דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מערכות בטיחות ברכבי פנאי: ציון טוב רק לסובארו פורסטר

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ה-IIHS ביצע מבחני בטיחות בפרוטוקול חדש
  • מהירות המבחן עלתה, נוספו בדיקות לזיהוי משאית ואופנוע
  • מתוך עשרה דגמים שנבדקו - רק אחד זכה למחמאות

הרף עלה: ארגון חברות הביטוח האמריקאיות לבטיחות בדרכים (IIHS) העלה פעם נוספת את הרף, וערך סדרת מבחנים חדשה למערכות התרעה ובלימת חירום אוטונומית ב-10 רכבי פנאי פופולריים. הבשורות הרעות: כמעט כל הנבחנים הוציאו ציונים נמוכים. הבשורות הטובות: מבחנים מסוג זה שולחים את יצרני הרכב לסבב שיפורי בטיחות.

נזכיר כי עד לשנת 2022, מערכות לבלימה אוטונומית נבחנו במכונית נוסעים במהירות מרבית של 40 קמ"ש, ובמבחנים אלו זכו מרבית הדגמים לציונים גבוהים. כעת הוחלט על העלאת מהירות הבדיקה ל-50, 60 ו-70 קמ"ש, המדמה טוב יותר נסיעה יומיומית.

צפייה בתוכן מערכות בטיחות ברכבי פנאי: ציון טוב רק לסובארו פורסטר

ההישג הנדרש: בנוסף להעלאת המהירות, המבחן החדש מתבצע לא רק מול מכונית נוסעים, אלא גם מול משאית גדולה ומול אופנוע - כאשר המכונית והאופנוע מוקמו לא רק במרכז הנתיב, אלא גם בצדדיו.

שני פרמטרים נבדקו במבחן - זמן הפעלת ההתרעה, וקצב הפחתת המהירות לפני הפגיעה. שליש מהניקוד הוענק להתרעה שהופעלה לפחות 2.1 שניות לפני זמן הפגיעה החזוי, ואילו שני-שליש מהניקוד הוענק על הפחתת מהירות משמעותית שבוצעה בפועל.

יודגש כי בדיקת הפחתת המהירות בוצעה רק מול המכונית והאופנוע, במטרה לצמצם את הסיכון לנהגי המבחן, בעוד מול המשאית נבדק רק זמן ההתרעה.

ולתוצאות: סובארו פורסטר היה הדגם היחיד שזכה בציון "טוב", הגבוה ביותר האפשרי. רכב הפנאי הפופולרי הפעיל את כל ההתרעות בזמן הנדרש ונמנע מפגיעה במכונית בכל המהירויות. בנוסף נמנע מפגיעה באופנוע במהירות של 50 ו-60 קמ"ש, בעוד במבחן במהירות של 70 קמ"ש הפחית מהמהירות 48 קמ"ש לפני הפגיעה.

הונדה CR-V וטויוטה ראב 4 זכו בציון "סביר", כאשר ההונדה סיפק את ההתרעות בזמן ונעצר מול המכונית בכל המהירויות ומול האופנוע במהירות של עד 60 קמ"ש, אך לא האט מול אופנוע במהירות של 70 קמ"ש. הטויוטה נכשל במתן התרעה קולית דווקא במהירות הנמוכה יותר שנבדקה, והאט בהצלחה מול המכונית כמעט בכל המהירויות - אך לא נמנע מפגיעה באופנוע במהירות של 60 קמ"ש ויותר.

פורד אסקייפ, יונדאי טוסון וג'יפ קומפאס הסתפקו בציון "גבולי"  והפגינו יכולות נמוכות יותר במתן ההתרעות וההאטה לפני ההתנגשות, ואילו מאזדה CX-5, מיצובישי אאוטלנדר, שברולט אקווינוקס ופולקסווגן טאוס רשמו את הציון הנמוך ביותר, "עלוב".

השברולט לא זיהה את האופנוע במהירות גבוהה מ-50 קמ"ש או כאשר לא נסע במרכז הנתיב, גם המאזדה זיהה את האופנוע רק במהירות נמוכה, וגם אז הפחית פחות מ-2 קמ"ש ממהירות הנסיעה שלו, המיצובישי זיהה את הסכנה בכל המצבים אך הפחית את המהירות באופן זניח, ולא נמנע מפגיעה גם מול מכונית נוסעים במרבית המצבים שנבדקו. הפולקסווגן התריע באיחור בכל המצבים ולא סיפק עוצמת בלימה ראויה.

מה אנחנו חושבים: זו לא הפעם הראשונה בה ה-IIHS מתגלה כמי שחושב ומגיב מהר יותר משאר ארגוני הבטיחות, ומבצע מבחנים חדשניים שמדמים טוב יותר את תנאי האמת ומאתגרים שוב ושוב את יצרני הרכב. כך, ורק כך, ניתן להביא לשיפור אמיתי ברמת הבטיחות למשתמשי הדרך. שאפו.

למאמר זה התפרסמו 18 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה