דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

למי את מתכוונת? צ'רי טוענת כי תשתף פעולה עם יצרנית יוקרה אירופית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • צ'רי בדרך להעמיק את דריסת הרגל באירופה
  • תפתח פלטפורמה חדשה עם 'יצרנית יוקרה' אירופית 
  • בהמשך, מכירת פלטפורמת קיימת ובניית מפעל ביבשת

מעמיקה את דריסתה באירופה: צ'רי תשתף פעולה עם יצרנית יוקרה אירופית בפיתוח פלטפורמה עתידית, ובמקביל תמכור את זכויות השימוש בפלטפורמה חשמלית קיימת ליצרנית אירופית אחרת.

לדברי יין טונגייה, יו"ר ומנכ"ל צ'רי, יש שתי יצרניות אירופיות שרוצות לפתח איתה פלטפורמה, ושתיים אחרות שרוצות לרכוש פלטפורמה קיימת. "עסקה עם אחת היצרניות שרוצות לפתח פלטפורמה תחתם בשבוע הקרוב", אמר טונגייה. הוא לא סיפק לוח זמנים לגבי הסוגיה השניה.

נזכיר כי צר'י כבר נמצאת במגעים לבניית דגמיה באירופה, עם שתי אפשרויות: במפעל בספרד שעד 2021 שימש את ניסאן, או הקמת מפעל חדש לחלוטין באיטליה. בנוסף, בסין יש לה מייזם משותף עם יגואר ולנד רובר לבניית רכבי היוקרה הבריטיים על אדמת הרפובליקה העממית.

מה אנחנו חושבים: השוק האירופי מאיים לחסום את דרכן של יצרניות הרכב הסיניות ליבשת הישנה באמצעות הטלת מכסים והערמת קשיים אחרים, אבל היצרניות הסיניות לא מוותרות ופעולות כפי שהיצרניות היפניות והקוריאניות עשו לפניהן: רוקמות שיתופי פעולה ומקימות מפעלים על אדמת היעד.

עוד ב-2017 תכננה צ'רי את התרחבותה לאירופה, אך סיבות שונות גרמו לגניזת התוכנית המקוריות. כעת נראה שהתוכניות הוצאו מהמגירה, והמהלך הוא עוד חלק בפאזל שכולל גם השקת שלושה מותגים חדשים של צ'רי באירופה - אומודה וג'אקו (שיגיעו גם לישראל בקרוב באמצעות כלמוביל), ומותג היוקרה אקסלנטיקס (Exlantix) שיצטרף בשלב מאוחר יותר.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה