דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עוד אחד של צ'רי: אומודה 7 נחשף ויגיע גם לישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אומודה הוא מותג יצוא נוסף מבית צ'רי
  • רכב הפנאי החדש נקרא 7 ומציע ממדים גדולים מטוסון
  • יגיע לישראל באמצע 2025 עם מנוע בנזין או היברידי-נטען
אומודה 7

הדור הבא: צ'רי חשפה דגם שלישי למותג היצוא החדש שלה, שנקרא אומודה. הדגם החדש מקבל את השם "אומודה 7" וצפוי להגיע אלינו באמצע 2025 עם מנוע בנזין ובגרסה היברידית-נטענת.

נזכיר כי לפני כחודש דיווחנו על כוונתה של כלמוביל להשיק בישראל את שני מותגי היצוא החדשים של צ'רי, שנקראים ג'אקו ואומודה. שניהם סיניים, שניהם יגיעו עם מגוון סוגי הנעה (בנזין, היברידי-נטען וחשמל) ושניהם פונים לכיוונים מעט שונים. בעוד צ'רי המוכרת פונה לכיוון עממי יותר, ג'אקו תתעטף בהילת שטח ותציע רכבי פנאי בעיצוב מסוקס, ואילו אומודה תפגין רוח צעירה עם רכבי פנאי בעלי מראה קרוסאוברי רך. למעשה, גם צ'רי FX שנמכר בישראל משווק בחלק מהשווקים בעולם תחת השם 'אומודה 5'.

אומודה 7 בנוי על הדור הבא של הפלטפורמות בקבוצת צ'רי ועל כן לא מפתיע לגלות שממדיו גדולים מאלה של צ'רי טיגו 7 וחלקם אף גדולים משל טיגו 8. ביחס לטיגו 7 הוא ארוך ב-12 ס"מ (462 ס"מ), רחב ב-3 ס"מ (187 ס"מ) ועם בסיס גלגלים ארוך ב-3 ס"מ (270 ס"מ). רק הגובה נמוך ב-3 ס"מ (167 ס"מ), כדי ליצור את מראה הקרוסאובר המתבקש אשר יאפיין את דגמי המותג.

אומודה 7

מה עוד צריך לדעת: היצרנית הסינית טרם מסרה מידע בנוגע ליחידת הכוח, אבל זו צפויה להיות דומה להיצע של דגמי ג'אקו, עם מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.6 ליטר המייצר כ-150 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמד עם שבעה הילוכים והנעה קדמית. לצידו תוצע גרסה היברידית-נטענת עם מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטר (197 כ"ס) ומנועים חשמליים שיחדיו מייצרים 340 כ"ס והנעה כפולה שלטענת היצרנית נרכשה מלנדרובר. יחד עם סוללות גדולות יתאפשר טווח נסיעה של 95 ק"מ על חשמל בלבד.

בתא הנוסעים נמצא מסך מגע גדול ("15.6) שנע לצדדים על מסילה ויכול להתמקם בטווח שבין הקונסולה המרכזית למרכז מושב הנוסע. לטענת היצרנית גלגל ההגה עוצב בהשראת בקר 'פלייסטיישן 5', והמושבים בהשראת כסאות גיימינג.

אומודה 7

מה אנחנו חושבים: צ'רי פוסעת מהר בפיתוח דגמי ג'אקו ואומודה, וכשנה אחרי ההודעה על המותגים החדשים כבר מציגה שלושה דגמי ג'אקו כולל אחד חשמלי לחלוטין, לצד שלושה דגמי אומודה. וזה רחוק מלהיות סוף הסיפור, שכן בשנה הבאה צפויים להצטרף עוד מספר דגמים נוספים לשני המותגים.

לתפיסתה של צ'רי, דגמים קטנים יוצעו בחשמל, ואילו דגמים גדולים יגיעו בגרסאות בנזין ובגרסאות היברידיות-נטענות עם סוללות גדולות. בכך מתכננת צ'רי להציע אלטרנטיבה להצלחה המסחררת של מותגים חשמליים שבראשם BYD, המתחרה מבית, ובמקביל גם פתרון ללקוחות שאינם יכולים או מעוניינים לעבור כרגע להנעה חשמלית מלאה. האם התפיסה הזו יכולה לאפשר לה להצליח בעידן שבו החשמל מוצב כמטרה כמעט בלעדית? ימים יגידו.

למאמר זה התפרסמו 15 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה