דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי Q2 (מנוע 1,000 סמ''ק) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


כמו שבטח שמתם לב, עמישראל אוהב רכבי פנאי. חוץ מתנוחת הישיבה הגבוהה, גם המרחב הפנימי, נפח תא המטען וכמובן מקדם הפוזה מסבירים את החיבה הזו. עכשיו חברו לחיבה הזו מותג גרמני יוקרתי ותקבלו את רכב הפנאי המסקרן שלפנינו – אודי Q2. אחרי שבחנו אותו בגרסת ה-1.4 ליטר, הגיעה זמנה של גרסת הליטר החדשה יותר לעמוד למבחן. ה-Q2 השחורה לפניכם היא גרסת ה-Icon Luxury ומחירה הוא 186 אלף ש"ח, 21 אלף ש"ח יותר מגרסת ה-Icon הבסיסית. יצאנו לבדוק האם גרסת הליטר עושה את העבודה ויכולה לחסוך לכם במחיר הרכישה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אודי Q2


אודי Q2 , 1.0 ליטר, טורבו-בנזין, רובוטית כפולת מצמדים, 116 כ"ס, 164,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מערכות בטיחות

מרווח מאחור

ביצועי  מנוע

איכות חומרים

תמורה למחיר

  לא באמת לשטח

אודי Q2


עיצוב וסגנון

אודי Q2 מציע מראה מיוחד במבחר הדגמים של אודי בפרט, ובנוף רכבי הפנאי בכלל. אפשר לראות את הקשר המשפחתי לדגמי אודי, אך המראה שלו רבוע וקשוח יותר. לטעמי הוא נראה פחות כמו רכב פנאי אלא גרסה מוגבהת יותר של רכב כביש, כמו גרסת הקרוס של יונדאיi20  למשל. קורה C האפורה והעבה מזכירה מעט את העיצוב של סיטרואן קקטוס.

גרסת הליטר נראית מעט פשוטה יותר מגרסת ה-1.4, ללא גחוני ועיטורי הפלסטיק הכסוף בפגושים ועם מפלט בודד במקום הכפול. רמת האבזור הגבוהה שנבחנה תורמת לעיצוב את החישוקים הקלים הנאים למראה. בסה"כ ה-Q2 הוא רכב נאה למרות שהוא לא יקטוף פרסי עיצוב כלשהם.

תא הנוסעים

תא הנוסעים מזכיר שמדובר ברכב מתוצרת אודי. צבירי השעונים וצג המידע מוכרים מהמשפחה. עיצוב הפנים מצוין. פס העיטור נאה למראה, פתחי האוורור מדליקים ומרגישים איכותיים. למרות כל זאת ניתן להרגיש שמדובר בדגם בסיסי של היצרן: אין בד בדלתות אלא רק פלסטיק שמרגיש מעט חלול, אין תאורה בתא הכפפות והבד השחור בתא הנוסעים מתלכלך בקלות.

כל גרסאות הליטר כוללות רשימת אבזור בטיחות אקטיבי מרשימה מאוד: מערכת להתראה על שמירת מרחק עם בלימת חירום אוטונומית, מערכת התראה על סטיה מנתיב כולל תיקון היגוי אקטיבי ורטט בהגה ומערכת להתראה על רכב בשטח המת במראות. המערכות הללו עובדות מצוין, וחשוב מכך - לא מציקות עם התראות שווא. מרשים מאוד.

אודי Q2

גג השמש של רמת הגימור Luxury חביב להורים ולילדים. המושבים הקדמיים נוחים ומספקים תמיכה טובה לירכיים ויש מספיק מרחב ראש מלפנים. מאחור המצב פחות טוב: מרחב הראש קצת מצומצם בגלל הגג הנפתח והמושב אחורי מעט צר. שני מושבי בטיחות גדולים וסלקל ייכנסו בלחץ. למרות תחושה מעט קלסטרופובית, שני מבוגרים יכולים לשהות לאורך זמן וליהנות ממרווח רגליים סביר. ההורים יכולים להירגע עם נעילת ילדים מלאה לחלונות ולדלתות מאחור, אבל חבל שהילדים לא זוכים גם לפתחי אוורור.

תא המטען בנפח 405 ליטר שימושי, אך רצפתו גבוהה. הרצפה הוגבהה בכדי לאפשר התקנה של גלגל חלופי בגודל מלא אך בפועל מותקן גלגל דק ואפשר לדחוף מסביבו לא מעט ציוד.

אודי Q2

נוחות נסיעה


איכות הנסיעה של אודי Q2 טובה, אך היא מזכירה את מוצאה הגרמני. ה-Q2 מרגישה מאוד מרוסנת בנסיעה עירונית: היא מצליחה לספוג את שברי האספלט, אך מדי פעם הגומי בחתך 55 לא מצליח לסנן את המכה לתא הנוסעים. מחוץ לעיר ה-Q2 מתהפכת והופכת להיות רכה יותר. היא עוברת ברכות על מהמורות בינעירוניות, בתחושה אופיינית יותר לרכב שטח. בידוד הרעשים טוב ונראה שלא חסכו בחומרי בידוד.

מנוע ותיבת הילוכים


מתניע עם הכפתור. שלושת הצילינדרים מתעוררים לחיים. הדלתות רוטטות קצת בסרק והמנוע משמיע רעש ייחודי. מתחת למכסה המנוע של ה-Q2 נמצא מנוע בנזין מוגדש מסדרת ה-TSI, בנפח 999 סמ"ק המפיק 116 כ"ס ב-5000 סל"ד נמוכים ומומנט של 20.4 קג"מ ב-2000 סל"ד. המנוע הזה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. על הכביש, המנוע מקיים את מה שהנתונים מבטיחים. יחידת ההנעה מצליחה להזיז את 1280 הקילוגרמים של האודי בקצב משביע רצון ישירות ממצב עמידה.

תיבת ה-DSG, העונה לשם S-Tronic אצל אודי, עובדת היטב וללא היסוסים ביציאה מהמקום. התלונה היחידה היא שהמנוע מאבד אוויר במעלה הסקאלה, בואכה 4000 סל"ד, באופן מורגש יותר מהתופעה במנוע ה-1.2 ליטר של הסדרה. האודי לא מרגישה איטית או נטולת כוח כמעט באף מצב על הכביש, אך נהגים שמחפשים מכונית חורכת אספלט מוטב להם לבדוק את גרסת ה-1.4.

צריכת הדלק הממוצעת במהלך כל המבחן עמדה על 13.2 ק"מ לליטר, כאשר בנסיעה בינעירונית מהירה הצריכה תרד לכ-16 ק"מ לליטר.

אודי Q2

התנהגות כביש


כצפוי מאודי, ה-Q2 אינה מכונית ספורטיבית או בעלת התנהגות דינאמית במובהק. ההיגוי מדויק אך קל ואינו מעביר לנהג אינפורציה על המתרחש עם הגלגלים הקדמיים. אחיזת הכביש גבוהה תודות לצמיגי מישלן ברוחב 215 מ"מ. התנהגות הכביש צפויה ונוטה לתת היגוי לקראת מגבלות האחיזה. אין כאן איזשהן בשורות גדולות, או להבדיל, איזו פאשלה מצד אודי. טודו בום.

עם הנעה קדמית ומרווח גחון של 14.5 ס"מ לא היה ממש טעם לנסות נסיעה כלשהי בשטח, פרט לירידה לשביל עפר לצורך הצילומים.

אודי Q2
 

סיכום

גרסת הליטר של אודי Q2 היא כרטיס כניסה מצוין למי שרוצה לנהוג ברכב פנאי של אודי. היא מאובזרת היטב עם דגש על אבזור בטיחות עשיר, היא מרווחת דיה למשפחה קטנה וזריזה מספיק כדי לקרוע את כל כבישי הארץ. ניתן גם לוותר על אבזור גרסת ה-Luxury ולקבל את ה-Q2 במחיר תחרותי ואטרקטיבי של 165 אלף ש"ח - פחות מטויוטה ראב 4 או מאזדה CX5. במחיר כזה היא כבר קורצת לרוכשי רכבי הפנאי העממיים יותר. בסופו של יום, לא רק שגרסת הליטר של ה-Q2 עושה עבודה טובה אלא שהיא גם דיל מעניין.

לדגמי אודי בישראל - אודי

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה