דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

תערוכת ז'נבה 2019: המכוניות שבדרך בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

תערוכת ז'נבה ה-89 במספר תיפתח לציבור ב-7 במרץ 2019 ותימשך 10 ימים. כמקובל, חשיפות הדגמים השונים נערכות ברובן בימים שלפני הפתיחה הרשמית. כמו בשנה שעברה, כמעט כל הדגמים החדשים שמוצגים רלוונטיים גם לשוק המקומי.

קטנות


פיג'ו 208

הסופר מיני של פיג'ו בדור השני שלה משנה לגמרי את העיצוב ומקבלת את שפת העיצוב החדשה של פיג'ו, שפגשנו גם ב-508. בנוסף גם עיצוב הפנים מקבל את הדור השני של i-Cockpit עם שדרוג ללוח מחוונים דיגיטאלי ומסך מולטימדיה חדש. גם קו המנועים התחדש אך המנוע המעניין בהיצע הוא הגרסה החשמלית - e-208 עם טווח של כ-340 ק"מ.

לכתבה המלאה>>>

פיגו 208

רנו טווינגו

הטווינגו הקטנטנה, שחולקת מכלולים עם סמארט פורפור, עברה מתיחת פנים קלה. השינויים מופיעים ביחידות התאורה בעיצוב פנימי חדש, מסך מולטימדיה בגודל 7 אינץ' במקום התושבת לסלולרי ועיצוב חדש לפקדי המיזוג. בתחום יחידות ההנעה ומערכות הבטיחות לא חל שינוי.

לכתבה המלאה>>>

רנו טווינגו

רנו קליאו

הרכב הנמכר ביותר של רנו, והמתחרה הקלאסי של ה-208, יוצג באופן רשמי בדור החמישי שלו. העיצוב החיצוני הוא אבולוציה מהדור הנוכחי בעוד העיצוב הפנימי כבר חדש לגמרי וכולל לו מחוונים דיגיטאלי, מסך מולטידמיה אנכי, 8 אפשרויות להתאמה אישית וגם גרסת RS Line בעיצוב ספורטיבי.

לכתבה המלאה>>>

רנו קליאו

משפחתיות


טויוטה קורולה TREK וקורולה האצ'בק GR ספורט

טויוטה תצרף שתי גרסאות למשפחת הקורולה החדשה. האחת היא גרסת פנאי לקורולה סטיישן העונה לשם TREK (לאור שיתוף הפעולה עם יצרן אופני השטח). מרווח הגחון של הקורולה טראק גבוה ב-2 ס"מ והיא זוכה גם לנגיעות עיצוב שיהלמו את הגרסה החדשה כגון קשתות בתי גלגלים שחורות.

הגרסה השנייה הינה ספורטיבית יותר, אך רק במראה. לקורולה האצ'בק GR ספורט עיצוב ספורטיבי עם חצאיות צד, חישוקי 18 אינץ', דיפיוזר אחורי וגימורי כרום כהים. בפנים הרכב למושבים ריפוד בד בשילוב עור והגה בתפירה אדומה.

טויוטה קורולה טראק

מרצדס CLA ו-CLA שוטינג ברייק

בחודש שעבר חשפה מרצדס את ה-CLA, הלא היא גרסת הקופה-ארבע-דלתות של ה-A קלאס החדשה, והיא תוצג לראשונה בתערוכה. דגם נוסף מבוסס A קלאס הוא גרסת השוטינג-ברייק, מעיין עיצוב דמוי סטיישן דינאמי במיוחד.

לכתבה המלאה>>>

מרצדס CLA שוטינג ברייק

פנאי ושטח


מאזדה CX-30

מאזדה הציגה ג'יפון חדש לשוק האירופאי. מבחינת מידות הוא מתברג בין ה-CX-3 הקטן ל-CX-5 הקומפקטי והעיצוב בשפת "קודו" האופיינית לדגמי מאזדה הנוכחיים. רכב הפנאי החדש יציע מנועי דיזל ובנזין בטכנולוגיה החדשה כפי שהוצג כבר במאזדה 3 החדשה שתעשה בכורה אירופאית בתערוכה, כמו כן תוצע הנעה כפולה, ומגוון מערכות בטיחות.
לכתבה המלאה>>>

מאזדה CX-30

מיצובישי ASX

רכב הפנאי הקטן בהיצע מיצובישי הוצג לפני כ-10 שנים ומאז עבר כבר 3 מתיחות פנים. כעת תציג מיצובישי את מתיחת הפנים הרביעית לג'יפון הוותיק. הפעם מתיחת הפנים נגעה לעיצוב החזית שקיבלה את שפת העיצוב הנוכחית של מיצובישי. מאחור ומבפנים השינויים קלים ואילו ביחידת ההנעה לא חל שינוי.

לכתבה המלאה>>>

מיצובישי ASX

סאנגיונג קוראנדו

הדור הרביעי של הקוראנדו מגיע כדי להתחרות מול מיטב רכבי הפנאי הקומפקטיים כמו יונדאי טוסון ופיג'ו 3008. העיצוב מודרני וקשוח, יחידות ההנעה החדשות (טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר ודיזל בנפח 1.6 ליטר) העומדות בתקני הזיהום החדשים. בנוסף מציינים בסאנגיונג כי הקוראנדו החדש יצויד במערכות בטיחות אקטיביות.

לכתבה המלאה>>>

סאנגיונג קוראנדו

סקודה קאמיק

הג'יפון החדש והקטן יתמקם מתחת לקארוק הקומפקטי ומציג עיצוב שונה מזה של הדגם הסיני באותו השם. בעוד העיצוב החיצוני שונה מדגמי סקודה האחרים, עיצוב הפנים זהה לסקודה סקאלה שנחשפה בישראל לפני חודשים ספורים. קו המנועים מוכר מדגמי סקודה האחרים וכולל 3 מנועי בנזין מ-95 ועד 150 כ"ס, מנוע דיזל בהספק של 150 כ"ס וגם גרסה המונעת בגז.

לכתבה המלאה>>>

סקודה קאמיק

קיה נירו

קיה תציג מתיחת פנים לנירו הכוללת בעיקר שינויים עיצוביים ושדרוג למערך הבטיחות. בחזית נוכל להבחין בעיצוב "ראש חץ" לבית פנסי הערפל ומאחור יחידות התאורה קיבלו עיצוב פנימי חדש. בתחום הבטיחות לנירו המחודשת יכולת מעקב אחר הרכב שלפנים, כך שבזמן שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית המערכת מאפשרת להמשיך בנסיעה באופן עצמאי.

לכתבה המלאה>>>

קיה נירו

מנהלים


פולקסווגן פאסאט

הפאסאט בדור השמיני שלה עברה מתיחת פנים די מקיפה. החזית וחלקה האחורי מיישרים קו עם דגמי פולקסווגן האחרים כדוגמת הטוארג החדש ובנוסף היא זוכה לשלל מערכות בטיחות מתקדמות, כולל יכולות נהיגה סמי-אוטונומיות. גם בתחום ההנעה ישנם חידושים והפאסאט תציע גרסת GTE פלאג-אין הייבריד ובנוסף שלושה מנועי בנזין – מנוע 1.5 ליטר בהספק של 150 כ"ס ומנועי 2.0 ליטר בהספק של 190 ו-272 כ"ס.

לכתבה המלאה>>>

פולקסווגן פאסאט

פנאי יוקרתיים


ב.מ.וו X3 M ו-X4 M

ב.מ.וו תציג את גרסאות הקצה של רכבי הפנאי X3 ואחיו דמוי הקופה X4. לשני רכב הפנאי הללו מנוע זהה – טורבו בנזין בנפח 3.0 ליטר המספק 510 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש שאורכת 4.1 שניות בלבד. האם נפגוש את המנוע הזה גם ב-M3 החדשה? כנראה שבקרוב נדע.

לכתבה המלאה>>>

במוו X3 M ו-X4 M

ג'יפ רנגייד וקומפאס PHEV

ג'יפ מצטרפים למהפכה הירוקה ויציגו גרסאות פלאג-אין הייבריד לרנגייד הקטן והקומפאס הקומפקטי עם טווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ. שני רכבי הפנאי יצוידו במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.3 ליטר ובשיתוף מנוע חשמלי ההספק עומד על 240 כ"ס.

גיפ רנגייד היברידי נטען

מרצדס GLC

מרצדס תציג בז'נבה את מתיחת הפנים של רכב הפנאי היוקרתי. מתיחת הפנים העיצובית מתונה, אך בתחום ההנעה והבטיחות חל שינוי משמעותי. ה-GLC קיבל קו מנועים חדש בנפח 2.0 ליטר בנזין ודיזל, שהינם חסכוניים יותר ומזהמים פחות הודות לשימוש במערכת מיקרו-היברידית 48V. בתחום הבטיחות נוספו מערכות נוספות כגון התרעת פתיחת דלתות בזיהוי רכב חולף ובקרת נגרר וסיוע בתמרון.

לכתבה המלאה>>>

מרצדס GLC

מרצדס GLE53

רכב הפנאי הגדול מתחזק בגרסת AMG אך לא בגרסת הקצה GLE63 אלא בגרסה מתונה יותר העושה שימוש ביחידת הנעה מיקרו-היברידית. ל-GLE53 מנוע בנפח 3.0 ליטר בעל 6 צילינדרים בטור בהספק של 435 כ"ס ועם מומנט של 53 קג"מ. התיבה אוטומטית בעלת 9 הילוכים, ההנעה כפולה וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.3 שניות. בנוסף לכך הוא מצויד במתלי אוויר ובמצבי נהיגה ספורט וספורט+ שגם מנמיכים את הרכב ב-15 מ"מ לטובת שיפור האווירודינאמיות והתנהגות הרכב.

מרצדס AMG GLE53

סאלון ופאר


אודי TFSI e

אודי תציג גרסאות היברידיות נטנענות לארבעה דגמים חדשים בנוסף לאודי Q7 ו-A3 שכבר משווקים עם גרסאות כאלו. הדגמים החדשים יקבלו גם שם חדש לגרסת ההנעה - TFSI e במקום השם e-tron שבעתיד הקרוב יוצמד לרכבים חשמליים לגמרי. הדגמים שיזכו להנעת פלאג-אין הייבריד החדשה הם אודי A6 ו-A7 ספורטבק, רכב הפנאי Q5 וספינת הדגל אודי A8.

לכתבה המלאה>>>

הנעה היברידית נטענת באודי

ב.מ.וו סדרה 7

מתיחת הפנים של ספינת הדגל הבווארית תוצג באופן רשמי בתערוכה אחרי שנחשפה בתמונות בחודש שעבר. הגריל עצום מימדים, מכסה המנוע קיבל עיצוב חדש והפנסים האחוריים קיבלו יחידת תאורה רוחבית המחברת ביניהם וגם יציאות מפלט גדולות במיוחד. גם בתחום הטכני ישנם חידושים – גרסת הפלאג-אין התחזקה ב-68 כ"ס ואילו גרסת ה-V8 התחזקה ב-80 כ"ס.

לכתבה המלאה>>>

במוו סדרה 7

ספורט


פולסטאר 2

הרכב השני למותג הספורטיבי-חשמלי של וולוו מביא עימו ביצועים גבוהים וטווח נסיעה של 500 ק"מ. לפולסטאר 2 שני מנועים חשמליים, הנעה כפולה ו-408 כ"ס. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת פחות מ-5 שניות ואם תשדרגו את פולסטאר 2 ב"חבילת ביצועים" תקבלו גם חישוקי 20 אינץ', מתלי "אוהלינס", בלמי ברמבו וחגורות וקליפרים בצבע צהוב-מוזהב.

לכתבה המלאה>>>

פולסטאר 2

פולקסווגן T-ROC R

פולקסווגן הציגה את גרסת הקצה של רכב הפנאי T-Roc בגרסת R. ל- T-ROC הספורטיבי מנוע בהספק 300 כ"ס, הנעה כפולה ותיבה כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים. את ההאצה ל-100 קמ"ש הוא מסיים ב-4.9 שניות.

פולקסווגן T-ROC R

פרארי F8 טריבוטו

הכירו את מחליפת ה-488 GTB. לא נכביר במילים על העיצוב וניגש ישר לנתונים הטכניים: לפרארי F8 מנוע V8 המותקן בזווית של 90 מעלות בנפח של 3.9 ליטר. ההספק עומד על 720 כ"ס ב-8,000 סל"ד והמומנט על 78.5 קג"מ ב-3,250 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש מסתיימת ב-2.9 שניות בלבד ול-200 קמ"ש היא תגיע הרבה יותר מהר מכל משפחתית ותעשה זאת ב-7.8 שניות, עד למהירות מירבית של 340 קמ"ש. לעומת ה-488 פרארי F8 התחזקה ב-50 כ"ס, אווירודינאמית יותר ב-10% וקלה ב-40 ק"ג.

פרארי F8

מסחריות ומיניוואנים


מרצדס V קלאס

מרצדס תציג את מתיחת הפנים של ה-V קלאס (והויטו המסחרית) לאחר שזכתה לשדרוג ביחידות ההנעה, בעיצוב ובתוספת חשובה של מערכות בטיחות מתקדמות. מרצדס גם תציג גרסת עיצוב AMG הכוללת את גריל היהלומים המוכר וחישוקים קלים בגודל 19 אינץ'.

לכתבה המלאה>>>

מרצדס V קלאס

רכבי קונספט

כנהוג בתערוכות הרכב הגדולות, היצרנים השונים מציגים גם רכבי קונספט (תפיסה/קו מנחה) אשר מאפשרים הצצה לעתיד לבוא מבחינת עיצוב, יחידות הנעה וטכנולוגיות שונות. הנה כמה דגמים מעניינים:

אודי תציג את ה-Q4 e-tron – רכב פנאי בעיצוב קופה עם הנעה חשמלית וטווח נסיעה העומד על כ-450 ק"מ. גרסת הייצור של ה-Q4 e-tron עתידה להגיע בסוף שנת 2020. מיצובישי תציג רכב פנאי בעל הנעה היברידית-נטענת העונה לשם Engelberg Tourer עם טווח נסיעה חשמלי של 70 ק"מ.

אודי Q4 אי-טרון

קופרה, המותג הספורטיבי של סיאט, יציג רכב פנאי בתצורת קופה – קופרה פורמנטור. לפורמנטור מנוע פלאג-אין הייבריד המספק 245 כ"ס ויכולת נסיעה של 50 ק"מ על חשמל בלבד. בנוסף יש לו גם דיפרנציאל מוגבל החלקה והגה בעל תגובה משתנה.

קופרה פורמנטור


גם סיאט תציג קונספט מעניין העונה לשם el-Born. מדובר ברכב חשמלי העושה שימוש בפלטפורמת MEB החשמלית של קונצרן פולקסווגן. לאל-בורן טווח נסיעה חשמלי העומד על 420 ק"מ (סוללת 62 קווט"ש). הספק המנוע עומד על כ-204 כ"ס וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.5 שניות. באמצעות עמדת טעינה מהירה, ניתן לטעון את הרכב 0-80% בתוך 47 דקות בלבד. לדברי סיאט לקונספט החשמלי יכולות נהיגה אוטונומיות בדרגה 2 (מתוך 5).

סיאט אל-בורן

סיטרואן תציג את AMI one, רכב קונספט לתחבורה עירונית חדשה. האורך 2.5 מטר בלבד, ההנעה חשמלית והתפעול כולו מתבצע בצורה דיגיטאלית, כולל פתיחה וסגירה של הדלתות.

סיטרואן אמי 1

פולקסווגן תציג שוב קונספט באגי חדש בדגש על חווית הנהיגה והנעה חשמלית כמובן.

פולקסווגן באגי

סקודה תציג קונספט לרכב פנאי חדש בתצורת קופה. הג'יפון המרהיב עונה לשם VISION iV – את השם ויז'ן מצמידה סקודה לכל דגמי הקונספט שלה כך שהחידוש הוא בתוספת iV שמסמלת הפעם כי מדובר בעתיד החשמלי של היצרן הצ'כי. כמו הקונספט החשמלי של סיאט גם הקונספט הזה מבוסס על פלטפורמת MEB. הויז'ן iV מצויד בשני מנועים חשמליים ליצירת הנעה כפולה וההספק עומד על כ-306 כ"ס. הטווח עומד על כ-500 ק"מ ואילו הטענה מהירה ל-80% אורכת 30 דקות בלבד.

סקודה VISION iV

פיג'ו תציג את ה-508 Peugeot Sport Engineered. מדובר ב-508 החדשה שכבר ידוע שתזכה גם להנעה היברידית אך בגרסה זו היא זוכה לטיפול מצד חטיבת הספורט של פיג'ו. ה-508 מקבלת הנעה כפולה ושילוב של 3 מנועים – 1.6 טורבו בנזין עם 200 כ"ס ושני מנועים חשמליים עם כ-110 כ"ס לסרן הקדמי וכ-200 כ"ס לסרן האחורי. ההספק המשולב עומד על כ-400 כ"ס, אלו מסייעים לה לסיים את ההאצה ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות בלבד.

פיגו 508

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה