בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

רן דנאי, מנכ"ל טויוטה: עד 2022 השוק יגיע ל-300,000 מכוניות בשנה



מנכ"ל טויוטה ישראל צופה גידול בכמות המכירות בשוק הישראלי, מסביר את הריקולים ולא נאבק עם יונדאי וקיה על המקום הראשון במכירות



מאת נועם ריין

במסיבת העיתונאים שערכה טויוטה לרגל השקת דגמי האוריס והאוונסיס, התייחס המנכ"ל רן דנאי לשינויים הגיאו-פוליטיים והכלכליים שמשפיעים על שוק הרכב הישראלי - וגם הציג תחזית אופטימית בנוגע לגידול של השוק.

"נפילת השוק הרוסי ב-42% מזרימה מלאים לשווקים אחרים, גם אלינו. זו הסיבה למחיר האטרקטיבי שהשיגה קיה לספורטז', למשל. ירידת מחירי הנפט משפיעה על אופי הביקושים: מחיר של 6.5 שקל לליטר בנזין ולא 8.5 שקל, יוצר נהירה לרכבי פנאי ומצמצם את הביקוש למכוניות היברידיות ומכוניות חסכוניות אחרות זו מגמה שקיימת גם בעולם וגם בישראל".

"בנוסף, סביבת ריבית נמוכה מעודדת רכישות של חברות ליסינג ויוצרת כסף זמין וביקושים גבוהים גם אצל הקהל הפרטי. צריך גם לזכור שרמת המינוע בישראל נמוכה מהממוצע של מדינות ה-OECD: בישראל ישנן 340 מכוניות לכל 1,000 איש, כ-30% פחות מממוצע ה-OECD שעומד על 495 מכוניות לכל 1,000 איש. לכן אנחנו צופים שהשוק ימשיך לעלות, ויגיע לקצב של 300,000 מכוניות חדשות בשנה עד שנת 2022".


רן דנאי / צילום: אלי דסה
יותר ריקולים, פחות תקלות
"אנחנו רואים עליה משמעותית בקריאות לתיקון בשנים האחרונות", ציין דנאי, "אך לצד זאת יש גם ירידה בכניסות למוסכים בתקופת האחריות. כמות התקלות ברכבים, לא רק בטויוטה, יורדת ב-60% במהלך העשור האחרון".

"העליה בריקולים נובעת מרגולציה שהולכת ומחמירה. בישראל אנחנו רואים את זה בצורה קיצונית - אנחנו מחוייבים לתקן את כל המכוניות בתוך חצי שנה מיום הכרזת הריקול, אפילו אם החלקים הגיעו אחרי 4 חודשים".

"אפשר לראות שכיום הריקולים קיימים בעיקר בחברות שמשווקות רכבים בארה"ב. יצרנים שמוכרים רק באירופה כמעט ולא מוציאים ריקולים, אבל בתוך שנים בודדות אירופה תיישר קו עם הרגולציה האמריקאית ונראה יותר רכבים אירופאיים מוזמנים לתיקון".



הדגמים שבדרך
"טויוטה אוריס, לאחר מתיחת הפנים, אמורה להגיע לקצב מכירות של 4,000 מכוניות בשנה. האוונסיס כנראה תעשה 300 יחידות בשנה, וזה קצב נמוך מאוד מבחינתנו. הקאמרי לא יכולה להגיע למספרים גבוהים בגלל מגבלות מלאי - כרגע יש רשימת המתנה של חצי שנה לדגם. רק בסוף 2016 יגיע לפה רכבי פנאי קטן של טויוטה, ה-CH-R. עד אז יש לנו פער בתחום הג'יפונים. גם עם האייגו יש לנו כרגע קשיים בהגעה לתמחור הנכון".

עוד ציין דנאי כי בתערוכת פרנקפורט הקרובה תוצג הפריוס החדשה, שתגיע לישראל במהלך 2016. במהלך החודשים הקרובים תשיק יוניון-מוטורס מערכת מולטימדיה משופרת, עם תמיכה באינטרנט ובמערכת ניווט מבוססת Waze.

דנאי התייחס גם לדגמים בתקינה אמריקאית, המשווקים בייבוא מקביל על ידי אלבר. "את הקאמרי אנחנו משווקים פה כבר זמן רב. על טויוטה היילנדר לא קיבלנו הצעה מספיק אטרקטיבית, ובמקרה של טויוטה סיינה - אנחנו הבענו רצון לייבא אותו, אך היצרן דרש התחייבות לכמות שלא ידענו אם נעמוד בה".



"אני מאמין שנשתפר השנה, אבל אנחנו לא נגררים למאבק על המקום הראשון. לולא מגבלות מלאי, היינו יכולים למכור יותר מכוניות. נכון לעכשיו, היעדר תקציב מדינה עצר רכישה של 2,000 מכוניות טויוטה ,זאת לאחר שזכינו כמעט בכל מכרזי המדינה בסגמנטים השונים".


לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. TOYOTA זה לא מה שהיה פעם  היום הקוראינים שולטים. היפנים הלכו אחורה.. מי ...

מישהו,05.07.2015

2. אמנון  והשוק הקטן בארץ הוא מראה טובה לכך שרק מי שמציע תמח...

מסכים איתך 1,06.07.2015
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים