דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורד מוסטנג (נהיגה ראשונה) - הרודיאו האחרון

Getting your Trinity Audio player ready...
  • במה נהגנו: פורד מוסטנג (דור 7)
  • מתחרים: שברולט קמארו, דודג' צ'אלנג'ר, טויוטה סופרה
  • מתי אצלנו: תחילת 2024
  • מחיר משוער: החל מ-400 אלף שקל
פורד מוסטנג
  • בעד: עיצוב, מנוע V8, גיר ידני, יכולת דינמית
  • נגד: הגה, מנוע מוגדש, תיבה אוטומטית

לא מעט מהאייקונים המוטוריים במאה השנים האחרונות הגיעו מאמריקה. ובכל זאת, אין יותר אמריקאית מפורד מוסטנג. זו שהחלה את דרכה כפרויקט הדגל של לי איקוקה, מהדמויות הגדולות בתולדות התעשייה. זו שנולדה במטרה להעלים את אחד מהכישלונות הגדולים של היצרנית (פורד אדסל) והפכה לאחד מסיפורי ההצלחה הגדולים של פורד בפרט ושל תעשיית הרכב האמריקאית בכלל.

צפייה בתוכן פורד מוסטנג (נהיגה ראשונה) - הרודיאו האחרון

עם יותר מ-10.5 מיליון יחידות שנמכרו מאז שהוצגה לראשונה על גג האמפייר סטייט בניו יורק לפני כמעט שישה עשורים, היא עדיין מחזיקה בתואר מכונית הספורט הנמכרת בעולם. הנתון הזה מרשים עוד יותר כשלוקחים בחשבון שהמוסטנג שווקה מחוץ לגבולות צפון אמריקה רק בשמונה השנים האחרונות.

והיא גם אחת מהכוכבות הכי גדולות של המסך הגדול. היא הופיעה ביותר מ-500 סרטים כולל בסצנות מרדפים בלתי נשכחים ב"בוליט" האייקוני של סטיב מקווין, עם שון קונרי ב"יהלומים לנצח" מסדרת ג'יימס בונד, ועד לניקולס קייג' ב"עקיצה ב-60 שניות". והיא חזקה גם על המסך הקטן, ולראיה, היא מופיעה באינסטגרם יותר מכל אחת אחרת.

פורד מוסטנג

הסוס עדיין דוהר

ועכשיו פורד מביאה לכביש דור שביעי בשושלת, שנוחת בזירה מאתגרת ומורכבת בהרבה משל קודמיו. עם תחרות עזה מבית בדמות שברולט קמארו ודודג' צ'אלנג'ר הוותיקות, וגם מול טויוטה סופרה וניסאן Z המגיעות מהצד השני של האוקיינוס. ועם אתגר שיווק נוסף - מנוע V8 כמו פעם בעידן של חשמל ואנרגיה נקייה.

גם אם תסתירו את סמל הסוס הדוהר בחזית, ברור לגמרי שזו מוסטנג. עם עיצוב שהוא אבולוציה לשני הדורות הקודמים, חזרו פורד לקו המוכר מהדור הראשון והקלאסי - מרכב קופה עם מכסה מנוע ארוך.

את ההבדלים ניתן למצוא בעיקר בחזית, עם סבכה ויחידות תאורה שונות המקנות למוסטנג החדשה מראה אגרסיבי יותר. בעיקר בגרסת GT הבכירה שמציגה לראשונה בידול עיצובי בדמות פתחי וכונסי אוויר גדולים יותר, כולל אחד "אמריקאי" על מכסה המנוע. לעומת זאת, ביחידות התאורה האחוריות המוכרות, תוכלו לאתר שינויים קלילים בלבד. על הכנף האחורית הגדולה בקצה תא המטען היה עדיף לוותר, כי היא נראית מצועצעת ופוגעת במראה הקלאסי.

פורד מוסטנג

כשהמנוע נובח

שלא במפתיע, החידוש העיקרי בתא הנוסעים הוא יותר מסכים ופחות מתגים. עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.4) ומסך מגע ענק ("13.2) המופנה לכיוון הנהג ואחראי לתפעול מרבית המערכות. הוא יהיה קל ונוח יחסית למי שמורגל במכוניות מודרניות, אך עשוי להיראות מאיים לבעלי מוסטנג ותיקים. המסכים מציגים גם נתוני אקשן מכל סוג ומין, כולל מדידת זמני הקפה וזינוק למהירויות (30, 60 ו-100 מייל לשעה) או למרחק (שמינית או רבע מייל). וזה גם ניתן לביצוע אוטומטי מרגע תחילת ההאצה או על פי נורות הזינוק במסלול, כולל זמן תגובת הנהג. ואם לא הספיקה לכם כל האמריקאיות הזו עד עכשיו, יש גם אפשרות חימום לצמיגים האחוריים, בלם חניה אלקטרוני שאפשר להשתמש בו לטובת דריפטים ויכולת להניע את המנוע מרחוק ולבצע "מחרוזת נביחות V8" כמיטב מסורת סרטי "מהיר ועצבני". לא באמת פרקטי, כן מעלה חיוך גדול.

תנוחת הנהיגה טובה מאוד, נמוכה במידה הראויה עם תצפית על מכסה המנוע הארוך מלפנים, וכרגיל במכוניות אמריקאיות - גם עם מראות קטנות מדי שאינן יעילות מספיק, ומשאירות שטח מת. המושבים הרגילים נוחים יחסית אך התמיכה הצידית בהם מתאימה למידות XXL אמריקאיות. עבור בני אנוש מאזורים רזים יותר בכדור הארץ, מומלץ לבחור במושבים המצוינים והאופציונאליים של רקארו. באופן תמוה, הכיוון החשמלי של המושבים הוא רק למרחק ולגובה, בעוד כיוון זווית המסעד נעשה באופן ידני. איכות החומרים טובה מבעבר, למעט הגימור דמוי קרבון שנראה - וגם מרגיש - פשוט, ובהחלט עדיף היה לוותר עליו.

פורד מוסטנג

כבעבר, פורד מציעה את המוסטנג במרכב קופה או קבריולט עם גג בד נפתח. במקרה השני הופתענו לגלות שמנגנון הפתיחה סגירה החשמלי מחייב שחרור ונעילה ידנית, וכי אין מתג להורדה או להעלאה של כל החלונות ביחד, כמקובל בדגמי קבריולה.

להתקרב לקו האדום

הממדים דומים למוסטנג היוצאת ולכן אין שינוי משמעותי במרחב המחיה ליושבים מאחור, עם צמד מושבים שמתאימים יותר לילדים לנסיעות קצרות מאשר לזוג מבוגרים בטיול מחוף לחוף. מצד שני, אם אין לכם ילדים המושב האחורי יכול לשמש כאזור נוסף לציוד, שכן תא המטען קטן יחסית (377 ליטר). פורד תציע במוסטנג את כל מערכות הבטיחות המוכרות, לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.

פורד מוסטנג

כבעבר, וכנראה בפעם האחרונה, המוסטנג תוצע עם אפשרות בחירה בין שני מנועי בנזין ללא סיוע חשמלי וכמובן בלי סוללות מכבידות. יש אקו-בוסט מוגדש עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.3 ליטר עם 315 כ"ס עבור מי שרוצה רק פוזה, ו-V8 אטמוספרי בנפח 5.0 ליטר המכונה "קיוטי" עם 480 כ"ס עבור מי שמעניין בפוטנציאל שריפת הצמיגים האחוריים.

וה-V8 הוא הפייבוריט הברור שלנו. לא רק בגלל הביצועים הטובים משמעותית, אלא בעיקר בגלל האופי הכה ייחודי ונדיר כיום, עם בניית כוח בלתי פוסקת עד הקו האדום. זה לא פרץ עוצמה פתאומי, זה בפירוש לא אופי של מנוע מוגדש. מדובר בהרבה צילינדרים, בהרבה כוח, ובהרבה נפח. משהו שאי אפשר לטעות בו ובמקביל, אי אפשר שלא להתאהב בו.

פורד מוסטנג

וזה עוד לפני שמתייחסים לפס הקול המרהיב שמתלווה לכל העבודה המתכתית הזו והופך כל לחיצה על המצערת - גם כשלא עומדים במנהרה ומייצרים תהודה משכרת - לחגיגה אמיתית, במיוחד בגרסאות עם סעפת פליטה אקטיבית (חלק מחבילת הביצועים) שמעלה במעט גם את ההספק (486 כ"ס). תראו, המנוע הקטן והמוגדש כנראה יעיל יותר וללא ספק פחות שתיין, אבל לצד האח הגדול הוא מרגיש קצת כמו המבורגר צמחוני במסעדת סטייקים איכותית.

שני המנועים מחוברים לתיבת 10 הילוכים אוטומטית, אבל רק את ה-V8 תוכלו לקבל גם עם תיבת הילוכים ידנית, והיא עדיפה באופן משמעותי למי שעדיין לא סולד מעבודה עם רגל שמאל ויד ימין. היא משדרגת את חוויית הנהיגה עם בורר מדויק וקצר ותחושה מכנית משובחת, כזו שגורמת לשחק בו ללא הפסקה גם כשלא ממש צריך. יש מערכת גז ביניים אוטומטית מעולה שניתנת לביטול עבור חובבי עקב בצד אגודל, ומיקום הדוושות מעולה. האופציה האוטומטית היא לא מהמבריקות שיש, עם תגובות איטיות מדי גם בהחלפות הילוכים ידניות בעזרת מנופים מאחורי ההגה.

פורד מוסטנג

מרשימה ומאוזנת

לא רק המנועים דומים, גם הבסיס נותר זהה למוסטנג היוצאת, עם שינויי כיול ושדרוג למערכות השונות. רכבי המבחן שבהם נהגנו צוידו בחבילת הביצועים הכוללת מוט גישור בין בתי הבולמים מלפנים, בולמי זעזועים אדפטיביים, מוטות מייצבים מעובים, דיפרנציאל מוגבל החלקה (טורסן), צמיגים דביקים יותר (פירלי P-זירו) ורחבים יותר מאחור (275 מ"מ) ובלמים גדולים יותר של ברמבו (390 מ"מ וקאליפר שש בוכנות מלפנים, 355 מ"מ וארבע בוכנות מאחור).

וכצפוי, מאפייני הניהוג של המוסטנג הם פחות מסוג איזמל המנתחים כמקובל במכוניות ספורט טהורות, אלא יותר מסוג גרזן עצים כבד וחד להב. וזה בא לידי ביטוי בעיקר באופי הפעולה של ההגה. הוא טוב מבעבר, אבל עדיין לא מדויק מספיק בעיקר במרכז. וזו גם הביקורת הכמעט יחידה שלנו.

פורד מוסטנג

האופן שבו היא זורמת עם הכבישים המפותלים החוצים את הרי סן גבריאל שמצפון ללוס אנג'לס מרשים למדי, בעיקר היכולת של מערכת המתלים לשמור על איזון גם בעומסי פנייה קיצוניים על אספלט בסלילה שרחוקה מלהיות מושלמת, עם פניות בכל רדיוס אפשרי וקצב שהוא הדבר הכי רחוק מתקינות פוליטית אמריקאית. מרשימים לא פחות הם הבלמים, שלא איבדו מיכולתם למרות ההתעללות המסיבית ותנאי החום הקיצוניים ששררו באזור.

עוד אהבנו את בורר הנהיגה שמלבד המצבים הרגילים (חלק, רגיל, ספורט, מסלול ודראג) כולל אפשרות בחירה בין שישה פרופילים של מצבי התאמה אישית. בקרת היציבות ניתנת לניתוק חלקי, המאפשר בדיוק את החופש הנדרש כדי ליהנות מבלי להסתכן. או ניתוק מלא עבור מסלול המרוצים, או סתם כדי לבצע 360 מעלות במיטב המסורת במגרש חניה ריק.

ולמרבה ההפתעה, גם בשגרה המוסטנג מתגלה כמכונית נעימה לבלות בה זמן רב. ולא משנה אם מדובר בשיכוך המהמורות ברחובות של השכונות הפחות יוקרתיות בלוס אנג'לס, או בבידוד הרעשים בכבישי הבטון המהירים.

פורד מוסטנג

קלאסיקה חדשה

פורד הצליחה - שוב - לשמור על מתכון קלאסי מנצח, בדיוק כפי שעשתה לאורך ששת העשורים האחרונים. היא שוב העמידה ספורט קופה ייחודית ונחשקת שמתאימה לקהל מאוד מגוון. החל מאלה שמעוניינים רק בפוזה של גג נפתח, ועד לחובבי נהיגה עם שילוב אחרון כנראה בתעשייה של מנוע V8 טהור מלפנים, תיבה ידנית במרכז והנעה מאחור. עם שמירה על עיצוב קלאסי, התאמה דיגיטלית מתבקשת בעידן הנוכחי ושדרוג היכולת הדינמית לגבהים חדשים עבורה.

וכך, כשעתיד המתחרות הישירות והוותיקות לוט בערפל, ומוסטנג הוא גם שמה של החשמלית הממש לא ספורטיבית של פורד, זו כנראה הייתה הפעם האחרונה שבה התאפשר לנו לחוות את לידתה של אגדה אמריקאית כמו פעם.

  • מנוע: V8, בנזין, 5.0 ליטר
  • הספק: 486 כ"ס ב-7,250 סל"ד
  • מומנט: 57.8 קג"מ ב-4,900 סל"ד
  • תמסורת: 6 הילוכים ידנית, הנעה אחורית
  • אורך: 481 ס"מ
  • רוחב: 191.5 ס"מ
  • גובה: 139.7 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 271.8 ס"מ
  • משקל עצמי: 1,736 ק"ג
  • נפח תא מטען: 377 ליטר
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 4.5 שניות, 250 קמ"ש
  • צריכת דלק, פליטת מזהמים: אין נתון
  • כריות אוויר: 8
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחנה
  • מחיר משוער: 400 אלף שקל

למאמר זה התפרסמו 20 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה