דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

זה הטנדר הראשון והמסקרן של BYD - והוא היברידי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יצרנית הרכב סינית BYD מציגה טנדר חדש
  • לא חשמלי, כן היברידי עם מנוע מאריך טווח
  • עדיין לא ברור אם יגיע בשלב כלשהו לישראל

אלטרנטיבה לסולר: בעוד כשבוע צפויה יצרנית הרכב הסיני BYD לחשוף טנדר חדש ומסקרן, וכדי להשאיר את כולם דרוכים היא משחררת תמונות ראשונות וחושפת פרטים נוספים. למשל את שמו -  שארק (Shark, כריש).

בשונה מטויוטה היילקס ומאיסוזו דימקס שיציעו גרסאות חשמליות לחלוטין, הטנדר הזה יהיה היברידי דווקא. עם מנועים חשמליים, אבל גם מנוע בנזין שאינו מחובר לגלגלים, שישמש כטוען סוללה ומאריך טווח. לפי הערכות מדובר במנוע מוגדש בנפח 1.5 או 2.0 ליטר.

הכוח לגלגלים יגיע משני מנועים חשמליים, אחד לכל ציר, עם הנעה כפולה ובחסות הסוללות הגדולות טווח חשמלי ללא פעולת מנוע הבנזין של 100 ק"מ, וטווח כולל של כ-1,000 ק"מ.

הטנדר יבוסס על פלטפורמת DMO של היצרנית, שכבר משרתת דגמים אחרים במותגי הקבוצה השונים. למשל רכב הפנאי החדש לשבעה באו 5, או יאנגוואנג U8. זו שלדת סולם קשיחה עם מתלים נפרדים בכל פינה.

יש קפיצי סליל ובולמי זעזועים מתקדמים של היצרנית (DiSus-P), עם חיבור הידראולי ביניהם שנועד להקטין זוויות גלגול על הכביש ולאפשר הארכת מהלכי מתלה בשטח.

תא הנוסעים טרם נחשף רשמית, אבל מתמונות שונות המתגלגלות ברשת ניתן להתרשם ממסך מגע מרכזי גדול, לוח מחוונים דיגיטלי, מעט מתגים בסביבת הנהג, ולא מעט מהם על גלגל ההגה.

חשיפה רשמית צפויה במקסיקו, ובכך מבהירה BYD את חשיבות השוק באמריקה הלטינית עבורה, שמשתמש בטנדרים גם לעבודה וגם לפנאי. עים קריצה כמובן לארה"ב שם יהנה דגם שמיוצר מעבר לגבול מהטבות מס.

מה אנחנו חושבים: אחרי שהסינים ביססו עצמם בקטגוריות ליבה של שוק הרכב עם דגמי סדאן ופנאי, הם פוזלים לכיוונים חדשים. אפיק בולט שצובר תאוצה בתקופה האחרונה הוא רכבי שטח חשמליים ומחושמלים למיניהם, כמו גם רכבי עבודה ופנאי. ו-BYD שנראית כמעוניינת לבסס עצמה כמה שיותר מהר כיצרנית על בתעשייה, הולכת לשם כמובן. גם לשם.

לא בשולי הדברים, הגיע הזמן לקבוע סופית. סין מתרחקת מעברה כתעשייה עוקבת ומעתיקה, ומבססת את עצמה כחלוצה ומובילה. ועם כל דגם חדש שמוצג שם, זה מודגש עוד יותר.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה