דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אחרי עשור וחצי, טויוטה מציגה פוראנר חדש

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אחרי 15 שנים, טויוטה מציגה פוראנר חדש
  • עם מנוע היברידי וגרסאות שטח ייעודיות
  • לראשונה עם שורה שלישית ומקום לשבעה

מיפן לאמריקה: טויוטה חשפה פוראנר (4Runner) חדש, דור שישי לרכב השטח אותו היא משווקת בצפון אמריקה, המחליף את קודמו המשווק מזה עשור וחצי ללא שינויים משמעותיים. מדובר באחד מהדגמים הנמכרים ביותר בקטגוריה עם יותר מ-4 מיליון יחידות שיוצרו מאז הוצג לראשונה לפני ארבעה עשורים.

הפוראנר נמכר בישראל לתקופה קצרה באמצע שנות התשעים, אך מאז לא הוצע באולם התצוגה הרשמי של היבואנית, אלא רק בערוצי היבוא האישי והמקביל.

קשוח עוד יותר: כבסיס משמשת לו שלדת סולם חדשה (TNGA-F) המשותפת ללנד קרוזר 250, קשיחה מבעבר ולכן אמורה לתרום לשיפור נוחות הנסיעה והיכולת הדינמית. מערך המיתלים נותר בתצורה דומה – עצמות עצה כפולות מלפנים וסרן חי מאחור – אבל בגיאומטריה שונה.

טויוטה תציע גרסאות שטח קיצוניות, TRD-פרו המיועדת למהירות מצוידת בבולמי זעזועים של FOX QS3 וטרייל האנטר המיועדת לעבירות עם בולמי זעזועים של אולדמן "2.5, וגם שנורקל לסעפת היניקה לטובת צליחת מעברי מים עמוקים וגגון מסיבי לציוד. שניהם מצוידים בניתוק למוט המייצב הקדמי המאפשר הארכת מהלך המתלה, נעילת דיפרנציאל אחורית, צמיגי שטח (Toyo Open Country AT) במידה "33 ומיגוני גחון וסף. הגרסאות המפוארות (לימיטד ופלטינום) מצוידות בבולמי זעזועים אדפטיביים.

כל הגרסאות כפולות ההנעה מצוידות בבורר מצבי נהית שטח (MTS) הפועל כעת גם ב-4H ומתאים את המערכות השונות לתוואי הנבחר (כורכר, בוץ, חול או סלעים) ויש גם בקרת זחילה בעליה ובירידה.

סיוע חשמלי: על ההנעה מופקד מנוע בנזין מוגדש (מכונה i-FORCE), עם 4 צילינדרים בנפח 2.4 ליטר המפיק 278 כ"ס, 8 כ"ס יותר מהבנזין V6 היוצא ועם זמינות כוח טובה משמעותית. בנוסף תוצע גם גרסה היברידית (מכונה i-FORCE MAX) למנוע המוגדש המוסיפה מנוע חשמלי (48 כ"ס) והספק משולב של 326 כ"ס.

בשניהם החיבור הוא לתיבת 8 הילוכים אוטומטית (5 בעבר) ולתיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח. הגרסאות המפוארות מוצעות גם עם מערכת הנעה כפולה קבועה. נתוני ביצועים לא פורסמו, אבל כושר הגרירה גבוה ב-450 ק"ג (2.7 טון).

גם לשבעה: בהשוואה לדגם היוצא, החדש ארוך ב-12 ס"מ (495 ס"מ), רחב ב-5 ס"מ (197.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-6 ס"מ (285 ס"מ). הגידול בממדים מאפשר לראשונה שורת מושבים שלישית ומקום לשבעה נוסעים. חידוש נוסף הוא מנגנון פתיחה חשמלית לשמשה האחורית בדלת תא המטען, המקל על הכנסת הקניות.

סביבת הנהג שודרגה משמעותית, עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע גדול ("14) הכולל גם מצלמות היקפיות לסיוע בנהיגת שטח. עוד נוספו 5 שקעי USB, שקע חשמל (120V) ואופציה למערכת שמע של JBL עם 14 רמקולים, אחד מהם נשלף וכולל חיבור בלוטות' לסמארטפון.

גם מערכות הבטיחות שודרגו עם בקרת שיוט אדפטיבית הפעילה עד עצירה ושמירת נתיב, לעומת התרעת סטייה בעבר.

מה אנחנו חושבים: הפוראנר החדש מסתמן כשדרוג משמעותי בהשוואה לקודמו מכל בחינה. עם בסיס חדש האמור לשפר את איכויות הנסיעה, ביצועים משופרים וצמצום צריכת הבנזין בגרסה ההיברידית וגם עם תא נוסעים מודרני משמעותית ומקום לשבעה נוסעים. ובעיקר עם גרסאות שטח ייעודיות שבצפון אמריקה יאפשרו לו להתמודד טוב מבעבר מול מתחרים כמו ג'יפ רנגלר רוביקון ופורד ברונקו בדלנדס.

החיסרון היחיד מבחינתנו הוא ששיווק מקומי רשמי, כאח קטן וזול יותר מהלנד קרוזר 250 החדש והיקר, לא צפוי בקרוב. חבל.

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה