בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

ג'יפונים קטנים עד 50,000 שקל: מה כדאי לקנות?

ג'יפונים קטנים עד 50,000 שקל: מה כדאי לקנות?


בתקציב של 50,000 שקלים תוכלו לרכוש ג'יפון קטן ואופנתי במקום משפחתית סטנדרטית. אלה הדגמים שקיימים בשוק



מאת רן סגל
 
קטגוריית רכבי הפנאי הולכת ומתחזקת ככל שעוברות השנים, ולאט לאט הטרנד מחלחל גם לשוק היד השניה. בתחום רכבי הפנאי הקומפקטיים, אלה שמבוססים על מכוניות משפחתיות, המחירים של הדגמים מהשנים האחרונות עדיין גבוהים יחסית - כך שבתקציב של 50,000 שקלים מקבלים בדרך כלל מכוניות מיושנות ויקרות לאחזקה. אך בקטגוריה של רכבי הפנאי הקטנים, אלו שמבוססים על מכוניות סופר מיני, ניתן למצוא מגוון רחב יחסית של דגמים חדישים במחירים נוחים.
 
בכתבה זו סקרנו 8 ג'יפונים קטנים הנמכרים בסכום של עד 50,000 שקלים. סדר המכוניות אקראי והמחירים המוצגים בכתבה מבוססים על מודעות המכירה מהלוחות האינטרנטיים ובנתונים סבירים לשנתונים המדוברים (מספר ידיים וכמות נסועה שנתית).
 

דאצ'יה סנדרו Stepway

מנוע: 0.9 ליטר, טורבו-בנזין, 90 כ"ס
תיבת הילוכים: רובוטית, 5 הילוכים
צריכת דלק (יצרן): 19.6 ק"מ לליטר
טווח מחירים: 45,000-50,000 שקל לשנתונים 2017-2016
 
דאצ'יה סנדרו סטפווי היא גרסת הפנאי של הסנדרו, והיא הגיעה לישראל עוד לפניה. היא אמנם לא מציעה הנעה כפולה, אך מרווח הגחון מכובד ועומד על כ-20 ס"מ כך שלא תפחדו לשפשף את הרכב בנסיעת שבילי קק"ל. הסנדרו סטפווי מציעה נוחות ומרווח טובים לנוסעים ובזכות מנוע הטורבו הקטן  ותיבת ההילוכים היא גם משיגה צריכת דלק מצוינת -  13.8 ק"מ לליטר בנסיעת המבחן. לצד זאת, תיבת ההילוכים הרובוטית עושה שימוש במצמד יחיד, מה שאומר שהחלפת ההילוכים לא חלקה במיוחד. באופן כללי מדובר במכונית "לואו קוסט" שמציעה תמורה טובה בכל הנוגע לשימושיות וחיסכון, אך לא מצטיינת בהיבטים של איכות הנסיעה, האבזור והבטיחות. אם אתם לא מפחדים מהקלאץ', תוכלו למצוא גם גרסאות ידניות - כולל כאלו המצוידות במנוע דיזל חסכוני.


 

ניסאן ג'וק

מנוע: 1.6 ליטרים, בנזין, 117 כ"ס
תיבת הילוכים: רציפה
צריכת דלק (יצרן): 15.8 ק"מ לליטר
טווח מחירים: 45,000-50,000 שקל לשנתונים 2014-2013
 
ניסאן ג'וק זכה למעמד החלוץ המרכזי של אופנת הג'יפונים הקטנים. לא כולם אוהבים את העיצוב, אך הוא בהחלט בולט. למרות הנתונים, ביצועי המנוע אינם מרשימים ומרווח הפנים מצומצם יחסית לשאר רכבי הפנאי שברשימה (ובכלל). גם נוחות הנסיעה לא מצטיינת. לצד זאת הג'וק די זריז בנסיעה עירונית וקל מאוד לתמרון - הוא יתאים למי שזקוק לרכב פנאי לנסיעות קצרות ומוכן להסתדר עם מרווח פנימי מצומצם. אגב, גם במקרה של הג'וק ישנה גרסה ידנית במחירים אטרקטיביים. אם התקציב שלכם גדול יותר נוכל לעניין אתכם בניסאן ג'וק NISMO - הגרסה הספורטיבית עם 200 כ"ס והנעה כפולה.

ניסאן גוק
 

סוזוקי קרוסאובר

מנוע: 1.6 ליטרים, בנזין, 118 כ"ס
תיבת הילוכים: רציפה
צריכת דלק (יצרן): 18.1 ק"מ לליטר
טווח מחירים: 45,000-50,000 שקל לשנתונים 2014-2013
 
לסוזוקי קרוסאובר יש אמנם שם מעולמם של רכבי השטח, אך העיצוב מזכיר יותר משפחתית האצ'בק או סטיישן. למרות זאת מדובר באחד מרכבי הפנאי הפופולארים בישראל. לקרוסאובר יש את כל מה שצריך – הגבהת מרכב, מגיני פלסטיק שחורים בבתי הגלגלים, חצאיות שחורות ומוטות גג. מעבר לעיצוב, הסוזוקי נהנית ממרווח פנימי טוב למדי ותא מטען שימושי. גם רשימת האבזור נדיבה, רמת הבטיחות מצוינת ביחס לשנתון וצריכת הדלק נהדרת עם 14 ק"מ לליטר בתנאי יומיום. למעוניינים נספר שיש גם גרסאות 4X4, אך אל תצפו ליכולות שטח גבוהות. אם תמתחו את התקציב תוכלו לרכוש את הויטרה שמבוססת על פלטפורמה זהה אך מציעה מראה ג'יפוני יותר. במתיחה נוספת של התקציב ניתן יהיה לרכוש את הקרוסאובר לאחר מתיחת הפנים עם מנועי טורבו ותיבת הילוכים אוטומטית, אך המחירים גבוהים משמעותית.


 

סיטרואן קקטוס

מנוע: 1.2 ליטרים, בנזין, 82 כ"ס
תיבת הילוכים: ידנית, 5 הילוכים
צריכת דלק (יצרן): 21.7 ק"מ לליטר
טווח מחירים: 45,000-50,000 שקל לשנתונים 2016-2015
 
סיטרואן קקטוס הוא לא עוד רכב פנאי קטן. הקקטוס הציגה בשעתה את שפת העיצוב החדשה של סיטרואן והביאה כמה חידושים כמו כרית אוויר לנוסע המותקנת בתקרה לטובת תא אחסון נוסף וכמובן כריות ההגנה - airbump - שהותקנו בצידי הרכב. בתחילת דרכו שווק הקקטוס רק בגרסה ידנית עם מנוע חלש יחסית (אך חסכוני). אם תמתחו מעט את התקציב תוכלו למצוא את גרסאות הטורבו עם 110 כ"ס, את גרסאות הדיזל החסכוניות או את האוטומטיות שהגיעו ארצה ב-2017.


 

סקודה יטי

מנוע: 1.2 ליטרים, טורבו-בנזין, 105 כ"ס
תיבת הילוכים: כפולת מצמדים, 7 הילוכים
צריכת דלק (יצרן): 15.1 ק"מ לליטר
טווח מחירים: 45,000-50,000 שקל לשנתונים 2014-2013
 
סקודה יטי, לעומת מרבית רכבי הפנאי הקטנים, עושה שימוש דווקא בפלטפורמה של משפחתית ולא של סופר-מיני - מה שיוצר את אחד מרכבי הפנאי המרווחים ברשימה. שילוב המנוע והגיר  מייצר ביצועים טובים וגם שומר על צריכת דלק חסכונית, אך התפקוד במהירויות נמוכות לא חלק. האבזור מצומצם יחסית בגרסת הכניסה "אמבישן" ושווה לחפש את גרסאות ה"אלגנס" שמגיעות עם מפרט יוצא דופן - כולל אפילו מערכת לחניה אוטומטית. מלב המרווח המצוין מאחור, שם ניתן לפגוש ב-3 מושבים נפרדים המתכווננים, מתקפלים וניתנים להסרה, תוכלו למצוא ביטי גם פתחי מיזוג לאחור – פריט חשוב בימי הקיץ הישראלי. כמו כן ישנן גרסאות חזקות יותר עם מנועי 1.4 ליטרים או 1.8 ליטרים עם הנעה כפולה, כמו גם גרסת דיזל בנפח 2.0 ליטרים. שימו לב שישנן גרסאות ידניות זולות יותר ובשנת 2014 עבר היטי מתיחת פנים קלה.


 

פיג'ו 2008

מנוע: 1.6 ליטרים, בנזין, 120 כ"ס
תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים
צריכת דלק (יצרן): 15.3 ק"מ לליטר
טווח מחירים: 45,000-50,000 שקל לשנתונים 2015-2014
 
כאשר הוצג לראשונה פיג'ו 2008, הוא נכנס למשבצת חדשה בסגמנט הג'יפונים הקטנים ובמקביל תפס באירופה את מקומה של פיג'ו 207 סטיישן. עקב כך העיצוב החיצוני אינו קשוח וג'יפוני, בעיקר בדגם שלפני מתיחת הפנים, אך הפיג'ו מספק שימושיות ומרווח טובים. הנוחות והתנהגות כביש טובים למדי בזכות פלטפורמת ה-208 עליה הוא מבוסס. למחפשי המציאות נזכיר את גרסת ה-1.2 ליטרים בעלת 82 כ"ס ותיבה ידנית שהגיעה לרוב ברמת גימור דומה ומציעה צריכת דלק עדיפה של 20.4 ק"מ לליטר. בשנת 2016 עבר ה-2008 מתיחת פנים שבהחלט שיפרה את המראה החיצוני, וזכה גם לשיפור רציני בתחום יחידת ההנעה עם מנוע טורבו קטן ותיבה אוטומטית חדשה.


 

רנו קפצ'ור

מנוע: 1.2 ליטרים, טורבו-בנזין, 120 כ"ס
תיבת הילוכים: כפולת מצמדים, 6 הילוכים
צריכת דלק (יצרן): 18.5 ק"מ לליטר
טווח מחירים: 45,000-50,000 שקל לשנתונים 2015-2014
 
רנו קפצ'ור לוקח את העיצוב המקסים של הקליאו ומכניס אותו לקטגוריית הג'יפונים. שימו לב לחבילות העיצוב המדליקות שמוסיפות נגיעות צבע רעננות לחלקי המרכב החיצוני, החישוקים הקלים ולתא הנוסעים - לא כל המכוניות צוידו בהן. הקפצ'ור מציע שימושיות טובה בזכות פיצ'רים שונים כמו תא כפפות שנפתח כמגירה ואפשרות להזזת המושבים, ואפילו ריפודי בד נשלפים שאפשר לכבס (בהתאם לרמת הגימור). מנוע הטורבו מספק ביצועים טובים מאוד לצד צריכת דלק חסכונית. התנהגות הכביש סבירה ונוחות הנסיעה לא מרשימה, אם כי לא באופן חריג ביחס למתחרות. כבונוס מערכת המולטימדיה דוברת עברית מה שמקל על הצגת אנשי הקשר מהטלפון הנייד. גם לקפצ'ור גרסאות זולות יותר בעלות מנוע 0.9 ליטר טורבו (90 כ"ס) ותיבה ידנית.


 

שברולט טראקס

מנוע: 1.8 ליטרים, בנזין, 140 כ"ס
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים
צריכת דלק (יצרן): 13.1 ק"מ לליטר
טווח מחירים: 45,000-50,000 שקל לשנתונים 2014-2013
 
שברולט טראקס הוא רכב הפנאי הקטן החזק ברשימה, והוא מציע לא פחות מ-140 כ"ס ממנוע בנפח גדול יחסית. מצד שני, צריכת הדלק אינה מצטיינת בגרסת ה-1.8 ליטרים; במקביל שווקה גרסת 1.4 ליטרים טורבו-בנזין בעלת הספק דומה עם נתון מומנט וצריכת דלק עדיפים, אך זו נמכרת במחירים גבוהים יותר. לטראקס תנוחת ישיבה גבוהה מאוד ומראה חיצוני קשוח, אך המרווח הפנימי מצומצם ותא המטען קטן יחסית. רמת הגימור LS מציעה אבזור דל לעומת רמת הגימור LT, שמוסיפה פריטים כמו חישוקים קלים, פנסי ערפל, מצלמת רוורס ועוד.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. היפנית היחידה סוזוקי קרוסאובר  כל האירופאיות בגיל 3-5 מבלות הרבה במוסך, טראקס זו...

בוחן רכב,26.06.2019

2. סוזוקי קרוסאובר לכביש, דייטסו טריוס לשטח אמיתי  רכב צרפתי \גרמני משומש זו התאבדות כלכלית, קחו אותם...

דובי הרצליה,26.06.2019

3. אחלא כתבה, רק יפני  משומש רק יפני

,26.06.2019

4. רנו קוליאוס  המכונית ברשותי 8 שנים. מרווחת .אמינה . 120,000 ק"...

אליבבא,28.06.2019

5. לאף ג'פון שהצגתם אין יכולות שטח  לצערי לאף ג'יפון שהצגתם אין יכולות שטח. היחיד בקט...

יוס,30.06.2019

6. קרוסאובר של סוזוקי  אוטו אמין ברשותי 4 שנים חוץ מטיפולים לעולם לא ביקר...

אבי,30.06.2019
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים