דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

וולוו EX30 החדש נחת. באירופה הוא שובר שוק, לא בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • וולוו EX30 הוא רכב הפנאי הקטן ביותר של היצרנית
  • הוא גם הזול והזריז ביותר שלה
  • באירופה הוא דגם שובר שוק מבחינת מחיר, בישראל לא

אי אפשר להמעיט בערכו של וולוו EX30, דגם שובר מוסכמות מבחינת היצרנית השוודית-סינית: למשל, זהו רכב הפנאי הקטן ביותר שלה, המהיר ביותר וכזה שבקלות מחזיק בתואר שובר שוק מבחינת מחיר. שכן באירופה הוצמד לו תג-מחיר של 36 אלף יורו, ובשווקים מסוימים (הגרמני משל) אף פחות (34.5 אלף).

גם בישראל, כאשר התייחסנו למחירו לראשונה לפני בדיוק חצי שנה, הוא אמור היה להיות כזה. הערכנו כי הוא עשוי לשאת אצלנו תג מחיר של כ-160 אלף שקלים, בהתאם למחירו היחסי. המציאות כך מסתבר שונה. ועוד איך שונה.

נזכיר כי ה-30 החשמלי הוצג בחודש יוני השנה והגיע לישראל בהתאם לתכנון המקורי, עם מסירות שיחלו בינואר 2024. הוא מבוסס על פלטפורמת SEA החשמלית של בעלת הבית הסינית ג'ילי כמובן. אותה אחת המשרתת גם את זיקר 001, סמארט 3 ופולסטאר 4. דגמים קטני מידה יחסית, הממוקמים בבסיס ארסנל המותגים שונים.

בהתאם ולמרות תדמית וולוו, גם ה-EX30 הוא רכב קטן מידות. בסיס הגלגלים למשל עומד על 265 ס"מ, פחות מזה של BYD דולפין ו-MG4, שני דגמים מאוד קומפקטיים המשווקים אצלנו זה מכבר.

עם אורך של 423 ס"מ הוא קצר משתיהן ב-6 ס"מ, עם רוחב של 184 ס"מ הוא דומה או רחב יותר, ועם גובה של 155 ס"מ הוא ממוקם באמצע. נפח תא המטען עומד על 318 ליטרים ללא גלגל חלופי (350 ליטר בשתי המוזכרות), כאשר מלפנים ישנו תא אחסון נוסף בנפח צנוע של 7 ליטרים בלבד.

הוא ישווק בישראל בשתי יחידות הנעה ועם שני נפחי סוללה. לגרסת הבסיס מנוע בודד מאחור עם 272 כ"ס, סוללת 51 קוט"ש וטווח נסיעה תיאורטי צנוע למדי של 344 ק"מ בלבד. הספק הטעינה המהירה עומד על 134 קילוואט.

אותה יחידת כוח אבל עם סוללה גדולה יותר (69 קוט"ש) מניבה טווח של 476 או 471 ק"מ כתלוי ברמת הגימור-אבזור, שגם משפיע על הספק הטעינה האיטית (AC): ברמת גימור 'פלוס' הספק הטעינה האיטית עומד על 11 קילוואט לעומת 22 קילוואט ברמת גימור 'אולטרה'. בשני המקרים הספק הטעינה המהירה (DC) עומד על 153 קילוואט.

לגרסה הבכירה צמד מנועים, הנעה כפולה ו-428 כ"ס שהופכים אותה לוולוו המהירה בהיסטוריה עם 3.6 שניות במיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש. היא תוצע עם הסוללה הגדולה בלבד, עם טווח מוצהר של כ-450 ק"מ ושתי אפשריות להספק טעינה AC (11 או 22 קילוואט כתלוי רמת הגימור). עם הסוללה הגדולה, טעינה מ-10% ל-80% תארך כ-26-28 דקות, ולכל הגרסאות כושר גרירה מרשים שנע בין 1 ל-1.6 טון.

יש שלוש רמות גימור ובכולן נמצא מסך מגע מרכזי בלבד (אין לוח מחוונים) במבנה אנכי ובגודל של "12.3. בין היתר עם מערכת הפעלה מובנית של גוגל (למעט בדגמים שמשווקים בסין), מצלמה אחורית ועוד.

רמת גימור 'פלוס' מוסיפה בין היתר מערכת שמע משודרגת, טעינה אלחוטית לנייד ומצלמת 360 מעלות, בקרת אקלים דו-אזורית (חד-אזורית ברמת הבסיס), פתיחה חשמלית לתא המטען וחישוקי "19 (לעומת "18). רמת גימור 'אולטרה' מוסיפה כיוון חשמלי למושבים הקדמיים עם זיכרון למושב הנהג, גג פנורמי, מערכת חניה אוטונומית ועוד.

היצע מערכות הבטיחות דומה בכולן ומוסיף למערכות המוכרות גם מניעת פתיחת דלת במעבר רכב חולף, רוכב דו-גלגלי או אפילו אדם רץ. ברמות גימור גבוהות יש מערכת לעקיפה אוטונומית בהפעלת איתות.

ומה על המחיר? ובכן, אכזבה קלה. מחיר גרסת הבסיס עומד על 190 אלף שקלים, עם סוללה גדולה יותר מטפס המחיר ל-222-243 אלף שקלים וגרסת 428 כ"ס הביצועיסטית שמאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן שיא עבור היצרנית (3.6 שניות) תעלה 243-253 אלף שקלים בהתאם לרמת הגימור.

מה אנחנו חושבים: אי אפשר שלא להתייחס לנושא המחיר כעניין מרכזי בוולוו הזו, שמכל בחינה אחרת נראית כלהיט בהתהוות. ולמען האמת, גם במחיר הזה - הגבוה משמעותית מכפי שצפינו - תמכור היבואנית מספרים נאים. אבל בכל זאת, יש להציף את עניין התמחור המפתיע.

באירופה נמכרת המכונית בכ-36 אלף יורו. מחיר דומה לזה של פיג'ו 2008 חשמלי. בישראל? הפיג'ו זול - ברמת הגימור הזהה לנבדק באירופה בכ-20 אלף שקלים. בוולוו מסבירים כי המחיר כולל את עליית המס המתוכננת בינואר, ואילו המחיר המעודכן של פיג'ו טרם נמסר. זה נכון כמובן, אך גם בוולוו לא יודעים מה יעשו בלובינסקי, שלא להזכיר יבואנים אחרים העוסקים דווקא בהוזלה ניכרת.

ופיג'ו אינה יחידה. הסינית BYD דולפין נמכרת באירופה במחיר דומה לוולוו, בארץ זולה ממנה אותה גרסת גימור ומנוע-סוללה בלא פחות מ-45 אלף שקלים. בדקנו עוד מספר מותגים ודגמים ובכולם התוצאה דומה - הוולוו יקרה יחסית בישראל, לעיתים באופן ניכר.

ביבואנית יסבירו אמנם שהמותג השוודי יוקרתי יותר ממותג סיני אנונימי, אבל יש להניח שגם משווקי וולוו באירופה יודעים מה הם עושים, ובכל זאת. שורה תחתונה - וולוו EX30 צפוי להיות להיט מכירות היסטרי באירופה, ולהתמודד ללא בעיה אפילו במותגים סיניים שתמחור הוא נקודת החוזקה שלהם בשוק. אצלנו פחות, וחבל שכך.

למאמר זה התפרסמו 47 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה