דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

וולוו מציגה: המכונית הבטוחה בעולם

Getting your Trinity Audio player ready...

כבר לפני 8 שנים הכריזה וולוו כי עד שנת 2020 לא יהרגו או יפצעו קשה נוסעים בתאונות דרכים בהן מעורבים רכבי היצרנית. במסגרת אותו יעד שאפתני ערכה החברה עשרות ניסויים ואף קבעה לפני כ-3.5 שנים כי בדגמיה החדשים המהירות המקסימלית תוגבל ל-180 קמ"ש.

ההחלטה להגביל את המהירות נבעה מכך שלא על הטכנולוגיה לבדה יוגשם החזון ועל כן פנו גם להתנהגויות הנהג. התנהגויות נוספות שבוולוו בוחנים כיצד יוכלו לפעול מולם הם שתיית אלכוהול ושימוש בסמים וכן הסחת דעת עקב שימוש בטלפון הנייד.

וולוו Recharge קונספט

בעקבות כך פיתחה וולוו את מערכת ה-Driver Understanding שתוטמע במחליפו של ה-XC90 הלא הוא ה-EX90 החשמלי שמבוסס על דגם הקוסנפט וולוו Recharge שהוצג לפני למעלה משנה. וולוו EX90 ייחשף ב-9 בנובמבר 2022.

מבפנים

וולוו מיקמה מערכת חיישנים בתא הנוסעים המנטרים את התנהגות הנהג, ולא רק את תגובותיו בכביש, במטרה לפעול טרם אירוע חירום. חיישנים שכאלו מוכרים כיום בתעשייה כגון סורקי עיני נהג המזהים מצבי עייפות או הסטת מבט. בוולוו מסבירים כי ישנן שתי מצלמות הממוקמות בזוויות שונות ומנטרות את מצבו של הנהג. בהתאם לכך לא מדובר רק בקבלת התרעה קולית, אלא אף בנקיטת פעולה אקטיבית למניעת תאונה.

Volvo Driver Understanding

בנוסף, בהגה הותקנו חיישנים שונים לניטור מצבי האחיזה, כך שמערכת החיישנים בתא הנוסעים תוכל לבנות תמונה מלאה יותר על תפקודו של הנהגה ובהתאם להתריע קולית, ויזואלית ואף להתערב אקטיבית כולל הגעה לעצירה מלאה ובטוחה במקרה והנהג אינו מגיב. גם מערכות כאלו פגשנו בעבר ואף בדגמים עממיים יותר.

 
וולוו Recharge קונספט

מבחוץ

וולוו צרפה למערכות הרדאר והמצלמות המוכרות גם מערכת LiDAR - רדאר-לייזר (קיצור ל-Light Detection And Ranging, כלומר גילוי אור ומדידתו ע"י השלכת קרן לייזר). מערכת ה"לידאר" מסוגלת לזהות הולכי רגל ממרחק של 250 מטרים או זיהוי חפצים שונים כגון צמיג שחור על כביש כהה ממרחק של 120 מטרים, גם במהירות בין-עירונית. נציין כי לעומת מצלמות רגילות, מערכת זו פעילה באופן דומה ביום ובלילה.

על פי וולוו, מערכת ה"לידאר" משפרת את יכולות מניעת התאונות הקשות בעד 20% ומסייעת במניעת תאונות בכלל בעד 9%. מערכת זו מצטרפת אל מערך בטיחות נרחב הכולל 8 מצלמות, 5 רדארים ו-16 חיישנים אולטרה-קוליים. בוולוו מציינים כי כל המערכות, גם אלו שבתוך הרכב, יפעלו בסנכרון, כך שיוכלו להבין מהן הפעולות אותן מתכוון הנהג לבצע (למשל, התחמקות ממכשול) ובהתאם לספק את ההתערבות הנדרשת.

Volvo Driver Understanding - LiDAR

מקונספט למציאות

הנעות חשמליות הן לא עניין חדש בוולוו, אך לעומת  הדגמים החשמליים המוכרים של היצרנית, שחולקים פלטפורמה עם דגמי הבנזים, ה-EX90 תוכנן מראשיתו כחשמלי והוא מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית.

בוולוו מציינים כי הודות לתכנון  הייעודי, לדגם החדש רצפה שטוחה לגמרי ובסיס גלגלים ארוך במיוחד כאשר הגלגלים מוקמו בקצות המרכב וכתוצאה מכך סרחי העודף קצרים והמרווח הפנימי גדול.

וולוו Recharge קונספט

הקונספט Recharge מציג כמובן גם את שפת העיצוב החדשה של המותג. לא מדובר בשינוי קיצוני אם כי בליטוש שפת העיצוב המוכרת ובניקיון עיצובי נוסף. הרכב מזוהה בקלות כ"וולוו" עם סמל המותג האלכסוני, יחידות התאורה בסגנון "הפטיש של תור" וכן הפנסים האחוריים החודרים אל דלת תא המטען. מבפנים נפגוש מסך מולטימדיה אנכי בגודל "15 ומול הנהג ממוקם לוח מחוונים דיגיטלי "צף".

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה