דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה סורנטו החדש בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...




חודשים ספורים לאחר החשיפה הרשמית בתערוכת פרנפקורט, נוחת קיה סורנטו החדש [לחוות דעת על הרכב החדש - קיה סורנטו] על כבישי ארץ הקודש. על הקרוסאובר החדש של היצרנית הקוריאנית כבר דיווחנו לכם בעבר, אבל השאלה המעניינת באמת היא מה סיכויי ההצלחה שלו בישראל. לריי מוטורס, יבואנית קיה לישראל, יש כמובן תשובה חיובית לשאלה הזאת, והיא מתכוונת להנחיל את הרנסנס המוטורי של החברה באירופה עמוק לתוך התודעה הישראלית. האמצעים? תמחור אגרסיבי המציב את הסורנטו החדש במקביל ליונדאי סנטה פה (החולקת עימה מכלולים רבים) ולמיצובישי אאוטלנדר.

קיה סורנטו מגיע אלינו עם זוג המנועים המוצעים במפרט האירופאי. הראשון הוא מנוע בנזין בנפח 2.4 (Theta II) המפיק 174 כוחות סוס, והשני הוא יחידת דיזל חדשה בנפח 2.2 ליטרים, המכונה R ומפיקה 197 כוחות סוס מרשימים. זה האחרון הינו פרי פיתוח חדש לחלוטין, ומתהדר בהספק גבוה יחסית לנפחו וכן בצריכת דלק נמוכה (13.5 ק"מ לליטר בתנאים משולבים) המובילה לרמת זיהום טובה של 194 גרם CO2 לכל ק"מ. בריי מוטורס מצפים כי מנוע זה ישתלט על כמחצית ממכירות הדגם. בארה"ב, אגב, משווקת גם יחידת בנזין V6 בנפח 3.5 ליטרים, אותה לא נזכה לקבל בישראל.
עוד ניתן לספר כי גרסה מוקטנת ומוחלשת של מנוע חדש זה (2.0 ליטר, 184 כ"ס) תגיע בעתיד הנראה לעין גם לאח הקטן מבית, קיה ספורטז', וכן למכונית המנהלים- קיה מג'נטיס.

שני דגמי הסורנטו ישווקו עם תיבת הילוכים אוטומטית חדשה, קטנה וקלה במיוחד, בעלת 6 יחסי העברה. תיבה זו נחשבת לקומפקטית ביותר בסגמנט, ותורמת גם היא לצריכת הדלק הנמוכה. בניגוד לחלק מהמתחרים, קיה סורנטו ישווק רק בתצורת 7 מושבים ועם מערכת הנעה כפולה הנכנסת לפעולה בעת הצורך, בעוד בנסיעה רגילה ההנעה הינה קדמית בלבד.


קיה סורנטו החדשה 2010
קיה סורנטו החדשה. עיצוב מודרני / צילומים: יצרן

מפרט האבזור של קיה סורנטו עשיר למדי וכולל מערכת שמע מקורית בעלת שליטה מההגה, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת (כולל שליטה מהספסל האחורי), חישוקים קלים, וכיוונון חשמלי למושב הנהג. בתוספת של 10,000 ש"ח ניתן לקבל גם גג זכוכית פנוראמי, שאיננו נפתח.

לדגמי קיה בישראל - קיה

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה