דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אחרי MG, אבל גם היא לפני טסלה – מזראטי חשפה חשמלית פתוחה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מזראטי חשפה גרסה חשמלית לגראן קבריו
  • הזינוק ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות הגג נפתח ב-14 שניות
  • באירופה כבר נמכר, אצלנו רק בהזמנה מיוחדת

רוח בשיער, ובלי רעש מנוע: מזראטי חשפה את הגראן קבריו פולגורה, גרסה חשמלית לקבריולה האיטלקית ששווקה עד כה רק עם מנוע V6 בנזין כפול מגדשים. היא תגיע לכבישים הרבה לפני דור שני לטסלה רודסטר שהוצג כבר ב-2017 אבל עדיין לא נכנס לייצור. היחידה שתקדים אותה - MG סייברסטר.

מכת ברק: מערכת ההנעה מוכרת מהגראן טוריסמו פולגורה, שלושה מנועים חשמליים - שניים מאחור, אחד מלפנים - עם 408 כ"ס כל אחד, מייצרים הנעה כפולה-קבועה עם הכוונת מומנט מאחור. התפוקה המשולבת עומדת על 761 כ"ס (830 כ"ס במצב 'בוסט'), ומאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות ול-200 קמ"ש ב-9.1 שניות (0.8 ו-3.1 שניות בהתאמה מהר יותר מהבנזין) בדרך ל-290 קמ"ש מרביים (26 קמ"ש פחות).

מצברי 92.5 קוט"ש מאפשרים טווח הנסיעה של 447 ק"מ, בעוד ארכיטקטורת 800V מעניקה יכולת טעינה אולטרה-מהירה (270 קילוואט) ומילוי 20% ל-80% ב-18 דקות, או תוספת כ-100 ק"מ בתוך חמש דקות. המצברים מוצבים בתצורת T ובכך יתאפשר חלל פנים דומה לגרסת הבנזין, עם חלוקת משקל מאוזנת לפנים-אחור (50-50 לעומת 49-51 בבנזין).

מה עוד צריך לדעת: כבסיס משמשת פלטפורמה חדשה מאלומיניום (65%) ומגנזיום, אך המשקל העצמי עומד על 2,340 ק"ג, 445 ק"ג יותר מגרסת הבנזין. מתלי עצמות עצה כפולות מלפנים ורב-חיבורי מאחור, נתמכים מתלי אוויר אדפטיביים בכל פינה (קפיצי סליל בעבר) ואמורים לסייע לנוחות הנסיעה.

מערכת הבלימה של ברמבו זהה לגרסת הבנזין, עם קאליפר בעל שש בוכנות ודיסק בגודל 380 מ"מ מלפנים, ארבע בוכנות ודיסק בגודל 350 מ"מ מאחור. מנגנון גג בד החשמלי מאפשר פתיחה ב-14 שניות במהירות של עד 50 קמ"ש.

עיצוב הפנים זהה לגראן קבריו בנזין עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.2) בעל תצוגת נתונים משתנה וצמד מסכים במרכז, עליון ("12.3) לתפריטים שונים ותחתון ("8.8) לבקרת אקלים. בגב המושבים הקדמיים מוצבים פתחים המאפשרים הזרמת אוויר חם לצוואר בעת נסיעה עם גג נפתח בטמפרטורות נמוכות.

מה אנחנו חושבים: הגראן קבריו פולגורה, ממש כמו גרסת הקופה, צפויות לסייע למזראטי לחזור למעמדה הרם מאמצע המאה הקודמת, עת ייסדה את קטגוריית ה-GT. בעיקר בגלל שהיא מהראשונות לשלב תצורת קבריולה עם הנעה חשמלית מתקדמת בביצועים יוצאי דופן, הרבה לפני מתחרות כמו פורשה, מרצדס או אסטון מרטין.

תדמיתית זה ללא ספק יסייע לה. אבל כדי לשרוד בשנים הבאות, להפוך לשחקנית משמעותית בשוק היוקרה ולהצדיק את המשך חייה בקונצרן סטלנטיס הענק, מזראטי צריכה לעשות הרבה יותר מכך.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה