דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

זה הדגם החשמלי והזול של יונדאי, והוא בדרך גם אלינו

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יונדאי תשיק באירופה דגם חשמלי קטן וזול
  • כבסיס ישמש רכב הפנאי הקטן קספר
  • צפוי להגיע גם אלינו לקראת סוף 2024

חשמל בזול: יונדאי קספר, רכב הפנאי הזעיר שנמכר עד היום בעיקר בדרום קוריאה, יגיע בקרוב גם לאירופה - ויעשה זאת עם גרסה חשמלית חדשה. על פי דיווחים באירופה, ביונדאי מכוונים למחיר יעד של פחות מ-20 אלף יורו, תג-מחיר שיציב את הקספר כמתחרה ישיר של דאצ'יה ספרינג, סיטרואן eC3, פיאט פנדה העתידית ו-BYD סיגל.

ביונדאי עדיין לא פרסמו תמונות רשמיות של הגרסה החשמלית, שבימים אלו מבצעת ניסויי חורף בסקנדינוויה תחת מעטה הסוואה, אך לנו נודע כי הייצור מתוכנן להתחיל כבר בחודש נובמבר הקרוב, ואילו יחידות ראשונות עשויות להגיע ארצה עוד בשנה הנוכחית.

מה עוד צריך לדעת: המימדים של הקספר קטנים מאלו של ה-i10, איתה הוא חולק פלטפורמה, עם אורך של 359.5 ס"מ בלבד (7.5-) ורוחב של 159.5 ס"מ (8.5-), אך עם גובה נדיב של 157.5 ס"מ (9.5+). עם זאת, מדיווחים שונים עולה כי הקספר החשמלי המיועד לאירופה יהיה ארוך יותר ממקבילו הקוריאני בכ-20-25 ס"מ.

בעוד הקספר הקוריאני מצויד במנוע בנזין בנפח ליטר בודד, שלא צפוי להגיע לאירופה, הגרסה החשמלית עשויה להשתמש ביחידת ההנעה של קיה ריי - הכוללת מנוע חשמלי קדמי בהספק של 87 כ"ס וסוללת 35.2 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 205 ק"מ. הקספר עשוי להציע גם גרסה נוספת עם סוללה מוגדלת, שתעניק טווח קרוב יותר ל-300 ק"מ.

מה אנחנו חושבים: המירוץ לחשמל הוביל את יצרני הרכב הוותיקים לפתח בעיקר דגמים חשמליים גדולים ויקרים, כאלו שיוכלו להיות מתומחרים בהתאם ולהחזיר את עלויות הפיתוח הגבוהות. אבל הציבור מעוניין גם בפתרונות חשמליים זולים יותר, בעיקר לטובת התניידות במרכזי הערים - והמענה מגיע.

ראשית מכיוונה של דאצ'יה, מי אם לא היא, אבל לאחרונה הצטרפו אליה לא מעט יצרניות מתחרות שמעוניינות להנגיש את החשמל גם לפלחי שוק נוספים כמו פולקסווגן, סטלנטיס, רנו ואחרות. אנחנו מברכים על המגמה.

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה