דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

BYD מציגה מותג יוקרה חדש. השם - יאנגוואנג

Getting your Trinity Audio player ready...

רכב שטח חשמלי עם למעלה מ-1,000 כ"ס לצד מכונית על ספורטיבית עם תאוצה של שתי שניות ל-100 קמ"ש. כך מתחיל את דרכו מותג היוקרה החדש יאנגוואנג (YangWang) מבית BYD, אחת היצרניות הגדולות בסין. בשלב הראשון המותג החדש צפוי להיות מיועד לשוק הסיני בלבד, אך היבואנית המקומית "שלמה מוטורס" מוסרת כי שיווק מקומי נמצא כבר בבחינה.

יאנגוואנג

ה-U8 יהיה רכב פנאי גדול עם יכולת שטח שנראית לפחות על הנייר מרשימה במיוחד. כבסיס תשמש שלדת סולם קשוחה עם מיתלים נפרדים מלפנים ומאחור ולא פחות מארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל. תצורת הנעה דומה לזו של מרצדס EQG וריביאן R1T, המעניקה מינון מדויק של כוח נדרש לכל גלגל בהתאם לרמת האחיזה של כל צמיג. בנוסף היא מאפשרת סיבוב במקום בדומה לכלי זחלי, על ידי הנעה לפנים לגלגלים הימניים ולאחור בשמאליים או להיפך.

ההספק המשולב אדיר ועומד על כ-1,100 כ"ס, עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות בלבד. בכך הוא אחד מרכבי הפנאי-שטח המהירים בעולם, מהיר ב-1.5 שניות ממרצדס G63 AMG במיאוץ הקלאסי. לדברי היצרנית, מערכת ההנעה אטומה לחלוטין לחדירת מים ובהתאם היא מדגימה זאת בסרטון מניסוי נהיגה, בו נראה אב הטיפוס חוצה מעבר מים עמוק.

יאנגוואנג

היצרנית לא מפרסמת את נתוני קיבולת המצבר וטווח הנסיעה, אבל ניתן לשער כי הוא יצויד בסוללה מסדרת בלייד עם מעטפת בעלת תרכובת ייחודית (ליתיום, ברזל ופוספט) הנחשבת כמגינה טוב יותר מפני דליקה או פיצוץ.

העיצוב החיצוני מדגיש מראה זוויתי-קשוח, כולל גלגל חליפי תלוי על דלת תא המטען, עם סבכה ענקית ויחידות תאורה מקוריות בחרטום. ידיות פתיחת דלתות נשלפות עשויות לסייע במעט לצמצום מקדם הגרר, אך בהתחשב בצללית הרכב ספק אם הן באמת משנות משהו.

ה-U8 גדול, גדול מאוד אפילו. בהשוואה לטויוטה לנד קרוזר הוא ארוך ב-46 ס"מ (530 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-26 ס"מ (305 ס"מ). יש לשער שמרחב המחייה לנוסעים נדיב מאוד כולל אפשרות לשורת מושבים שלישית, אך תמונות של תא הנוסעים טרם פורסמו.

יאנגוואנג

ויש גם U9, מכונית ספורט חשמלית קיצונית שנתפסת כתשובה סינית למתחרות אקזוטיות כמו רימאק נבארה ולוטוס אויג'ה שאף הן לא צורכות בנזין. היצרנית לא חושפת פרטים אודות מערכת ההנעה ונתוני הספק או טווח נסיעה, אבל יש להניח כי גם כאן יהיה מנוע חשמלי בכל גלגל (כמו במתחרות, כמו ב-U8) המאפשר הנעה כפולה עם הכוונת מומנט לפנים-אחור וימין שמאל. 

יאנגוואנג

היצרנית כן מפרסמת את נתון הזינוק ל-100 קמ"ש, שתי שניות בלבד, נתון דומה לרימאק וחצי שניה פחות מהזמן שנדרש למכונית החזקה והמהירה ביותר של פרארי, ה-SF90, לסיים את המיאוץ הקלאסי.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה