בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

פיג'ו-סיטרואן מתמזגת עם פיאט-קרייזלר

מיזוג פיג'ו פיאט


אחרי שכשלו מגעי האיחוד מול רנו, קבוצת פיאט-קרייזלר סיכמה על מיזוג עם קונצרן פיג'ו-סיטרואן



מאת נועם ריין

טלטלה בעולם הרכב: קבוצת FCA, שכוללת את מותגי פיאט וקרייזלר, התמזגה עם קבוצת PSA - קונצרן פיג'ו-סיטרואן הצרפתי. יחד ירכיבו שתי הקבוצות את יצרנית הרכב הרביעית בגודלה בעולם, שרשמה היקף מכירות משותף של 8.7 מיליון כלי רכב בשנה שעברה.

רשימת המותגים של החברה המשותפת תהיה ארוכה במיוחד, ותכלול מצידה של PSA את פיג'ו, סיטרואן, אופל, ווקסהול ו-DS, ומצידה של FCA את פיאט, אלפא רומיאו, לנצ'יה, אבארט, מזראטי, קרייזלר, ג'יפ, דודג' ומותג המסחריות ראם.



לשתי החברות אינטרסים ברורים במיזוג: קבוצת פיג'ו-סיטרואן תיהנה מהביסוס החזק של שותפתה בשווקי צפון ודרום אמריקה, ממותגי המסחריות החזקים ומהפוטנציאל המשמעותי של אלפא רומיאו ומזראטי. קבוצת פיאט-קרייזלר, מנגד, תיהנה מהביסוס של פיג'ו-סיטרואן בשוק הסיני (בין היתר הודות לשותפה דונגפנג), מהפיתוחים האחרונים של החברה בתחום החשמלי ומהנוכחות החזקה של PSA בשווקי מערב אירופה.


במסגרת המיזוג של FCA עם PSA יקימו השתיים חברה משותפת שתירשם בהולנד ותהיה בבעלות שווה של שתי הקבוצות. קרלוס טבארס, מנכ"ל PSA, ישמש כמנכ"ל החברה החדשה ב-5 השנים הקרובות, ואילו יו"ר FCA ג'ון אלקן יהיה יו"ר החברה. בדירקטוריון החברה המשותפת, אשר שמה טרם נקבע, ישבו 11 חברים שזהותם טרם פורסמה - חמישה מתוכם יבחרו על ידי FCA, חמישה על ידי PSA והחבר הנוסף יהיה המנכ"ל טבארס.

על פי הצהרת החברות, המיזוג נועד לתת מענה לסביבה המשתנה ולאתגרים החדשים בתחומים של קישוריות, חשמול, תחבורה שיתופית ונהיגה אוטונומית. כבר בשלב הראשון יניב המיזוג חסכון משותף של 3.7 מיליארד יורו בשנה, ללא סגירת מפעלים, הודות לשימוש משותף בפיתוחים ובפלטפורמות ויכולת רכש עדיפה. החברות צופות כי 80% מהיעדים הכלכליים של המיזוג יושגו בתוך 4 שנים.



כאמור, היקף המכירות המשולב של שתי החברות עמד בשנה שעברה על 8.7 מיליון כלי רכב, מתוכם 4.84 מיליון של קבוצת FCA ו-3.88 מיליון של PSA. ההכנסות המשותפות של שתי החברות בשנה החולפת עמדו על 170 מיליארד אירו, והרווח על 11 מיליארד יורו.

ברשימת יצרני הרכב הגדולים בעולם ניצבת קבוצת פולקסווגן במקום הראשון עם 10.9מיליון כלי רכב שנמכרו בשנה שעברה, אחריה תאגיד רנו-ניסאן-מיצובישי עם 10.7 מיליון, טויוטה עם 10.6 מיליון, ג'נרל מוטורס עם 8.3 מיליון ויונדאי-קיה עם 7.4 מיליון.

המיזוג צפוי להיחתם סופית בשבועות הקרובים, לאחר שצוותים משפטיים מטעם החברות יסגרו את פרטי ההסכם - ובכפוף לאישורי הרגולטורים במדינות השונות. העלות החד פעמית של המיזוג עומדת על 2.8 מיליארד אירו.


למאמר זה התפרסמו 7 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. שני מותגים בעייתיים   הרבה איכות לא תהיה שם

דני,01.11.2019

2. זה נבלה וזה טריפה  כל המותגים האלה,ברמת אמינות הנמוכה ביותר בעולם הרכ...

בונבון,01.11.2019

3. מה כבר יכול לצאת  מהחתונה של שני אחים מונגולואידים? בטוח ששום דבר טו...

מרק,01.11.2019

4. העדר ממשיך לנבוח  לכל המתלוננים, תמשיכו להנות מהעגלות האסיתיות שלכם....

עדר,02.11.2019

5. המיזוג הכי בעייתי בעולם הרכב  פיג'ו חברה נקיה וצלולה התחתנה עם משפחה מעורבת אירו...

לוי,02.11.2019

6. לשניים שענו לפניי- תודה שאתם קיימים!!!  אני חושב שלמרות ש fca הוא קונצרן נוראי, psa יעשו ל...

ניר,02.11.2019

7. פיאט היא מכונית טובה מאוד  המיזוג הזה רק יעשה טוב לחברת פיז'ו סיטרואן, לפיאט ...

ששי,03.11.2019
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים