דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו סניק החשמלי - הקונספט הופך לדגם סדרתי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • רנו סניק E-טק יחשף רשמית בעוד כחודשיים
  • המראה יהיה דומה לאוסטרל, עם יתרון במרווח הפנימי
  • יגיע לישראל במהלך השנה הבאה

המיניוואן חוזר - או שלא: רנו היא ממייסדות קטגוריית המיניוואנים הקומפקטיים, עם הסניק שהוצג כבר ב-1996, ועוד קודם לכן עם דגם הקונספט הייחודי שנחשף בתערוכת פרנקפורט 1991. בהמשך הגיעו גם סיטרואן פיקאסו, פיאט מולטיפלה, אופל זאפירה ואחרים - אך כולם סיימו את חייהם בשלב כזה או אחר, במרבית המקרים על מזבח רכבי הפנאי.

למרות ההצהרות על דור חדש וחמישי במספר לסניק, אין צורך למהר ולחגוג את תחייתו של המיניוואן - שכן הפעם מדובר ברכב פנאי קומפקטי עם מימדים גדולים מאלו של המגאן E טק. ועד לחשיפה הרשמית של הסניק החדש, שמתוכננת לתערוכת הרכב של מינכן בתחילת ספטמבר, ברנו מספקים כמה תמונות ראשונות, כמעט ללא מידע נוסף.

קו העיצוב מזכיר את זה של רנו ראפאל, עם יחידות תאורה צרות מלפנים, תאורת יום בצורת ראש חץ, קו מותניים מנופח ויחידות תאורה דומות מאחור. כמקובל בחשמליות מודרניות, גם הסניק יציג סבכה קדמית אטומה וידיות דלתות נשלפות לשיפור מקדם הגרר.

מה עוד צריך לדעת: ברנו עדיין לא מפרסמים פרטים לגבי המימדים, אך מידותיו של דגם הקונספט שנחשף בשנה שעברה אמורים להפוך אותו למרווח משמעותית מהאוסטרל, אמנם עם אורך וגובה דומים (450 ו-159 ס"מ בהתאמה) אך עם תוספת של 7 ס"מ לרוחב (190 ס"מ) ו-17 ס"מ לבסיס הגלגלים (283 ס"מ).

בעוד דגם הקונספט הוצג עם הנעת מימן, הסניק הסדרתי צפוי להסתפק בהנעה חשמלית מסורתית, לפחות בשלב הראשון. מערכת ההנעה עשויה להגיע מתוך המבחר המוכר של ניסאן אריאה, שמציע הנעה קדמית או כפולה בהספקים שבין 218 ל-394 כ"ס, בשידוך לסוללת 63 או 87 קוט"ש המספקות טווח נסיעה מירבי של למעלה מ-530 ק"מ.

ברנו מבטיחים כי הסניק החדש יגלם את "אסטרטגיית הקיימות" החדשה של המותג, עם שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים. כמו בדורות קודמים של הסניק, גם הפעם צפויה היצרנית לשים את הדגש על המרווח והשימושיות לנוסעים, אך בשלב זה לא ברור אם תוצע גם גרסת שבעה מושבים כפי שהוצעה בדורות הקודמים של הדגם.

מה אנחנו חושבים: ברנו הבינו היטב את הסיטואציה שבה הם נמצאים. התחרות הגוברת ממזרח, מול יצרניות סיניות נועזות ועתירות משאבים, גורמת לצרפתים לחזור אל הבסיס שבו הם נהנים מיתרון ברור: מורשת. כך נולד מחדש מותג הספורט אלפין, כך חוזרת בימים אלו רנו 5 וכך התקבלה ההחלטה על תחייתם של המיניוואנים הותיקים, קודם אספאס וכעת גם סניק.

בקצב העניינים הנוכחי, זה רק עניין של זמן עד שנבצע כאן מבחן השוואתי של רנו 5 מול פיאט אונו ופיג'ו 205, או לחלופין סיטרואן דה שבו מול NSU פרינץ ופולקסווגן חיפושית. על טהרת החשמל, כמובן.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה