דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי i30N (מבחן בזק) - האוטומט לא מסייע

Getting your Trinity Audio player ready...

ה-i30N הייתה דגם ראשון של חטיבת הביצועים של יונדאי, וכזו ששברה סדרי עולם בקטגוריית המשפחתיות-ביצועים. מכונית שכבר בניסיון ראשון התברגה לצמרת הקטגוריה, גם מול מתחרות אירופאיות עם ניסיון עשיר ומוניטין של עשרות שנים. אפילו אצלנו היא שווקה במשך תקופה קצרה (מדי ), וניצחה במבחן השוואתי את סיאט לאון קופרה.

יונדאי i30N

אבל ההצלחה המסחרית היתה צנועה, ולבסוף עלו רק 13 יחידות על הכביש. בעיקר מכיוון ששוווקה רק עם תיבה ידנית. כעת היא חוזרת אלינו אחרי מתיחת פנים, ששילבה בה בין היתר תיבת הילוכים כפולת מצמד. האם זה עשוי לעזור לה?

סיכום: מתיחת הפנים שעברה יונדאי i30N ותיבת ההילוכים האוטומטית שקיבלה, הופכות אותה לזמינה יותר עבור קהל רחב מבעבר. עם יתרון ביצועים על פני המתחרות ושילוב טוב בין יכולת דינמית לשימושיות יומיומית. עד כאן המחמאות.

  • מתחרים ישירים: קופרה לאון, רנו מגאן RS, פולקסווגן גולף GTI
  • מחיר: 270 אלף שקל
יונדאי i30N
  • טוב: יכולת דינמית, הנאה מנהיגה, ביצועים
  • בסדר: נוחות נסיעה, שימושיות
  • טעון שיפור: תיבת הילוכים, סביבת נהג, מחיר
  • ציון: 7

אבל תיבת ההילוכים הזו שעובדת היטב בסנטה פה, פחות מוצלחת במשפחתית הביצועים. וסביבת הנהג לא זכתה להתייחסות מספקת ומרגישה כעת מיושנת, אין פתחי מיזוג ליושבים מאחור ותג המחיר עומד כעת על 270 אלף שקל, כ-15 אלף שקל יותר ממתחרות משובחות כמו קופרה לאון ורנו מגאן RS העדכניות. כך שלמרות השדרוג, בהיבט השוק הלכה הקומפקטית החמה של יונדאי דווקא לאחור.

מה שונה: המשמעותי ביותר היא תיבת ההילוכים, כפולת מצמדים (רטובים) עם 8 יחסי העברה לעומת תיבת שישה הילוכים ידנית בדגם היוצא. בזכות בקרת שיגור סופר-יעילה ומעט יותר כוח מאותו המנוע (280 כ"ס, 5+), הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 5.4 שניות, קיצוץ מסיבי של 0.7 שניות מהדגם הקודם ומהיר (ב-0.3 שניות) ממתחרות ישירות מספרד ומצרפת.

יונדאי i30N

המספרים אכן מרשימים, אבל בפועל התיבה מאכזבת. תחילת הנסיעה קופצנית עם תחושה דומה להחלקת מצמד של נהג חדש, דרך תגובות איטיות להורדת הילוך ביציאה לעקיפה למשל. הפתרון הוא לשלוט בתיבה כל העת באמצעות המנופים מאחורי ההגה, אבל כמובן שבכך מאבדת התיבה חלק מיתרונה.

כלפי המנוע אין לנו טענות. לא לאופי ולאספקת הכוח ולא למערכת הפליטה האקטיבית ופצפוצי פריקת מדגש בכל הורדת הילוך. צריכת הדלק בממוצע המבחן היתה סבירה - 8 ק"מ לליטר.

מבחינה עיצובית השינויים מסתכמים ביחידות תאורה וחישוקי "19 עדכניים המסייעים להפחתת המשקל הבלתי מוקפץ ב-3.6 ק"ג בכל פינה ומאפשרים להתקין דיסקים גדולים יותר מלפנים (360 מ"מ לעומת 345 מ"מ בדגם היוצא).

גם בסביבת הנהג השינויים צנועים, ומסתכמים במסך מגע גדול יותר ("10.25 לעומת "8) עם תצוגת נתוני אקשן מורחבת. למערך הבטיחות נוספה שמירת נתיב (תיקון סטיה בעבר) והתרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי), בנוסף לבלימה אוטונומית שהוצעה בעבר.

יונדאי i30N

מה דומה: סביבת הנהג נותרה דומה. וזה אומר לוח מחוונים אנלוגי ומיושן, שקע USB בודד ופלסטיק שחור מחוספס באופן שאינו הולם תג מחיר בקרבת ה-300 אלף שקלים. למושב הנהג תמיכה טובה בגוף עם טווח כיוון נדיב להגה, ותנוחת הנהיגה מצוינת. מרחב המחיה ליושבים מאחור הוא כמקובל במשפחתיות קומפקטיות, אבל במפתיע אין שם פתחי מיזוג.

יונדאי ביצעה כיול מחדש למערכת ההיגוי ולמיתלים, הנתמכים כבעבר בבולמי זעזועים אדפטיביים עם מרכב מונמך בכ-1 ס"מ בהשוואה ל-i30 רגילה. חיזוקים שונים למרכב מסייעים להגברת הקשיחות לרבות מוט גישור בין בתי הבולמים מאחור (מגביר את הקשיחות ב-6%).

יונדאי i30N

היכולת הדינמית כאן משובחת כמו קודמתה, גם מבחינת רמת האחיזה או מהירות הפניה, יכולת הבלימה והורדת הכוח הודות לכיול מערכות מוקפד, ועוד יותר מכך בתחושת שעוברות לנהג.

מרשים לא פחות הוא בורר מצבי נהיגה הכולל מצב N המכניס את כל המערכות למוד הקרבי ביותר וגם מצב להתאמה אישית של כל אחת מהמערכות בנפרד (שלושה מצבים למנוע, לסעפת הפליטה, לתיבת ההילוכים, למיתלים, להיגוי ולבקרת היציבות ושני מצבים לדיפרנציאל מוגבל ההחלקה). התוצאה מגוונת בהרבה מהמקובל ומאפשרת לבצע כיול ייעודי לכל תוואי דרך ולכל סגנון נהיגה.

למרות הקשחת המרכב והמיתלים, נוחות הנסיעה בעיר ומחוצה לה מרשימה מאוד, זהה כמעט ל-i30 רגילה, וכל עוד נשארתם במצב נוחות אף אחד מהנוסעים לא יחשוד שרכשתם מכונית ספורטיבית.

  • מנוע: 4 צילינדרים, 2.0 ליטר, טורבו-בנזין
  • הספק: 280 כ"ס ב-6,000 סל"ד
  • מומנט: 40 קג"מ ב-2,100 סל"ד
  • תמסורת: 8 הילוכים כפולת מצמד, הנעה קדמית
  • אורך: 434 ס"מ
  • רוחב: 179.5 ס"מ
  • גובה: 144.5 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 265 ס"מ
  • משקל עצמי: 1,455 ק"ג
  • נפח תא מטען: 381 ליטר
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 5.4 שניות, 250 קמ"ש
  • צריכת דלק, פליטת מזהמים: 11.9 ק"מ לליטר, 191 גרם CO2 לק"מ
  • כריות אוויר: 7
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): חמישה כוכבים
  • מחיר: 270 אלף שקל

למאמר זה התפרסמו 23 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה