דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן פאסאט - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...
 

 

חיי צרכן הרכב הולכים ומסתבכים. יצרניות הרכב, ופולקסווגן בראשן, החלו עוקרות אותנו מהטכנולוגיות הוותיקות אליהן הורגלנו במשך שנים. מכוניות מנהלים, למשל, עם מנועים בנפח 2.0 ליטרים ותיבות אוטומטיות – זה פאסה. מנועים מוגדשי טורבו ותיבות רובוטיות כפולות מצמדים – זה פאסאט. או סופרב, או מונדיאו. ובקרוב גם מתחרות מתוצרת רנו, פיאט ואחרות. פולקסווגן לא שמה את יהבה על התפתחות טכנולוגיית הרכב החשמלי. הגרמנים נשארו עם הבנזין וחיפשו דרכים לנצל כל טיפה יקרה באופן יעיל יותר. הם עלו על נוסחת ה-DSG+TSI, שהחודרה לכלל דגמי קונצרן הענק, במטרה המוצהרת של "חינוך שוק". פולקסווגן פאסאט החדשה, על תקן המחנכת של כתת המנהלים, מצוידת במנוע TSI בנפח 1.8 ליטר ובתיבת DSG בת 7 מהלכים. 

 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פולקסווגן פאסאט

פולקסווגן פאסאט, 1.8 ליטר-טורבו, 160 כ"ס, החל מ-189,900 שקל 

יתרונות

חסרונות

איכות נסיעה

מחיר

  ביצועים

כושר שרידות לא מוכח של הטכנו' המתקדמת

  תחושת יוקרה וסמל סטטוס

תיבת הילוכים שלא אוהבת הפתעות


מנוע וגיר    

 

יחידת הכוח הזו עובדת מצוין בכביש המהיר, ודי טוב בסביבה העירונית. תיבת ה-DSG מעבירה את ההילוכים בחלקות, תודות לרובוט חכם שצופה מראש האם אתם עומדים להאט או להאיץ ומכין בהתאם את הקלאץ' השני על ההילוך הבא. אך מה קורה כשתנאי התנועה הלא תמיד צפויים של העיר מפתיעים את הרובוט? הוא לא מקבל בהבנה האטות פתאומיות ומשחקים מהירים בין הגז לברקס. גם מגדש הטורבו, עם התפרצויות הזעם הפתאומיות שלו, לא עושה חיים קלים לגיר בעיר. ועדיין, המצב רגוע יותר מאשר בגולף או באוקטביה, עקב המנוע הגמיש ועתיר המומנט של הפאסאט. מה שבטוח, המכונית הזו מעדיפה את הכבישים המהירים. שם היא מרגישה בבית. על כביש 6 מפנטזת הפאסאט שהיא באוטובאן וממש מתחננת למהירות שיוט נינוחה של 130 קמ"ש. עם 160 כוחות סוס ו-25.5 קג"מ בסל"ד נמוך מאוד – שיוט מהיר, תאוצות ביניים ועקיפות בזק הן משחק ילדים עבור הפאסאט.

 

פולקסווגן פאסאט. העיקר הסולידיות / צילומים: אורן דורי
 

מנועי טורבו אמורים לחסוך לכם דלק, וזה נכון, עד שלוחצים עליהם. בנסיעה אגרסיבית, מנוע מוגדש יצרוך בנזין כמו מנוע אטמוספרי רגיל בנפח גדול יותר. בתנאי המבחן צרכה פולקסווגן פאסאט 9 קילומטרים לליטר, לעומת הצהרת יצרן של 14.2. בחיים האמיתיים אתם יכולים לצפות לכ-10-11 ק"מ/ליטר.

 

סוגייה נוספת שמטרידה לקוחות רבים היא נושא אמינות מגדש הטורבו ותיבת ההילוכים המתוחכמת. לצד דיווחים על החלפות יקרות של מכלולים אלו עוד במהלך 100 אלף הקילומטרים הראשונים (בדגמים שונים של הקונצרן), קיימות עדויות סותרות לשרידות מכאנית גבוהה במיוחד. יעברו עוד מספר שנים עד שנאמוד באמינות את אמינות הפאסאט.

 

נוחות ואיכות נסיעה

 

גם במבחן איכות הנסיעה מבהירה פולקסווגן פאסאט שהיא חיית אוטוסטרדות. שם היא יושבת על האספלט בביטחון מלא, תופסת את הכביש בצווארון, מכריזה בעלות על הנתיב. במהירויות הגבוהות הנוחות ללא רבב. בנסיעה עירונית, מרבית פגעי הכביש נספגים בתוך בולמי הזעזועים ורק הקשים שבהם יחדרו לחלל הנוסעים. מושב הנהג נוקשה ותומך. לא כל גב דומה למשנהו ולכן טוב שניתן לשנע חשמלית את הכרית המתנפחת שבתוך המשענת במעלה ובמורד המושב.

 

בכבישים המפותלים ביותר, מתנהגת הפאסאט ללא דרמות ומבלי לרגש. חוויית הנסיעה סולידית, מאסיבית ובעיקר שקטה. הפאסאט אינה מעודדת נהיגה ספורטיבית, אבל היא תגהץ עיקולים חדים לפי דרישה. וגם אם תעשה טעות, רשת ביטחון של בקרות אלקטרוניות תהיה שם כדי לתפוס אותך בזמן, בדרך כלל. 

 

אבזור ותא נוסעים

 

תא הנוסעים של הפאסאט מעוצב לפי המתכון הפולקסווגני הנצחי – איכותי, סולידי וחסר השראה. הנדסת האנוש טובה בדרך כלל, אבל תפעול בקרת השיוט ומערכת הסטריאו דורש תקופת הסתגלות קצרה מצד המשתמש. מי מכם שאוהבים לתופף על הדשבורד לצלילי הרדיו יגלו משטחי פלסטיק נוקשים – סימן לחיסכון בעלויות הייצור. אבל באיכות ההרכבה לא התקמצו בפולקסווגן ולא תמצאו בפאסאט שום פלסטיק רופף.

 

פולקסווגן פאסאט היא מכונית מרווחת לכל המימדים. ארבעה מבוגרים יעבירו בה נסיעות ארוכות בנעימים. נוסע חמישי יאלץ לשבת "רגל פה רגל שם", בגלל תעלת גל הינע רחבה וגבוהה ברצפת הפאסאט.

 

 

מהדורת ה-Comfortline, אותה בחנו, מצוידת בבקרת אקלים מפוצלת, כוונון חשמלי למושבים, בקרת שיוט, חישוקים קלים ומראות מתכהות אוטומטית. תרשמו עוד 35 אלף שקל בצ'ק ותקבלו גם גג-שמש, מושבי עור מחוממים עם זכרונות, מערכת חנייה אוטומטית ועוד כמה גאדג'טים בחבילת ה-Premium.  

 

סיכום

 

נחזור לשאלה שבכותרת – האם משתלם לרכוש פאסאט ב-190 אלף שקל כשניתן לקבל פורד מונדיאו או סובארו B4 ב-30 ומשהו אלף פחות? את היתרון האמיתי של פולקסווגן פאסאט על מתחרותיה לא תוכלו לכמת בכוחות סוס או בנתוני תצרוכת דלק. הפרמיה של פולקסווגן מתבטאת בפרטים הקטנים, בליטוש ההנדסי, באווירה היוקרתית ובתחושת המוצקות של כל ידית וכפתור. עבור חלק מצרכני הרכב, זה לא יהווה שיקול משמעותי בבחירת המכונית הבאה שלהם. אחרים יתענגו על התחושה שמהנדס יקה קפדן הידק את כל הברגים בפאסאט שלהם עד הסוף. עבורם, אף רכב אחר בקטגוריה לא יוכל להשתוות לפולקסווגן פאסאט.

 

לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן

 

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה