דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחני ריסוק: פיג'ו 107, סיטרואן C1 וטויוטה אייגו נכשלות

Getting your Trinity Audio player ready...


בשנת 2005, עם השקתן של פיג'ו 107, סיטרואן C1 וטויוטה אייגו, העמיד אותן איגוד הבטיחות האירופי EuroNCAP למבחני הריסוק. שלושת הקטנטנות זכו אז לציון של 4 כוכבים, אך היום מפרסם האיגוד את התוצאות של המבחנים המחודשים שנערכו למכוניות לאחר מתיחת הפנים שעברו - ובצעד נדיר הוריד האיגוד את הציון שלהן ל-3 כוכבים.


טויוטה אייגו נכשלת במבחן הפגיעה הצידית / צילום: EuroNCAP

המבחן הנוסף נערך למכוניות 7 שנים לאחר יציאתן לשוק בשל מתיחת הפנים שנערכה לאחרונה. חשוב לציין כי לא נעשו במכוניות שינויים הפוגעים ברמת הבטיחות, אלא שדרגת הקושי של המבחנים עלתה בשנים האחרונות והשלישיה הצרפתית-יפנית כבר לא עומדת בסטנדרטים המחמירים. בסעיפי המשנה זכתה השלישיה לציונים של 68% בהגנה על מבוגרים, 73% בהגנה על ילדים, 53% בהגנה על הולכי הרגל ו-71% בסעיף מערכות הבטיחות.

מבין מכוניות המיני המשווקות בישראל זכאיות ל-5 כוכבים רק התאומות סקודה סיטיגו וסיאט מי, אשר הגיעו ארצה לאחרונה. קיה פיקנטו זכתה ב-4 כוכבים כיוון שנבחנה ללא מערכת בקרת יציבות הקיימת כסטנדרט במפרט הישראלי. בציון של 4 כוכבים זכו גם יונדאי i10, פיאט פנדה החדשה ושברולט ספארק, ואילו סוזוקי אלטו זכאית ל-3 כוכבים בלבד.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה