דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי Q8 - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...
כתב וצילם סטילס: אסף בר-שי

צילם וערך וידאו: שלו שטיינבאום

אם תפשיטו את הרכב שנמצא כאן במבחן ותלבישו אותו אחרת, אתם עלולים למצוא כאן למבורגיני אורוס. טוב, זה לא מדויק, בכל זאת יש כמה הבדלים ביניהם, אבל מתחת לפני השטח, זו אותה פלטפורמה של קבוצת פולקסווגן, הבעל בית של שני המותגים. 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אודי Q8


אודי Q8, מנוע 3.0 ליטר, אוטומטית, 286 כ"ס, 626,500 שקל

יתרונות

חסרונות

מערכות בטיחות חכמות

פעולת מנוע-גיר לא חלקה

עיצוב

התנהגות לא ספורטיבית

לאח שלו קוראים "למבורגיני"

  מלבד העיצוב, לא מספיק שונה מה-Q7

צפייה בתוכן אודי Q8 - מבחן וידאו

אודי Q8 היא גרסת ה"קופה-לשטח", ככה לפחות קוראים לזה האנשים שמוכרים את הגרסאות היותר סטייליסטיות של רכבי הפנאי היוקרתיים המקובלים. בב.מ.וו זה X6 לעומת ה-X5 ובמרצדס זה ה-GLE קופה לעומת ה-GLE. מבחינת אודי, הכוונה היא לקחת את ה-Q7 היוקרתי-שימושי ולהעמיד לצידו אלטרנטיבה עם פחות מושבים ויותר סטייל.


עיצוב

ההגדרה "קופה לשטח" מזמינה קצת גג שמשתפל מאחור, אבל ב- Q8זה לא המצב והרכב דווקא מזכיר רכבי פנאי בגודל ובתצורה מלאה, רק שהוא הרבה יותר עגלגל ואלגנטי מה-Q7 הרבוע, והרבה יותר נעים להסתכל עליו. בכלל, הוא לא ממש נראה ככה אבל הוא מאוד גדול והפרופורציות שלו לא רגילות. למשל, הוא הכי נמוך בקבוצה, אבל הוא יותר ארוך ורחב מוולבו XC90 או פורשה קאיין. אלמנטים מגודלים נוספים שאפשר למצוא - גריל קדמי עצום וגלגלים ענקיים - 20 אינץ' בגרסת הכניסה והם רק הולכים וגדלים… גם הפנסים גדולים מאוד, אבל הרבה יותר בולט מופע תאורות הלד הסנסציוני.

בעיצוב החיצוני, בעיקר בחלק האחורי של ה-Q8, אפשר למצוא קווי עיצוב שמזכירים את אודי קוואטרו האייקונית משנות השמונים, הצדעה ותזכורת לכך שאודי הם מחלוצי טכנולוגיית הקוואטרו.

העיצוב של תא הנוסעים מזכיר מאוד, שלא במפתיע, שני תאי נוסעים נוספים שפגשנו בהם לאחרונה: זה שבאודי A8L הגדולה יותר וזה שב-A6 הסלונית. קווי העיצוב הכלליים דומים מאוד, למעט כמה הבדלים, כלומר שהסגנון הוא של לאונז' עסקים קצת קר אבל הרבה יוקרתי (בגרסת המבחן נעשה שימוש בחומרים יקרים ובגוונים חמימים יותר. בכלל, גרסת המבחן של ה- Q8צוידה בתוספות אבזור בכ-100 אלף שקלים יחסית לגרסת הפרימיום היקרה). 

אודי Q8

תא הנוסעים

כמו אצל האחים, גם כאן יש המון טכנולוגיה חדשה חדישה ומחודשת, משני המסכים המרכזיים (שקצת קשה לתפעל אותם תוך כדי תנועה) ומסך-לוח-המחוונים, וקווי המתכת ההנדסיים-רוחביים במרכז קדמת התא.

המכונית מצוידת גם במערך בטיחות מתקדם מאוד, שכולל בקרת שיוט שומרת מרחק, היגוי אקטיבי ועוד מערכות רבות וטובות. האמת היא שמערך מערכות הבטיחות החכמות פה כל כך מתקדם, עד שבהינף אישור רגולטורי אפשר יהיה להפוך את המכונית הזו לאוטונומית לגמרי במצבים מסוימים.

אבזור נוסף ב-Q8, מעבר לכל מערכות הבטיחות ושלישיית המסכים המרשימים - חלון גדול נפתח בגג, סגירה רכה לדלתות ותאורת אווירה נשלטת. בגרסת הפרימיום מקבלים גם מערכת סאונד משופרת של מומחית מערכות הקול הדנית Band&Olufsen, את מופע הפנסים הקדמיים וחומרי דיפון יוקרתיים ואיכותיים יותר. 

אודי Q8

המושבים הגדולים והיפים הם פחות בכיוון ספורטיבי קשה ותומך והם יותר מרווחים ורכים, אבל כל אחד לטעמו יכול להזמין את הרכב עם מושבים שונים לבחירה. תנוחת הישיבה טובה ושולטת, אם כי היה עדיף לו הדוושות היו מעט פחות בולטות וגבוהות.

גם המושבים האחוריים מרווחים מאוד, בין היתר בזכות הגג שאינו משתפל. כך המושבים מרווחים וגם נוחים לשני מבוגרים גדולים ומפונקים, ובמקרים מסוימים אפילו לשלושה. היושבים מאחור נהנים גם מפתחי מיזוג ונורות קריאה.

תא המטען גדול מאוד. רף ההעמסה שלו קצת גבוה, אבל בגרסה המצוידת במתלי אוויר אפשר בלחיצת כפתור להנמיך אותו, כדי לשפר את הנגישות בישיבה וביציאה וגם בהעמסת תא המטען. נוסף על כך, התא מצויד במחיצות שאפשר להזיז על מסילה ולחלק את שטח ההעמסה לאזורים לפי הצורך.

אודי Q8

נוחות נסיעה

שילוב בין תנוחת הנהיגה הטובה, מראות צד טובות והכמות הגדולה של חלונות שמקיפים את הנהג, מאפשרים ביחד שליטה טובה ברכב גם בנהיגה בתנאים עירוניים צפופים. זהו רכב גדול וחניה אינה דבר קליל, אבל הטכנולוגיה באה כאן לעזר. אודי Q8 מצויד במערך חיישנים ובמצלמות 360 מעלות, שדרכן אפשר לראות בדיוק היכן קצה המרכב.

בעיר רכב הפנאי הגדול די נוח. בגרסת הפרימיום שבה נהגנו מצטרפים לתמונה מתלי אוויר שמרככים עוד את הנסיעה, אבל עדיין הוא לא "מגהץ" ככה את הכביש ועדיין מרגישים קצת את הפגמים הקטנים והטלטלות. כדי לקבל את ה- Q8בגרסה הכי נוחה שאפשר, נסו לרכוש אותו עם גלגלים קטנים יותר.

יצאנו מהעיר. כאן נוחות הנסיעה משתפרת בהחלט, למרות שעדיין מרגישים קצת את הטלטלות, בעיקר על כבישים שבורים ומחורצים. בתוך סביבת הנסיעה המפנקת שומעים מעט את תהודת המרכב מהכביש ומהחלונות קצת רעשי רוח, אבל באופן כללי הנסיעה שקטה מאוד.

אודי Q8

מנוע ותיבת הילוכים

כרגע ה- Q8מוצע בישראל עם מנוע אחד בלבד. זהו מנוע V6 לוגם סולר בנפח של 3,000 סמ"ק. לצדו פועלת מערכת היברידית קלה, 48 וולט. המערכת הזו משלבת מנוע חשמלי שתופס פיקוד במקרים של עמידה וגם בזחילה או במהירות שיוט גבוהה שאינה משתנה. במקרים האלה מחוג הסל"ד צונח לאפס ואיכות הסביבה חוגגת. 

המערכת כולה מייצרת 286 כ"ס והמון מומנט, אם כי הוא מגיע בשלב מאוחר יחסית למה שפגשנו בכמה טורבו-דיזלים רבי עוצמה אחרים. התאוצה כאן לא תמיד חלקה, אבל המנוע חזק מאוד. 

תיבת ההילוכים היא אוטומטית קלאסית עם שמונה הילוכים, כזאת שמסוגלת להתמודד עם כל הכוח והמומנט. בשילוב עם מערכת ה-48 וולט, לעתים התגובות כאן מעט איטיות, אבל כללית המערכת כולה פועלת באופן חלק ונעים. 

במהלך המבחן צריכת הדלק היתה באזור 9 קילומטרים לליטר סולר.

אודי Q8

התנהגות כביש

אפשר לחלק את הפן הדינמי של מכונית לשני פרקים עיקריים, התנהגות ספורטיבית מהנה לחובבי נהיגה ספורטיבית והתנהגות בטיחותית שנועדה לקחת את המרכב ונוסעיו מהר ובטוח. בפרק הראשון אודי Q8 אינו מככב, אבל מי שמציץ בממדים ובמשקל הרכב, כ-2.2 טון, לא צפוי לצפות למשהו אחר. ההיגוי קצת קליל, תגובות המרכב לא תמיד מסונכרנות בתזמון מושלם עם פקודות הנהג ובסיבובים מרגישים את המשקל ברכינה לצדדים.

בפרק השני, של ההתנהגות הבטיחותית, אודי Q8 משובח בהחלט. אחיזת הכביש חזקה ולופתת ועוצמת המנוע מאפשרת לו לדהור בקלילות מעיקול לעיקול בלי דרמות. בלי ספק זה כלי משובח להובלת ארבעה-חמישה נוסעים למרחקים גדולים במהירות גבוהה ובבטיחות מירבית.

 
אודי Q8

סיכום

אם לשפוט לפי יצרני מכוניות היוקרה, הרי שהלקוחות שלהם מחפשים ייחוד והרבה. פלחי שוק ותתי פלחי שוק נולדים וכפי שאנחנו רואים, ליד רכבי הקרוסאובר הגדולים והמפוארים חיה ובועטת קטגוריה נוספת של מעין גרסאות קופה לכלי הרכב ההם. 

אודי Q8

מבחינה דינמית וביצועיסטית אין בהכרח הבדלים עצומים בין Q8 ל-Q7, למשל, וב- Q8מסתפקים בחמישה מושבים. אבל העיצוב ואפשרויות האבזור שונות לגמרי. והעיצוב של הרכב בהחלט רענן ומושך מבטים. ולצד זה מקבלים ב- Q8המון פינוקים וכוח, וכמובן, מופע אורקולי מרחיב נפש עם כל פתיחה ונעילה של הרכב.

לדגמי אודי בישראל - אודי

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה