דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אלפין מציגה: מנוע בעירה פנימית, אבל על בסיס מימן

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אלפין מציגה מנוע בעירה פנימית מוזן מימן
  • בשלב זה במכונית מירוץ שתתחרה בתחרויות סיבולת
  • בהמשך גם עבור מכוניות ספורט סדרתיות

שורפים מימן: אצל חלקנו ההקשר של מימן מתחבר מיד לחשמל, אבל מזה כמה עשורים גם מבוצעים ניסויים של מימן עם מנועי בעירה פנימית - שבינתיים לא הצליחו להבשיל לייצור סדרתי. כעת, מותג הספורט אלפין שנמצא בבעלות רנו, מציג את הפתרון שלו ברכב קונספט שעתיד להתחרות במרוצי הסיבולת של ספא ולה-מאן, ולדברי היצרנית ישנו גם פוטנציאל לייצור סדרתי.

המכונית שמציגה את הטכנולוגיה החדשה נקראת 'אלפנגלו Hy4' ומתבססת על מנוע בנזין מוגדש עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, שמפיק 340 כ"ס ב-7,000 סל"ד. נתון התאוצה לא נמסר, כשבאלפין מסתפקים בציון המהירות המרבית: 267 קמ"ש.

לפני כחודש הציגה אלפין מנוע V8 חזק משמעותית עם 867 כ"ס, שמתבסס על טכנולוגיה זו. אבל נראה כי אלפין מנסה לשמור על משקל סביר למכונית המירוץ, ולכן היא מאשרת כי במהלך השנה יוצג מנוע V6 מימן והוא זה שיתברג באסטרטגיה העתידית של החברה.

"אנחנו רואים במנוע בעירה פנימי מבוסס מימן פתרון מבטיח ביותר", אומר ברונו פאמין, סגן נשיא לספורט מוטורי באלפין. "להערכתנו, מימן ישחק תפקיד משמעותי בדורות הבאים של מכוניות סיבולת, ויכול לשמש גם עבור מכוניות פורמולה 1 ובהמשך גם עבור מכוניות ספורט סדרתיות".

מה אנחנו חושבים: העולם בחר בחשמל כפתרון במקום דלק מבוסס נפט, אבל יש פתרונות אחרים כמו זה שמשתמש במימן כמקור אנרגיה. היתרון שלו על פני סוללות הוא בתדלוק מהיר בדומה לנעשה כיום, האתגר המרכזי הוא באחסון המימן בתחנות התדלוק וגם ברכב.

טרם נאמרה המילה האחרונה בכל אחד מהתחומים ויש להניח שבעתיד נמצא את שני הפתרונות האלה, ואולי גם נוספים, חיים זה לצד זה.

פורסם לראשונה ב- 13-05-24

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. אלפין מציגה: מנוע בעירה פנימית, אבל על בסיס מימן 
    DANY_FROM_TORONTO, 13-05-2024

    זה רעיון מאוד מעניין שאכן מספק הרבה כוח למכוניות.
    זוהי אלטרנטיבה מצוינת לסוללות הנתרן.
    זה מבוסס על שילוב מימן וחמצן כדי לספק חשמל.
    נראה אם מישהו אחר ישתמש בתכונה הזו.
    התדלוק מהיר מאוד בהשוואה לסוללות אבל הבעיה היא אחסון המימן בתחנות דלק ובמכוניות כמו שכתוב במאמר. מיכל המימן חייב להיות מאובטח מאוד ורחוק מכל דבר בתחנת דלק.
    הדלק הזה מזכיר לי שלפני שנים מכוניות השתמשו בגז טבעי דחוס (CNG) שהיה מאוחסן במיכל הדלק של מכוניות ותדלוק בתחנות דלק = מהיר מאוד. אך לכלי רכב שהשתמשו בו היה טווח נסיעה קצר יותר בהשוואה למכוניות מונעות בנזין. הזמינות המדומה של תחנות תדלוק CNG ופחות דגמים לבחירה הפכה מכוניות המונעות בגז טבעי לבחירה פחות פופולרית

    סגור תגובה

  • 2. מנוע מימן הוא לא בעירה פנימית !!! 
    משה צור , 13-05-2024

    מנוע מימן הוא מנוע שנמצא בשימוש חיל הים שלנו מעל עשר שנים , בצוללות . המנוע הוא ישן ונקי מאוד והעיקרון הוא חיבור של חמצן ומימן ויצור מים שתוצר לוואי הוא מטען חשמלי גדול יעיל ונקי . ואין שום תהליך של שריפה או בעירה . אני הייתי המפעיל של המנוע הזה .

    סגור תגובה

  • 3. 2. גם וגם, לא סותר 
    אינג' הניצחון, 13-05-2024

    ניתן להשתמש במימן בתא דלק המייצר חשמל וניתן גם להבעיר אותו.
    האנרגיה הכמוסה בו ניתנת לשימוש בשני האופנים

    סגור תגובה

  • 4. אלפין מציגה: מנוע בעירה פנימית, אבל על בסיס מימן 
    DANY_FROM_TORONTO, 14-05-2024

    Alpenglow נקרא Hy4 מכיוון שהוא כולל מנוע 4 צילינדרים המותאם לפעול על מימן. זוהי יחידה מבוססת Oreca ששונתה ואלפין תרמה לה את המומחיות שלה. מנוע 2 ליטר זה מפיק 340 כ"ס ומאפשר למכונית להגיע למהירות מרבית של 270 קמ"ש.
    הוא מונע על ידי מנוע בעירה פנימית בעל ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר מוגדש טורבו השורף מימן ומפתח 340 כוחות סוס.
    2 משה צור. אתה טועה. קרא את האמור לעיל לפני שאתה מגיב!

    סגור תגובה

  • 5. גם חשמל וגם מנוע שריפה 
    מייק, 14-05-2024

    כמנוע חשמלי זה דבר ישן מאד. כבר בתחילת שנות ה-50 היה ניסוי של אוטובוס. חלליות ג'מיני היו תאי דלק ליצור חשמל בעזרת מימן וחמצן.

    סגור תגובה

  • 6. ניצוץ קטן וצוללת הופכת צ'פלין 
    R, 14-05-2024

    מימן מאוד לא יציב ובעל שאיפה להתפוצץ בקול גדול.

    סגור תגובה

  • 7. גם ב.מ.וו יצרו מנוע כזה לפני כמה שנים 
    מהנדס, 14-05-2024

    ב.מ.וו יצרו מנוע כזה, בנוסף תכננו ויצרו מיכל דלק מבודד בעובי של כמה ס''מ בודדים שהיה שווה ערך לבידוד לכמה מטרים של קלקר.
    במיכל תודלק מימן נוזלי (250- מעלות צלזיוס).
    הבעיה שהם נתקלו הייתה כפולה
    1. יצור והנזלת המימן היתה בזבזנית באנרגיה .
    2. למרות בבידוד המצוין, המימן הנוזלי התחמם לאיטו וככה הלחץ במיכל עלה והיה נדרש לשחרורו, דבר המסוכן ביותר בתוך מקומות סגורים

    סגור תגובה

חזור למעלה