דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו XM בישראל - היברידי ראשון בחטיבת הביצועים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ב.מ.וו הוא הדגם ההיברידי החזק ביותר של היצרנית
  • מאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 4.3 שניות בלבד
  • משקל עצמי של 2.8 טון יכביד על היכולת הדינאמית


חטיבת M של ב.מ.וו מנחיתה בישראל בפעם הראשונה רכב היברידי-נטען, שיהיה גם לדגם השני בתולדותיה של חטיבת הספורט שאינו מבוסס על דגם אחר של ב.מ.וו. הראשון, אגב, היה ה-M1 המיתולוגי.

ב.מ.וו XM

ב.מ.וו XM יצויד במנוע V8 בנזין כפול-מגדשים בנפח 4.4 ליטר המוכר של היצרנית (489 כ"ס) שלצידו מנוע חשמלי (197 כ"ס). התפוקה המשולבת עומדת על 653 כ"ס, עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית שמעבירה כוח לכל הגלגלים ודיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור.

למרות היותו הדגם החזק ביותר של היצרנית, כל דגמי M האחרים מהירים ממנו בזינוק ל-100 קמ"ש - 4.3 שניות, בדרך ל-250 קמ"ש מרביים. גרסת Red label עם 748 כ"ס הוצגה בינתיים אף היא, וכך גם לגבי גרסת בסיס (50e) עם מנוע שישה צילינדרים ו-475 כ"ס "בלבד".  אלו עדיין לא הגיעו ארצה.

הוא לא רק הכי חזק ויקר (1.35 מיליון שקלים), הוא גם הכי כבד עם משקל עצמי של כמעט 2.8 טון, כ-300 ק"ג יותר מה-X5M. סוללת 29.5 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה נקי מזיהום של 83 ק"מ.

ב.מ.וו XM

בסיס הגלגלים זהה ל-X7 עם אורך של 310.5 ס"מ, אבל הוא קצר (ב-7 ס"מ, 511 ס"מ) ונמוך (ב-8 ס"מ, 175.5 ס"מ) ממנו. תא המטען לעומת זאת בעל נפח קטן בכ-120 ליטר (527 ליטר) מה-X5.

על מנת לשמור על יכולת דינמית גבוהה, מרבית המערכות המכאניות מגיעות מה-X5M לרבות רכיבי מתלה מאלומיניום וקפיצי סליל קשיחים יותר ממתלי האוויר ב-X7, כמו גם מוטות גישור בין בתי הבולמים מלפנים. יש גם היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים ומערכת מוטות מייצבים אקטיביים (בהפעלה חשמלית) לצמצום זוויות הגלגול.

ב.מ.וו XM

סביבת הנהג היא המוכרת מהדגמים העדכניים של היצרנית עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע גדול ("14.9) וגם אלמנטים מוכרים מדגמי M כמו מושבי ספורט תומכים וכיוון חשמלי, חימום-אוורור ועיסוי. יש גם מנופי שליטה בהילוכים מקרבון, ומתגי (M1 ו-M2) מעבר מהיר למצב נהיגה קבוע מראש.

ב.מ.וו משווקת אותו ברמת אבזור אחת, הכוללת בין היתר ריפודי עור, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, מחזיקי כוסות עם חימום וקירור, סגירת דלתות בוואקום, דלת תא מטען חשמלית וחישוקי "23. מערך הבטיחות כולל את כל ההיצע המוכר של היצרנית, לרבות בלימה אוטונומית (בנסיעה לאחור ולתנועה חוצה), שמירת נתיב (עם סיוע בתמרון חירום), בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי).

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה