דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חשמלית על סטרואידים - יונדאי איוניק 5 N בדרך לייצור

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יונדאי מבצעת ניסויים אחרונים באיוניק 5 N
  • צפויה להציע הספק של כ-600 כ"ס
  • תגיע לישראל במהלך 2024

חטיבת N של יונדאי, שאחראית על דגמי הספורט של המותג, מציגה בימים אלו דגם חשמלי ראשון. הגרסה הספורטיבית של יונדאי איוניק 5 תהיה לא רק הספורטיבית-חשמלית הראשונה של היצרנית הקוריאנית, אלא גם המכונית החזקה ביותר בהיסטוריה של היצרן, עם הספק משוער של כ-600 כ"ס ותאוצה ל-100 קמ"ש שתהיה מתחת ל-3.5 שניות.

יונדאי איוניק 5 N

יונדאי לא חושפת פרטים טכניים, אך לא חייבת לעשות כך. שכן סביר מאוד להניח שהיא תציג דימיון רב לאחות הקוריאנית, קיה EV6 GT. גם כאן המנוע האחורי משלב בתוכו דיפרנציאל מוגבל החלקה, עם אפשרות למצב דריפט על ידי ניתוק המנוע מלפנים ממשימת ההנעה.

יונדאי איוניק 5 N

בדומה לה, גם היא צפויה להצטייד במיתלים קדמיים שונים, עם צמד זרועות תחתונות במקום משולש באיוניק 5 הרגילה, ובכך לאפשר גיאומטריה שונה ושמירה על מגע אחיד של הצמיג עם האספלט גם בעומס קיצוני. גם כיול המיתלים צפוי להיות שונה, ההגה יהיה חד ומהיר יותר ומערכת הבלמים תשודרג.

יונדאי תעשה כנראה שימוש בסוללת 77.4 קוט"ש עם טווח נסיעה דומה - קצת יותר מ-400 ק"מ. גם כאן תהיה מערכת במתח גבוה של 800 וולט שתאפשר טעינה אולטרה מהירה בקצב של 350 קילוואט ומילוי מ-10% ל-80% ב-18 דקות.

יונדאי איוניק 5 N

התמונות שחשפה היצרנית הן של אב-טיפוס מכוסה במדבקות הסוואה במהלך ניסוי נהיגת חורף בארכיפלג בצפון שוודיה, ולכן קשה להתרשם מהבדלי העיצוב. כן ניתן להבחין בכונסי אוויר גדולים יותר בפגוש הקדמי האמורים לסייע בקירור מערכת החשמל והבלמים, בחישוקים שונים ובמסיט אוויר גדול בקצה הגג עם פנס בלימה במרכזו. גם סביבת הנהג צפויה לעבור שדרוג מתבקש, לרבות מושבים קדמיים תומכים משמעותית מאלה של הגרסה הרגילה.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה