דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שוברת לבבות: מיני קאנטרימן הושקה בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...


אייל גולן השווה פעם את הזוגיות שלו עם אילנית לוי, מלכת היופי לשעבר, ל"סטייק אנטריקוט כל יום". לפעמים, הוא אמר, כל מה שאתה רוצה זה פשוט לאכול פרוסת לחם עם שוקולד. המכוניות של מיני, אם נשתמש בעולם הדימויים של אייל גולן, הן יותר מסטייק אנטריקוט. אפשר אולי לדמות אותן לקוויאר משובח – כולם מתרשמים מהאיכות, אבל לא תמצאו אותו על המדף בשופרסל. הוא פשוט יקר מדי בשביל מה שהוא נותן, ולא מספיק שימושי ליומיום.

כשמיני קאנטרימן הוצגה לראשונה, בתחילת השנה הנוכחית, היינו בטוחים שהפעם זה יהיה אחרת. גרסת הקרוסאובר למיני קופר המקסימה נראתה כמו הצעד הנכון ביותר מבחינה צרכנית, גם אם חובבי המותג ילינו על חילול שמה של מיני. בתצורת 5 דלתות שימושית, ועם 4/5 מקומות ישיבה אמיתיים, נראה היה שלמיני יש הפעם קלף חזק ביד.


מיני קאנטרימן. לא באמת מיועדת לשטח, אבל תראו כמה שהיא יפה / צילומים: איגור קנופוב, מגזין אוטוספורט

סגמנט הקרוסאוברים הקטנים הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות, וכולל בתוכו את ב.מ.וו X1 ואודי Q3 העתידית בגזרה היוקרתית, כמו גם את ניסאן ג'וק ויונדאי ix25 בקרב המותגים העממיים. כניסתה של מיני לזירה הייתה צעד מתבקש, אשר לווה כמיטב המסורת בניחוח רטרו מענג – כאשר הוזכר שמה של סבתה הרוחנית של מיני קאנטרימן החדשה, המיני מוק המיתולוגית.

ישראל בן חיים, מנכ"ל חברת קמור המייבאת לישראל את רכבי ב.מ.וו ומיני, הגדיר באירוע ההשקה את מיני קאנטרימן כ"שוברת לבבות" – וזו בדיוק המסקנה אליה הגענו אנחנו בסופו של יום. בנהיגת ההתרשמות הקצרה שערכנו, הספקנו להתאהב. מיני קאנטרימן נראית פשוט מקסים: עיצוב הרטרו, עם ניפוחי ה'קרוסאובר' המתבקשים, אמנם חורג מעט מקווי העיצוב המוכרים של המותג – אך מצליח לשמור על חינניות נפלאה.

תא הנוסעים שבה גם הוא את ליבנו. לוח השעונים, המתגים, הפקדים, אפילו בלם היד הייחודי – כל אלו מעלים חיוך ענק על פניו של הנהג, ומצליחים להרשים באיכותם הגבוהה. נוחות הנסיעה טובה מאוד אף היא, וגם ההיגוי מסתמן כמצוין. שדה הראיה, לעומת זאת, הוא החיסרון העיקרי של הקאנטרימן. העיצוב הייחודי הכתיב את תנוחת הישיבה ואת גודל החלונות – ואלו מצמצמים את מרחב השליטה של הנהג על המתרחש מחוץ למכוניתו. ממכונית שייעודה הוא עירוני בעיקרו, כפי שהגדיר זאת בן חיים, ניתן היה לצפות ליותר מזה.


תא הנוסעים קסום, וגם איכותי / תמונת יצרן

מיני קאנטרימן, אם כן, היא מכונית קסומה. יפה עד כאב, כריזמטית להפליא. מלכת הכיתה. מאידך, מיני קאנטרימן היא גם שוברת לבבות. עם תג מחיר שמתחיל ברבע מיליון שקלים לגרסה הבסיסית (המצוידת ביחידת ההנעה של פיג'ו 207) ומסתיים ב-300,000 שקלים לגרסה הבכירה (לפני תוספות אופציונאליות), הקאנטרימן נשארת על המדף, רחוק מהישג יד. צפי המכירות שלה בישראל הוא אפסי, על אף כל מעלותיה.

באנו, ראינו, התאהבנו. אבל מיני קאנטרימן שברה את ליבנו.


לדגמי מיני בישראל - מיני

 

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה