דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה מתחמשת מול טויוטה ופורד - מציגה טנדר ראשון

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • קיה חושפת טנדר, מתחרה עתידי לטויוטה היילקס
  • עם מכלולים מסיביים, מנוע טורבו-דיזל והנעה כפולה
  • בינתיים רק לאוסטרליה, אפריקה והמזרח התיכון

ארגז קוריאני: קיה חושפת תמונות ופרטים ראשונים של הטסמן (Tasman), טנדר ראשון עבורה כתשובה לטויוטה היילקס ופורד ריינג'ר. שיווק רשמי צפוי רק בשנה הבאה באוסטרליה, אפריקה ובמזרח התיכון, אך בשלב הראשון הוא ככל הנראה לא יוצע עם תקינה מערבית (אירופאית או אמריקאית), ולכן לא ישווק אצלנו.

כמקובל בקטגוריה הוא מתבסס שלדת סולם עם מתלים נפרדים - מלפנים מסוג עצמות עצה כפולות וקפיצי סליל, מאחור סרן חי עם קפיצי עלים כדי להעניק לו יכולת העמסה (כ-1 טון) וגרירה (כ-3.5 טון) דומות למתחרים. מאחור יש בלמי דיסק, בשונה ממרבית חברי הקטגוריה המסתפקים בבלמי תוף.

כוח הדיזל: בשונה ממתחרים כמו טויוטה היילקס ואיסוזו דימקס שהוצגו כבר עם מערכת הנעה משולבת חשמל, לטסמן מנוע טורבו-דיזל מוכר, עם 4 צילינדרים בנפח 2.2 ליטר. לתיבת העברה מצב הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח.

העיצוב החיצוני זוויתי -קשוח עם יחידות תאורה מקוריות מלפנים וסבכה גדולה. סביבת הנהג צפויה להיות דומה לדגמים העדכניים של היצרנית, עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול, תוך שמירה על מתגים פיזיים.

מה אנחנו חושבים: קיה תהיה שחקנית חדשה בקטגוריית הטנדרים, הנשלטת על ידי מתחרים מבוססים היטב בעלי מוניטין רב שנים. ולהצליח כאן תהיה משימה לא פשוטה כלל, שכן טנדר נדרש לעומד בעומסים גבוהים משמעותית משל מכוניות נוסעים, ומחייב ידע וניסיון אותו אין בינתיים ליצרנית הקוריאנית, כמו גם תהליך תכנון וניסוי ארוך ומפרך במיוחד.

בנוסף, הבחירה של קיה ללכת על בטוח עם מנוע טורבו-דיזל, ולא לייצר לעצמה יתרון עם שילוב מערכת ההנעה החשמלית המתקדמת ממכוניות הנוסעים שלה - בדומה ל-BYD עם השארק - מפתיעה אותנו, ובעיקר עשויה להקשות עליה לבלוט בקטגוריה הקשוחה ממילא.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה