בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

החל שיווק אודי A3 החדשה בישראל



אודי A3 החדשה נחתה בישראל. גרסת הטורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר תוצע במחיר של 162,400 שקל




מאת יתיר דוידוביץ

בצ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי לישראל, חיכו בכיליון עיניים להגעת אודי A3 החדשה. אמנם, לא מדובר במכונית שתמכור במאסות הדומות לאלו של הגולף או סיאט מי לדוגמא, אבל שוק מכוניות היוקרה הקומפקטיות הפך קשה במיוחד עם השקת ב.מ.וו סדרה 1 ומרצדס A קלאס מוקדם יותר השנה - ויבואנית אודי לא רצתה להישאר מאחור.

 אודי A3 החדשה היא הדור השלישי לסדרת ה-A3. היא גם המכונית הראשונה בישראל מבית הקונצרן הגרמני פולקסווגן שמוצעת עם השלדה המודולרית MQB. ה-MQB היא שלדה חזקה וקלה יותר, דבר שמשפר הן את בטיחות הרכב והן את צריכת הדלק. על בסיס שלדה זו צפויות להגיע בהמשך השנה סיאט לאון ופולקסווגן גולף ובהמשך מרבית הרכבים המשפחתיים של הקונצרן. ה-A3 מוצעת כרגע רק בגרסת 3 הדלתות.


אודי A3 החדשה.  חסכונית יותר, מהירה יותר, בטוחה יותר / צילומים: יצרן

אודי A3 תוצע בשלב הראשון עם שני מנועים שונים, שניהם מנועי טורבו-בנזין. הבסיסי, נכון לעכשיו, בנפח 1.4 ליטר מספק 122 כוחות סוס ב-6,000 סל"ד ו-20.4 קג"מ החל מ-1,400 סל"ד. המנוע שמוכר מהגולף הקודמת ומאודי A1 הנוכחית מאיץ את ה-A3 למאה ב-9.2 שניות עד למהירות מירבית של 203 קמ"ש. המנוע השני שמוצע נכון לעכשיו בישראל הוא מנוע בנפח 1.8 ליטר ונתוניו הם 180 כ"ס (6,200 סל"ד) ולא פחות מ-25.5 קג"מ כבר ב-1,250 סל"ד תת קרקעיים. בעזרת המנוע הזה האודי הקומפקטית מאיצה למאה ב-7.2 שניות ונעצרת רק ב-232 קמ"ש. שני המנועים יוצעו עם תיבת ההילוכים DSG הרובוטית כפולת המצמדים, לה יש 7 הילוכים. באודי מצהירים כי הודות לשינויים שנעשו במנועים ובשלדה וכן הודות למערכת דימום מנוע בעצירה ה-A3 תהיה חסכונית ב-17% בממוצע מהדור הקודם. הצהרותיהם נתמכות בדירוג זיהום האוויר שעומד על ציון 2.



חבילת האבזור הבסיסית (Attraction) עשירה באופן יחסי וכוללת בין היתר שליטה על מערכת השמע מההגה, מסך נשלף למערכת השמע ו-8 רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת, חישוקים קלים, דיבורית בלוטות', פנסי ערפל, הגה ובלם יד מצופים עור ומנגנון למניעת דירדור בעליה. גרסת ה-1.8 תכלול חישוקי מגנזיום בקוטר 17" וחיישני גשם ותאורה. הרוכשים יוכלו לקבל, בתוספת תשלום, חבילת אבזור עשירה יותר (Sharp) ובה ניתן למצוא גם גג שמש פנוראמי, פנסי קסנון ובגרסת ה-1.8 מושבי ספורט עטויים בעור. בכל הגרסאות ניתן למצוא 7 כריות אוויר.

בדרך כלל דגמי אודי מתומחרים מעט מתחת לדגמי ב.מ.וו, כאשר דגמי מרצדס יקרים אף יותר. בישראל המצב שונה כאשר ה-A3 שעולה 162,400 שקל יקרה ב-400 שקל, חסרי חשיבות, מב.מ.וו סדרה 1. גרסת המנוע הבכירה, ה- 1.8 טורבו, תעלה 182,400 שקל.

לדגמי אודי בישראל - אודי

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. בעבר המחיר היה גבוה יותר, לא?  אם אני זוכר נכון המודל הקודם נמכר לפני שנה ושנתיים...

שוורצעחייה,12.11.2012

2. צודק בהחלט  לאור הורדת המחירים הדרמטית בב.מ.וו (סדרה 1 במקרה ה...

מחלקת ההסברה,12.11.2012

3. נכון, כשיש תחרות גם החזירים הגדולים ביותר מתיישרים  כשאין תחרות הם זוללים בלי סוף

מ.,13.11.2012

4. עיצוב מגעיל  מעדיף את הסקודה פאביה מנוע 1800 sti

ליאור,13.11.2012

5. עדיף ובהרבה-אסטרה GTC ,יותר יפה,יתר טובה במחיר (לת)  

,14.11.2012
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים