכך תורמים גם המחוונים ששקועים בתוך מנהרות יעודיות, כפתור ההתנעה שנמצא על ההגה ושלישיית הגלגלות שמקיפות את ידית ההילוכים הצפה (ב.מ.וו, מישהו?).

אלפא רומיאו ג'וליה

תא הנוסעים
אבל אלפא ג'וליה זה לא רק עיצוב, ממש לא. יש כאן את כל המרכיבים שנדרשים על מנת ליצור אווירה שמשלבת בין יוקרה ובין ספורט. על החלק הראשון, שמציב את האלפא מול מכוניות כמו אודי A4 ולקסוס IS, אחראים איכות החומרים המצוינת, עם העור והמתכת המשובחת, גלגלת הפיקוד המרכזית שמקלה על השליטה בפקדים, מחשב הדרך המפורט ומערכת המולטימדיה המצוינת ששקועה ומשתלבת היטב בדשבורד. החלק השני, הספורטיבי, מקבל את שלו בזכות המושבים הנוחים והנמוכים, וגם בזכות גלגל ההגה שיוצא החוצה ומכניס את הנהג לאווירה קרבית.

רשימת האבזור של הג'וליה מכובדת, אם כי לא מרשימה בצורה יוצאת דופן. ג'וליה בסיסית מגיעה עם בקרת שיוט, בקרת אקלים, חיישני חניה, גשם ותאורה, וגם מראה נגד סנוור. תוספת קטנה למחיר - שכנראה שווה את זה לאור כמות הלקוחות שבוחרים בה - תעביר אתכם הלאה לרמת הגימור "לאונץ' אדישן", שכוללת גם ריפודים משולבי עור, תאורת קסנון וגג שמש כפול. הולוצ'ה, עם מחירים שנושקים לסגמנט גבוה יותר, מרעיפה עוד אביזרים רבים - וכך גם בחבילות האבזור האופציונליות (והלא זולות). מפרט הבטיחות לא מלא, אבל מה שכבר קיים - כמו התראה על שמירת מרחק וסטיה מנתיב - פועל היטב.

בפרקטיקה, לא תהנו מהעובדה שהג'וליה מוגדרת כמכונית מנהלים. רוצים מרווח אינסופי? קנו סקודה סופרב. זאת מכונית לנהג. אם בכל זאת תשתמשו בדלתות האחוריות (הלא גדולות), תתקלו בגג נמוך ובמושב שיכול לאכלס שניים בלבד, בשל תעלת ההינע הגדולה. שני הנוסעים שיכנסו פנימה יהנו ממרווח הולם.

נפח תא המטען לא רע בסך הכל, אבל המבנה שלו לא רבוע והפתח קטן, אז יהיה קשה להעמיס אותו. לשוק הישראלי זה אמנם פחות רלוונטי, אבל מסקרן לדעת האם בעתיד תוצע הג'וליה גם בגרסת סטיישן. לפחות עבור האירופאים.

אלפא רומיאו ג'וליה

נוחות נסיעה
מטרים ראשונים של נסיעה בעיר גורמים להפתעה מסוימת, המלווה בחשש. המתלים רכים יחסית - זה טוב לנוחות, ואכן רמת השיכוך של הג'וליה מצוינת. אמנם, חישוקי ה-"18 עם הצמיגים נמוכי החתך מעבירים לתא הנוסעים חלק מפגמי הכביש , אך בסך הכל רמת הנוחות טובה מאוד.

מחוץ לעיר הנוחות הטובה נשמרת, למעט נדנוד קל על גלים גדולים באספלט - רכה, כבר אמרנו? אך בסך הכל נעים מאוד להעביר קילומטרים ושעות רבות מאחורי ההגה שלה, וגם בידוד הרעשים המעולה תורם לכך. מתלים רכים עלולים לפגוע ביכולת הדינאמית של המכונית, ומכאן החשש. ב.מ.וו סדרה 3 הצליחה לייצר שילוב נדיר בין רכות לספורטיביות; האם גם הג'וליה מסוגלת לכך?

אלפא רומיאו ג'וליה

מנוע ותיבת הילוכים
אם בסגמנט מכוניות המנהלים העממיות מקובל לפגוש מנועי "2 ליטר" או מקבילים להם עם מנועי טורבו והספק מרשים, הרי שדווקא מכוניות המנהלים היוקרתיות לפעמים מסתפקות בפחות מכך בגרסאות הכניסה. את ב.מ.וו סדרה 3 תקבלו בגרסת הכניסה עם 136 כ"ס בלבד, אודי A4 מסתפקת ב-150 כ"ס, ובמרצדס C קלאס תמצאו 156 סוסים בסך הכל. אלפא רומיאו ג'וליה (יחד עם אינפיניטי Q50, קדילאק ATS ואחרות) לא מסתפקת בנתון התחלתי צנוע. המינימום שלה זה 200 כ"ס, שיורדים לגלגלים האחוריים ומופקים באמצעות מנוע 2.0 ליטרים מוגדש. המומנט עומד על 33.6 קג"מ.

המנוע הזה חזק מאוד, אבל לא באופן המקובל אצל מנועי טורבו. אין פרץ כוח עם בעיטה בגב, ומאידך גם אין אובדן של כושר הנשימה בסל"ד גבוה. הג'וליה מייצרת המון כוח כבר משלב מוקדם מאוד, ושומרת עליו לכל אורך קשת הסל"ד. ליניאריות שמעט מפתיע למצוא במנועי טורבו-בנזין, מהסוג שקצת מזכיר דיזלים - ולגמרי בקטע טוב.

המשמעות היא שבכל רגע יש הרבה מאוד כוח שזמין מתחת לרגל ימין, בין אם ביציאה מכיכר בעיר ובין אם בקצה עיקול חד בהרי ירושלים. את מה שיש לה - וזה לא מעט, מה שיש לה - האלפא הזו נותנת תמיד, בלי השתהות מיותרת. מעבר של בורר מצבי הנהיגה, DNA בשפתה של אלפא, למצב הספורטיבי, מחדד את תגובת הדוושה והתיבה אך לא משנה באופן מהותי את אופיו של המנוע.

תיבת ההילוכים הצמודה היא אוטומטית עם 8 הילוכים, שנתמכת בזוג משוטי ענק נהדרים מאחורי ההגה. החלפת ההילוכים כמעט תמיד מהירה ויעילה, והשוס - במצב הידני היא באמת ידנית, ולא מעלה הילוך גם אם הגעתם למנתק ההצתה.

צריכת הדלק שמדדנו במהלך המבחן עמדה על כ-11 ק"מ לליטר בקטעים הרגועים, ו-7.5 ק"מ לליטר בנהיגה תובענית יותר. לא רע בהתחשב בביצועים.

אלפא רומיאו ג'וליה

התנהגות כביש
אחרי כל החששות מהמתלים הרכים, וכל הזכרונות הטריים והפחות מוצלחים מדגמים אחרים של אלפא, סיימנו את הקטע הדינאמי עם חיוך ענק מרוח על הפנים, ובאישון לילה יצאנו מהבית לסיבוב אקשן נוסף. הרכות של המתלים אמנם יוצרת מעט רכינה בפניות, אך היא מאפשרת לשלוט בג'וליה בקלות, ויחד עם התקשורת הנהדרת מהשלדה קל מאוד לקבוע את המינון הרצוי של היגוי היתר, להיכנס בחדות לפניה ולצאת ממנה עם מכת גז משמחת לב, לא שניה אחת מוקדם מדי.

ההגה אמנם לא מושלם - הוא גדול מדי וגם התקשורת לא השביעה את רצונם כל כל הבוחנים, אך הוא מהיר, מדויק ומאפשר לנהוג את הג'וליה בקצב גבוה מאוד על המגבלות, וגם קצת מעבר להן. אין הרבה מכוניות שמסוגלות לספק נהיגה מדויקת וכירורגית "על הקווים", ומאידך להשתטות בשעשועי זנב בכיכרות נטושות. הג'וליה יודעת לעשות את זה, ובכך היא מציבה את עצמה כאחת המתחרות הכי קשוחות של ב.מ.וו סדרה 3 בזירה הספורטיבית. איזה כיף.

אלפא רומיאו ג'וליה

סיכום
לא היה קל להחזיר את המפתחות של אלפא רומיאו ג'וליה. אחרי כל כך הרבה שנים אפורות, היא הזכירה לנו למה כל כך אהבנו את אלפא רומיאו מלכתחילה, וגם הציגה מודל כמעט אידיאלי של מכונית מנהלים ספורטיבית. כמצופה ממכונית מנהלים יוקרתית, היא נוחה מאוד לנסיעה, שקטה, מאובזרת וגם איכותית ומעוצבת. כנדרש ממכונית עם אופי ספורטיבי, היא מייצרת ריגוש כמעט בכל נסיעה ועושה חשק לדגום גם את הגרסאות החזקות יותר.

לא פעם, מכוניות ספורט של ממש נוטות להיות לא נוחות ולא נעימות ביומיום; מכוניות מנהלים יוקרתיות, מצידן, נוטות לאופי מגושם וגמלוני. הג'וליה משלבת בין התכונות הנדרשות משתי אלו, כמעט ללא החסרונות הנלווים. אם יש לכם את הסכום, יהיה זה כמעט בלתי אחראי שלא לשקול קניה של הג'וליה.

אלפא רומיאו ג'וליה

לדגמי אלפא רומיאו בישראל - אלפא רומיאו

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. פרופ' יישעיהו לייבוביץ במיטבו 
    פרוש כסותו לדברים כ"א, 16-04-2017

    לא ח"ו להעליב, הסקירה טובה ומדויקת, אך חסרת כל רגש. כל חובב אלפא אמיתי יעלה לרכב כמו בחור בן 16 שמתכונן להגיע היום לבסיס 2 עם נערה שזה עתה הכיר.
    אי אפשר להגיש את זה כמו דב אלבויים או יישעיהו לייבוביץ בשישי בצהריים. כל החלק של התשוקה ואהבת הרכב לא מוגש כראוי, או שמא לא מוגש כלל.
    לא בא לסכסך אבל תסתכלו על פאבל או אסף בהגשה ותבינו בערך למה אני מתכוון (בזעיר אנפין). לא צריך להיות קלארקסון, אבל דכילאק. מקווה שתיקחו את זה כביקורת בונה. חג שמח

    סגור תגובה

חזור למעלה