דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עיריית ניו יורק תובעת - ''קל מדי לגנוב את דגמי יונדאי וקיה''

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • גל סרטוני טיקטוק הסביר כיצד לגנוב רכבים באמצעות כבל USB
  • קרוב לאלף רכבים נגנבו בניו יורק בלבד בתוך 4 חודשים
  • עדכון תוכנה שהופץ אמור לפתור את הבעיה

עיריית ניו יורק הגישה תביעה לבית המשפט הפדרלי במנהטן כנגד יונדאי וקיה על רשלנות ויצירת מטרד ציבורי, בטענה כי גניבת הרכבים מתבצעת בקלות יתרה - מה שמוביל ל"מסעות פשע, נהיגה פזיזה ופגיעה בציבור", כך על פי התביעה. בכך מצטרפת ניו יורק, העיר המאוכלסת ביותר בארה"ב, לשורה של ערים שכבר הגישו תביעת נגד היצרניות הקוריאניות - בהן קליבלנד, בולטימור, מילווקי, סן דייגו וסיאטל.

עיריית ניו יורק טענה כי לאחר שבשנה שעברה הוכפל מספר הגניבות של דגמי יונדאי וקיה, בשנה הנוכחית זינק שיעור הגניבות ב-660% ועמד על 977 רכבים בניו יורק לבדה בארבעת החודשים הראשונים של 2023, לעומת 148 גניבות בלבד בתקופה המקבילה ב-2022. זאת בזמן שחלה ירידה בגניבות של דגמים ממותגי רכב נפוצים אחרים, בהם ניסאן, הונדה, טויוטה ופורד.

נזכיר כי במסגרת הפרשה הופצו ברשת הטיקטוק "מדריכים" לגניבה קלה של דגמי יונדאי וקיה מהשנים 2011-2022, ברמות גימור בסיסיות שלא צוידו בכפתור הנעה או באימובילייזר. על פי השיטה, פירוק פשוט של חיפוי הפלסטיק התחתון של עמוד ההגה מאפשר את התנעת הרכב באמצעות כבל USB.

לפני מספר חודשים הציגו יונדאי וקיה עדכון תוכנה שנועד ליותר מ-8 מיליון רכבים שהיו מועדים לגניבה, ונועד לפתור את הבעיה. בנוסף, בכל הדגמים של היצרניות שנמסרו החל מנובמבר 2021 מותקנים אימובילייזרים כציוד תקני, מה שלא מאפשר את הגניבה באמצעים האמורים.

כך או אחרת, הבעיה לא נוגעת לרכבי יונדאי וקיה שנמכרו בישראל ומצוידים כסטנדרט באימובילייזרים.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה