דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מראה נוסטלגי ובסיס מתקדם - רנו 5 חדשה וחשמלית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אחרי תקופה ארוכה של קדימונים, רנו חשפה 5 חדשה וחשמלית
  • לדברי היצרנית, תג המחיר צפוי להיות דומה לזה של קליאו בנזין
  • תנחת בישראל לקראת סוף השנה הנוכחית
רנו 5

בחזרה למקורות: שלוש שנים לאחר חשיפתו המתוקשרת של קונספט התצוגה, רנו מחייה את ה-5 ומציגה גרסת ייצור מוכנה לכביש של חשמלית חדשה. תג מחיר יעמוד באירופה על 25 אלף יורו, כ-8,000 יורו פחות ממתחרות כמו פיז'ו e-208 או BYD דולפין. אצלנו היא צפויה לנחות לקראת סוף השנה.

כבסיס משמשת פלטפורמת CMF-BEV, למעשה הסבה של פלטפורמת הקליאו הנוכחית, ובכך מתאפשר חיסכון משמעותי בעלויות הפיתוח. השוני: מערך מיתלים אחר מאחור, רב חיבורי לעומת קורת מתח פשוטה (וזולה) יותר בסופר-מיני בנזין.

בהשוואה לקליאו היא קצרה ב-13 ס"מ (392 ס"מ), בסיס הגלגלים קצר ב-4 ס"מ (254 ס"מ), היא צרה ב-3 ס"מ (177 ס"מ) אבל גבוהה ב-6 ס"מ. תא המטען צנוע ב-65 ליטר (326 ליטר).

רנו 5

חשמל מודרני: לדברי רנו, המנוע החשמלי החדש קטן וקל מזה שבזואי הוותיקה (ב-3 ס"מ וב-15 ק"ג בהתאמה) והוא יוצע עם אפשרות בחירה בין שתי רמות הספק (120 כ"ס או 150 כ"ס), עם זינוק ל-100 קמ"ש בפחות מ-8 שניות ליחידה החזקה יותר.

המנוע החלש ניזון מסוללה בקיבולת 40 קוט"ש שתאפשר טווח נסיעה של כ-300 ק"מ, בעוד לחזק סוללת 52 קוט"ש וטווח רשמי של 400 ק"מ. טעינה מהירה (80 או 100 קילוואט בהתאמה) תאפשר מילוי מ-15% ל-80% בתוך כחצי שעה.

רנו 5

לדברי היצרנית, הסוללה עשויה מתרכובת ניקל, מנגן וקובלט ומאפשרת צפיפות אנרגיה מהטובות כיום בשוק הרכב, עם משקל עצמי נמוך בכ-20 ק"ג מהסוללות של הזואי. המשקל העצמי נמוך ביחס למקובל בחשמלית ועומד על 1,450 ק"ג לגרסה החזקה, כ-100 ק"ג פחות מפיז'ו e-208 למשל.

מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני דומה לרכב התצוגה ושואב השראה מה-5 המקורית ששווקה בשנות ה-70 וה-80 של המאה הקודמת ונחשבה אחת המכוניות המוצלחות של היצרנית הצרפתית, עם כ-5.5 מיליון יחידות שיוצרו ממנה, בשלבים מסוימים אחת המכוניות הנמכרות בעולם.

סביבת הנהג עושה שימוש ניכר בחומרים מוחזרים וידידותיים לסביבה, ומשלבת גישה עדכנית עם צמד מסכי "10 המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע, ודיפון מושבים המזכיר את גרסת המקור. לדברי היצרנית, מערכות הבטיחות מתקדמות מהמקובל בקטגוריה וכוללות בין היתר בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, שמירת נתיב אקטיבית והתרעה על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.

רנו 5

מה אנחנו חושבים: רנו אומנם נחשבה לחלוצות התעשיה במעבר להנעה חשמלית, עם הזואי שנחשפה כבר ב-2012, אבל מאז היא נותרה מאחור, בעיקר בהשוואה לפולקסווגן, יונדאי וסטלנטיס שמשווקות ארסנל גדול ומגוון של דגמים נקיים מזיהום.

ה-5 עשויה להחזיר את רנו לקדמת הבמה, שכן היא מסתמנת כמנצחת במירוץ להשקת סופר-מיני חשמלית עם טווח ראוי ובעיקר תג-מחיר שיהפוך אותה לאלטרנטיבה ראויה עבור דגמי הבנזין באחת הקטגוריות הפופולריות באירופה.

לפולקסווגן זה ייקח עוד לפחות שנתיים עד שתוצג מתחרה דומה, מה שעשוי להפוך את רנו כבודדה בינתיים שיכולה להתמודד מול צונאמי החשמליות הסיניות שכה מטריד את התעשייה.

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה