התחרות מסין גוברת, ויצרנית החשמליות האמריקאית מורידה מחירים: מודל 3 תוזל בכ-10,000 שקל, וכך גם דגמי מודל S ו-X. כל הפרטים בפנים
מאת: נועם ריין
פורסם 21-04-24
פורסם 21-04-24
בקצרה:
- טסלה מגיבה למחירי החשמליות המוזלות
- מודל 3 תתחיל מעתה ב-211 אלף שקל
- מודל Y הפופולרי שומר על מחירו
התשובה לסין: טסלה מגיבה למתחרות סיניות כמו אקספנג P7, אורה 07 ו-BYD סיל שנחתו כאן לאחרונה ומורידה את מחיר המודל 3. גרסת SR בסיסית הוזלה בכ-10,000 שקל ותעלה כעת 211 אלף שקל, מחיר נמוך ממרבית המתחרות. גרסת LR כפולת ההנעה הוזלה ב-13 אלף שקל ותעלה 241 אלף שקל.
קצה הצמרת: גם מחירי מודל S ומודל X הוזלו בכ-13.5 אלף שקל. ה-S ישווק במחיר 603 אלף שקל ועד 632 אלף שקל לגרסת הפלייד הבכירה, בעוד ה-X יעלה 623 אלף שקל לגרסת הבסיס או 661 אלף שקל לפלייד.
דווקא מודל Y, רב המכר של טסלה, שומר על מחירו - והוא יתחיל כבעבר ב-235 אלף שקל לגרסת SR בעלת הנעה האחורית, עד 291 אלף שקל לגרסת פרפומנס הבכירה.
מה אנחנו חושבים: התנודתיות במחירי המחירון של טסלה שנייה רק לתנודתיות התכופה במחיר המניה של החברה. ההוזלה הנוכחית היא תגובה מתבקשת לתחרות הגוברת בקטגוריית משפחתיות-סדאן-חשמליות, ואולי קשורה גם לדיווחים על האטה עולמית ממושכת בביקוש לכלי רכב חשמליים. ובכל זאת מגיעות מחמאות לטסלה, שהיא אחת החברות הבודדות שנוהגת לעדכן את המחיר לא רק כלפי מעלה.