דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו על הכוונת - אלפא רומיאו תציג מתחרה ל-X5

Getting your Trinity Audio player ready...


בקצרה:
- אלפא רומיאו תשיק מכונית סאלון ורכב פנאי גדול
- יצוידו בהנעה חשמלית בהספק של עד 1,000 כ"ס
- העיצוב ייחשף בשנה הבאה, אך הייצור צפוי רק ב-2027


עם איחוד פיג'ו-סיטרואן ופיאט-קרייזלר והקמת קונצרן "סטלנטיס" יצא המנכ"ל החדש-ישן, קרלוס טווארס, בהודעה לאלפא רומיאו, DS ולנצ'יה – "שפרו את הרווחיות או שנאלץ לסגור אתכם". ההודעה כוונה יותר למותגים האיטלקיים שלא הצליחו להמריא. בעוד לנצ'יה החלו בהליך מיתוג מחדש עם לוגו עדכני ורכב קונספט (שכן הם מייצרים כיום דגם אחד וותיק מאוד, האפסילון) באלפא רומיאו הטונאלה כבר היה בדרך לייצור, אבל היה ברור לכולם שזה לא מה שיחזיר את אלפא לגדולתה.

באוגוסט האחרון הצהיר מנכ"ל אלפא רומיאו, ז'אן-פיליפ אימפארטו, כי אלפא תציג מכונית חדשה בקטגוריית E, שנשלטת באופן כמעט אבסולוטי על ידי הטריו הגרמני – מרצדס E קלאס, ב.מ.וו סדרה 5 ואודי A6. מאז ה-166 (2007) לא הייתה ליצרנית האיטלקית נציגה בקטגוריה, כאשר זו העתידית תהיה חשמלית כמובן ותתבסס על פלטפורמת STLA Large של קונצרן סטלנטיס.

ב.מ.וו על הכוונת - אלפא רומיאו תציג מתחרה ל-X5
כעת, בחלק ממהלך הצמיחה של המותג ולאור התוכנית האסטרטגית של הקונצרן, הצהיר המנכ"ל בראיון ל"אוטומוטיב ניוז" כי אלפא רומיאו תיכנס לראשונה לקטגורית ה-E-SUV במטרה למצב את אלפא כמותג פרימיום גם בשווקי צפון אמריקה. בדומה למכונית הסאלון, רכב הפנאי הגדול יחלוק עימה פלטפורמה ובחרטומו יוצב מנוע חשמלי. אחד הדגמים המוכרים והנמכרים מסוגו הוא ב.מ.וו X5 ולשם בדיוק אלפא רומיאו מכוונת. אימפארטו מציין כי עיצובם של שני הדגמים יוצג כבר בשנה הקרובה.

הדגמים החדשים מתוכננים להגיע לייצור ב-2027 במטרה לפזר את פילוח המכירות של המותג ביחס של 60% באירופה ו-40% גלובליות, עד שנת 2030, זאת לעומת 18% בלבד נכון לסוף 2021. בנוסף לכך, עד אותה שנה אלפא רומיאו תשווק דגמים חשמליים בלבד כאשר בשנה הבא תציג את הרכב החשמלי הראשון מתוצרתה שככל הנראה יתבסס על פלטפורמה מבית פיג'ו-סיטרואן (בדומה לג'יפ אוונג'ר למשל) ושנה לאחר מכן תציג מכונית חשמלית על-בסיס פלטפורמה ייעודית.

בדומה לב.מ.וו, גם אלפא רומיאו מתחזקת תדמית של הנאה מנהיגה ואימפארטו מתייחס גם לכך באומרו כי אלפא רומיאו תהיה זו שתהפוך את הספורטיביות לסימן ההיכר של החשמליות שלה, והביצועים יהיו בהתאם עם הספקים של 350 ועד 800 כ"ס ואילו דגמי התלתן יגיעו לכדי 1,000 כ"ס, כך לפי הערכתו. גם קצב הטעינה יהיה מהיר במיוחד בזכות מתח עבודה של 800 וולט (בדומה לפורשה טייקן, אודי אי-טרון GT וגם ג'נסיס GV60). 
 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה