דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עברה את הטסט - יונדאי איוניק 5 היא ראשונה בהיסטוריה עם רישיון נהיגה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מבחן נהיגה ללא נהג - איוניק 5 עברה טסט וקיבלה רישיון נהיגה
  • תרגיל שיווקי לשכנוע החוששים מרכב אוטונומי 
  • וגם הוכחת יכולת אמיתית להחלפת נהג בשר ודם

טסט ראשון: יונדאי איוניק 5 עם אבזור אוטונומי מתקדם עברה לאחרונה טסט שמטרתו להוכיח כי יכולותיה הממוחשבות אינן נופלות מאלה של נהג בשר ודם. על אף שמדובר באירוע יח"צני בבסיסו, העובדה כי רכב אוטונומי ברמה 4 עבר בהצלחה מבחן נהיגה של משרד התחבורה הפדרלי האמריקאי, בו מרבית התלמידים האנושיים נכשלים, היא בעלת ערך אמיתי.

בסרטון שפרסמה יונדאי נראה רובוטקסי איוניק 5 מסיים בהצלחה סדרת מבחני נהיגה על כבישי וסביבות העיר לאס וגאס, המדמים תהליך דומה למבחן רישיון נהיגה אמיתי בארה"ב.

"אני בוחנת נהיגה מוסמכת של משרד הרישוי עם 25 שנות ניסיון." אמרה קנדיס ג'ונס, הבוחנת שבדקה את כשירות הנהיגה של הרובוטקסי. "בזמן הזה, הכשלתי אלפי תלמידים למען בטיחות הציבור, ולא אתפשר גם הפעם".

צפייה בתוכן עברה את הטסט - יונדאי איוניק 5 היא ראשונה בהיסטוריה עם רישיון נהיגה

כשחזרה מהמבחן ציינה ג'ונס כי הקריטריונים בהם נעזרה היו זהים לאלה במבחן מעשי רגיל, כולל שמירה על ומעברי נתיב, עצירה מלאה, ציות לתמרורים, פניות שמאלה וכמובן זמן תגובה. כל סעיף קיבל ציון, ואת כולם הרובטוקסי עבר בהצלחה.

טסט שני: יונדאי עורכת ניסויים ברכב אוטונומי ברחובות לאס וגאס מאז דצמבר 2022 ומשתמשת באיוניק 5 כמקדם התדמית החדשנית. את הניסויים היא מבצעת באמצעות חברת 'מושונל' (Motional) – מיזם משותף שלה עם חברת הטכנולוגיה 'אפטיב' (Aptiv PLC) שלה כבר ניסיון אוטונומי בלאס וגאס מאז 2018 עם יצרניות אחרות, ובהן גם ב.מ.וו.

מאז תחילת פעילות הרובוטקסי לפני כשנה, מבוצע השירות כשמאחורי ההגה יושב - כנדרש בחוק בכלי רכב בתהליך ניסוי - משגיח שמסוגל להתערב בעת הצורך. בתחילה ניתן השירות רק בשעות היום, בהמשך גם בשעות הלילה וכעת מודיעות החברות כי הפעילות עוברת לשלב הבא של רובוטקסי - ללא נציג ברכב. השירות ללא נהג יבוצע רק בחלק מדגמי איוניק 5 ורק בשטח מצומצם.

מה אנחנו חושבים: התרגיל השיווקי של יונדאי התעכב אמנם מעט ביחס לתכנון המקורי שהבטיח רובוטקסי ללא נהג כבר בתחילת 2023, אבל בהתחשב בהבטחות חסרות הבסיס שפיזרו יצרניות רכב ומערכות נהיגה מתקדמות כבר לפני כעשור, לא מדובר בדחייה ארוכה מדי.

נזכיר כי יצרניות רבות פועלות כיום בתחום וגם הענקיות שבהן כמו GM מתקשות לייצר ביטחון בקרב נוסעים ונהגים. יונדאי ללא ספק קבעה רף גבוה, אבל יש לשער שבקרוב הוא יוגבה עוד יותר. על ידה, או על ידי אחרים, עד שילוב של רכב אוטונומי מלא באופן סדרתי.

למאמר זה התפרסמו 38 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה