בקצרה:
- עדכון לחשמלית הראשונה של פולקסווגן
- תא הנוסעים השתדרג, קצב הטעינה עלה
- אין שינוי בביצועים או בטווח הנסיעה
פולקסווגן ID.3, המשפחתית החשמלית הראשונה של קונצרן
פולקסווגן והדגם הראשון שהתבסס על פלטפורמת MEB החשמלית יעודית, הוצגה לראשונה ב-2019 וכעת עוברת מתיחת פנים. השינויים לא דרמטיים ונוגעים בעיקר לתא הנוסעים. מהיבואנית המקומית נמסר כי שיווק מקומי מתוכנן לאמצע 2024.
סביבת הנהג, שספגה בעבר את מרבית הביקורות, כוללת כעת מסך מגע גדול יותר ("12 לעומת "10) עם מערכת הפעלה עדכנית ומהירה יותר. תצוגת נתונים עלית היא במציאות רבודה ופולקסווגן מבטיחה גם שיפור משמעותי באיכות החומרים.
נוספה גם מערכת V2X (Vehicle-to-everything) האחראית לקבלת נתונים מתשתיות ומרכבים אחרים ומסוגלת כך להתריע על מפגעים בהמשך הדרך (עבודות בכביש, תאונות וכו'). מבחינה עיצובית השינויים צנועים ומתמקדים בעיקר בפגוש שונה מלפנים.
מערכות ההנעה נותרו דומות לדגם היוצא, עם מנוע חשמלי (204 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים האחוריים, ואפשרות בחירה בין מצברי 58 קוט"ש עם טווח רשמי של כ-420 ק"מ או 77 קוט"ש וטווח של כ-540 ק"מ.
מערכת הטעינה המהירה בגרסה הבכירה שופרה ותפעל בקצב של 175 קילוואט, לעומת 135 בדגם היוצא - ומקצרת כך את משך הטעינה מ-10% ל-80% לכחצי שעה. הביצועים נותרו ללא שינוי, עם 7.3 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש למצברים הקטנים ו-7.9 שניות למצברים הגדולים.
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות