בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

מבחני ריסוק: פיג'ו 107, סיטרואן C1 וטויוטה אייגו נכשלות



איגוד הבטיחות האירופי הוריד בצעד נדיר את הדירוג של פיג'ו 107, סיטרואן C1 וטויוטה אייגו, שכעת זכאיות ל-3 כוכבים בלבד




מאת נועם ריין

בשנת 2005, עם השקתן של פיג'ו 107, סיטרואן C1 וטויוטה אייגו, העמיד אותן איגוד הבטיחות האירופי EuroNCAP למבחני הריסוק. שלושת הקטנטנות זכו אז לציון של 4 כוכבים, אך היום מפרסם האיגוד את התוצאות של המבחנים המחודשים שנערכו למכוניות לאחר מתיחת הפנים שעברו - ובצעד נדיר הוריד האיגוד את הציון שלהן ל-3 כוכבים.


טויוטה אייגו נכשלת במבחן הפגיעה הצידית / צילום: EuroNCAP

המבחן הנוסף נערך למכוניות 7 שנים לאחר יציאתן לשוק בשל מתיחת הפנים שנערכה לאחרונה. חשוב לציין כי לא נעשו במכוניות שינויים הפוגעים ברמת הבטיחות, אלא שדרגת הקושי של המבחנים עלתה בשנים האחרונות והשלישיה הצרפתית-יפנית כבר לא עומדת בסטנדרטים המחמירים. בסעיפי המשנה זכתה השלישיה לציונים של 68% בהגנה על מבוגרים, 73% בהגנה על ילדים, 53% בהגנה על הולכי הרגל ו-71% בסעיף מערכות הבטיחות.

מבין מכוניות המיני המשווקות בישראל זכאיות ל-5 כוכבים רק התאומות סקודה סיטיגו וסיאט מי, אשר הגיעו ארצה לאחרונה. קיה פיקנטו זכתה ב-4 כוכבים כיוון שנבחנה ללא מערכת בקרת יציבות הקיימת כסטנדרט במפרט הישראלי. בציון של 4 כוכבים זכו גם יונדאי i10, פיאט פנדה החדשה ושברולט ספארק, ואילו סוזוקי אלטו זכאית ל-3 כוכבים בלבד.



למאמר זה התפרסמו 1 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. תוצאות מבחני ריסוק  לדעתי צריכים לחייב את חברות הרכבים לפרסם את הציון ...

ק.בטיחות,20.12.2012
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים