דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לא רק רולס רויס סינית: להונגצ'י יש גם משפחתית חשמלית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ה-EH7 היא ראשונה למותג עם בסיס ייעודי
  • עם ביצועים מרשימים וטווח נדיב במיוחד
  • תנחת בישראל בסוף השנה

למרכז הזירה: הונגצ'י, מותג היוקרה של קונצרן הרכב FAW, זכה לחשיפה תקשורתית נאה (והצלחה מסחרית מרשימה בהתחשב במחירו) עם תחילת שיווקו בארץ - על ידי סמלת - לפני בדיוק שנתיים.

הדגם הראשון שהגיע אלינו היה ה-E-HS9, שזכה לכינוי 'רולס רויס הסינית' עקב המראה הבומבסטי והחרטום העצום, והפתיע לטובה במבחן הדרכים שערכנו לו. למרות שהיה הסיני היקר ביותר בשוק הרכב המקומי, ובפער עצום, הדרישה לו הייתה גבוהה אפילו מהחלומות הוורודים ביותר של היבואנית.

וכעת חושף הונגצ'י באופן רשמי את ה-EH7, דור שני למשפחתית הגדולה של המותג שמיוצר כעת רק עם הנעה חשמלית, כתשובה נוספת מהמזרח לטסלה מודל 3 ושאר דגמי הקטגוריה. נזכיר רק כי היא גדולה משמעותית מהמתחרה האמריקאית. ארוכה ממנה ב-26 ס"מ (498 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-12.5 ס"מ (300 ס"מ).

העיצוב החיצוני דומה לאב הטיפוס שהוצג בתערוכת שנגחאי לפני כשנה, עם יחידות תאורה ייחודיות מלפנים ומאחור. סביבת הנהג כוללת הגה ייחודי ומאחוריו לוח מחוונים צנוע ("6) אבל עם מסך מגע גדול ("15.5) האחראי על הפעלת מרבית המערכות. הונגצ'י תציע מגוון גדול של צבעי ריפוד-דיפון, עם תאורת אווירה ב-256 גוונים וחלון שמש ענק (1.96 מ"ר).

בסיס מודרני: ה-EH7 תהיה דגם ראשון של היצרנית על בסיס פלטפורמה ייעודית להנעה חשמלית (FME) ותוצע עם אפשרות בחירה לכמה גרסאות הנעה וסוללה המיוצרת על ידי CATL.

הנעה אחורית (344 כ"ס) עם שלושה מארזי סוללה – 75, 85 או 111 קוט"ש וטווח נסיעה שינוע בין 450 ל-600 ק"מ, והנעה כפולה (618 כ"ס) שתוצע רק עם צמד הסוללות הגדולות יותר, ומבטיחה זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות.

היצרנית מציינת כי טעינה מהירה תאפשר מילוי הסוללה ב-20 דקות מ-10% ל-80% בטמפרטורה רגילה, בעוד שבתנאי קור היא עשויה לארוך עד 48 דקות.

מה אנחנו חושבים: מבחינת הונגצ'י ה-EH7 היא צעד גדול, שכן היא מבטיחה להביא איכויות גבוהות משמעותית הודות לבסיס הייעודי, ומכניסה אותה לקטגוריית ליבה פופולרית שללא ספק תסייע לה להגדיל משמעותית את היקפי המכירות.

מצד שני, בניגוד ל-E-HS9 ששווק כאן ללא תחרות בתחילת דרכו, היא תאלץ להתמודד עם מתחרות חזקות במיוחד, סוללת דגמים משובחים מארה"ב (טסלה מודל 3), קוריאה (יונדאי איוניק 6), גרמניה (פולקסווגן ID7) וסין (BYD סיל, אקספנג P7 וניו ET5). יהיה מעניין.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה