דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עם טווח מוגדל ושינויי עיצוב: זו יונדאי איוניק 5 המחודשת

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יונדאי איוניק 5 עברה רענון מקיף
  • השינוי במראה זניח, אך יש כמה בשורות חשובות
  • צפויה להגיע אלינו עוד השנה

זמן לשדרוג: שלוש שנים לאחר שנחשפה לראשונה, ולאחר שזכתה לאינספור שבחים ותארים ברחבי העולם, זוכה יונדאי איוניק 5 למתיחת פנים. הדגם המעודכן יתחיל להימכר בדרום קוריאה כבר בימים הקרובים, ואלינו הוא עשוי להגיע לקראת הרבעון האחרון של 2024.

מבחינה חיצונית העדכון זניח, וכולל בעיקר פגושים חדשים שמוסיפים 2 ס"מ לאורך הכולל (465.5 ס"מ כעת). הספוילר מעל השמשה האחורית הוארך ב-5 ס"מ לטובת מראה דינאמי יותר ולטענת יונדאי, לשיפור היכולת האווירודינאמית. חשוב קצת יותר, מתחתיו יש כעת מגב מבורך לשמשה האחורית. חישוקים חדשים יתרמו גם הם לשיפור מקדם הגרר, אך יונדאי עדיין לא פרסמה את הנתונים הרלוונטיים.

בתא הנוסעים יש סוללת מתגים פיזיים חדשה על הקונסולה המרכזית, לטובת שליטה בחימום ואוורור המושבים, חימום גלגל ההגה והפעלת המערכת לחניה אוטומטית. משטח הטעינה עלה מהחלק התחתון וימוקם ליד מחזיקי הכוסות. מתחת למסך המרכזי סודרו הפקדים מחדש והפיקסלים על גלגל ההגה זוכים לתאורה משלהם - בדומה לאיוניק 6.

מה עוד צריך לדעת: קיבולת הסוללות גדלה מ-77.4 ל-84 קוט"ש, והמארז יהיה כעת זהה לזה שבאיוניק 5N הספורטיבית. נזכיר כי בישראל ממשיכה יונדאי לשווק את הדגם עם סוללות 72.6 קוט"ש, כך שאצלנו השיפור לטווח הנסיעה יהיה משמעותי יותר - במקום 481 ק"מ ק"מ רשמיים, צפויה האיוניק 5 להשיג טווח של כ-570 ק"מ - שיפור של כ-20%.

יחידות ההנעה צפויות להיות דומות לאלו של הדגם הנוכחי (במפרט העדכני שמוצע בעולם), עם 228 כ"ס בגרסת ההנעה האחורית או 325 כ"ס בהנעה הכפולה.

ביונדאי מבטיחים לשפר את איכות הנסיעה והתנהגות הכביש עם בולמי זעזועים חדשים והכפלת מספר התמיכות לגלגלים האחוריים ולחלקי מרכב תחתון. בנוסף, תושבות הקונסולה הוקשחו במטרה לצמצם את הרעידות בגלגל ההגה, המנוע האחורי זכה לבידוד רעשים משופר ודלתות הצד וקורות B עברו חיזוק במטרה לשפר את ההגנה מפני פגיעות צד.

עוד טכנולוגיות, חזות ספורטיבית: היצע מערכות הבטיחות הורחב עם מערכת חדשה שבודקת את מיקום הידיים על גלגל ההגה, מערכת שמירת נתיב משודרגת ומערכת חדשה למניעת פגיעות בחניה, עם זיהוי היקפי.

בנוסף ובדומה לאיוניק 6, גם ה-5 תשווק עם תאורת מטריקס לד, לצד מצלמה מובנית לתיעוד הנסיעה ואפשרות לפתיחת הרכב באמצעות טלפון סלולארי.

לראשונה תוצע גם גרסת N-ליין במראה ספורטיבי, עם פגושים בעיצוב שונה, חצאיות צד וחישוקי "20 אחרים. בתא הנוסעים כוללים השינויים גלגל הגה ולוח מחוונים במראה מובחן, דוושות מתכתיות ומושבי ספורט עם לוגו N ותפירה אדומה.

מה אנחנו חושבים: לא קל לשפר מוצר כמו יונדאי איוניק 5, שזכה לאינספור מחמאות עם השקתו ונותר מרשים למדי גם לאחר שלוש שנים מיום הצגתו. לכן השיפורים מינוריים למדי, וכוללים בעיקר הגדלה (בפעם השניה) של קיבולת הסוללות, לצד עדכונים טכנולוגיים ושיפורים דינאמיים קלים.

מעניין שדווקא בעיצוב בחרה יונדאי שלא לגעת כמעט - ולטעמנו היה כאן מקום לשיפור ניכר יותר. כך או אחרת, שפע המתחרות שהצטרפו לשוק לא הצליחו לאיים על מעמדה של ה-5 בצמרת הקטגוריה. נראה שהיא תישאר שם גם בעתיד הנראה לעין.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה