דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סנונית ראשונה: יונדאי תמכור בנורבגיה חשמליות בלבד

Getting your Trinity Audio player ready...


מרבית יצרני הרכב מתכננים להפסיק למכור רכבים מזהמים באירופה בסוף העשור הנוכחי, אבל ביונדאי הקדימו את המאוחר וכבר מהיום – 1.1.2023 יפסיקו למכור בנורבגיה רכבים עם מנועי בעירה פנימית.

יונדאי החלה את המהלך כבר ב-2020, אז הפסיקה למכור מנועי בנזין/דיזל במדינה הצפונית והציעה רק דגמי פלאג-אין עם הטוסון והסנטה פה או חשמליים מלאים עם יונדאי קונה ויונדאי איוניק 5. אגב, האיוניק 5 סיימה את 2022 כדגם החמישי הנמכר ביותר במדינה.

סנונית ראשונה: יונדאי תמכור בנורבגיה חשמליות בלבד

מ-2020 מכרה יונדאי 25 אלף רכבים בנורבגיה, מדינה עם ממוצע מכירות שנתי של כ-170 אלף רכבים בלבד. מאז ועד היום 92% מסך המכירות שלה היו של רכבים חשמליים ואילו את 2022 היא סיימה עם 93% חשמליות.

סנונית ראשונה: יונדאי תמכור בנורבגיה חשמליות בלבד

בעצם מכירת רכבים חשמליים בלבד, מקדימה יונדאי את וולוו שהצהירה שב-2023 תמכור בנורבגיה רק רכבים חשמליים והיברידים-נטענים, וגם את פולקסווגן, יצרנית מובילה בתחום החשמל, שהצהירה כי תמכור רכבים חשמליים בלבד במדינה החל מ-2024. נציין כי נתח השוק של פולקסווגן כפול מזה של יונדאי, וגם בתחום החשמלי ליצרנית מגרמניה יש בשלב זה היצע רחב יותר עם משפחתית (ID.3), דגמי פנאי (ID.4 ו-ID.5) וגם מסחרית (ID. Buzz).

סנונית ראשונה: יונדאי תמכור בנורבגיה חשמליות בלבד

ההוצאה לפועל של ההצהרות אלו אינה מורכבת לביצוע במדינה הנורדית. נורבגיה היא המדינה המובילה בעולם באימוץ הנעות חליפיות ובראשן ההנעה החשמלית והייתה למדינה הראשונה בה נמכרו יותר רכבים חשמליים מרכבים בעלי מנועי בעירה פנימית. את 2021 סיימו החשמליות עם נתח של 64.5%, עליה של 10% מ-2020. נתוני המכירות של 2022 טרם פורסמו אך השיא צפוי להישבר שוב. 
 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה