דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סאנגיונג רודיוס - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


אינספור מילים נכתבו על העיצוב של הדור הקודם של סאנגיונג רודיוס. גם בדגם החדש הרבו המבקרים לעסוק בשינויי העיצוב, אבל חייבים לומר את האמת: הלקוחות של הרודיוס פשוט לא מתעניינים בעיצוב. מי שמחפש רכב יפה, שיקנה מאזדה 3. מי שקונה סאנגיונג רודיוס צריך רכב מרווח ל-7 נוסעים. זה מה שיצאנו לחפש בדור החדש של המיניוואן הקוריאני.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סאנגיונג רודיוס


סאנגיונג רודיוס, דיזל 2.0 ליטר, אוטומטית, 155 כ"ס, 209,000 שקל

יתרונות

חסרונות

מרווח ל-7 נוסעים

הנדסת אנוש משונה

תא מטען גדול

איכות חומרים לא גבוהה

צריכת דלק סבירה

חסרה מצלמת רוורס


סאנגיונג רודיוס

עיצוב

רשימת הסעיפים שלנו קבועה בכל מבחני הרכב, כך שאנו נאלצים לעסוק בכל זאת גם במראה החיצוני של הרודיוס. קשה לומר שמדובר ברכב נאה במיוחד, על כך יסכימו כולם; אך אין ספק שהוא הרבה פחות מכוער מהדור הקודם. מבפנים הוא נראה קצת ניינטיז, ועכשיו אפשר לעבור לסעיף הבא.

תא הנוסעים

נתחיל מהקונסולה המרכזית, שנראית בסדר אבל לא מבצעת את תפקידה על הצד הטוב ביותר. לוח המחוונים ממוקם באמצע בין שני המושבים, ולנהג לא נוח להסיט את מבטו לשם והוא נאלץ להסתפק במד המהירות הדיגיטלי הקטן שמאחורי ההגה. שעון זמן רגיל נעדר מלוח המחוונים, ולאחר חיפוש ארוך מצאנו אותו בתקרה במיקום שפשוט אי אפשר להגיע אליו במבט תוך כדי נהיגה, ובגודל מזערי שלא יהיה קריא לנוסעים מאחור. גם התפעול של מחשב הדרך מסורבל, והכפתורים על ההגה זהים בגודלם וממוקמים בשתי שורות ישרות, כך שלא ניתן לתפעל אותם "על עיוור". איכות החומרים בתא הנוסעים בינונית-נמוכה.

סאנגיונג רודיוס

הנקודה הכי בעייתית בסביבת הנהג היא בקרת האקלים. שני הפקדים המרכזיים מסתובבים סביב עצמם ללא נקודת עצירה, כך שאם רוצים לקבוע טמפרטורה או רמת אוורור צריך להסתכל על המסך שביניהם. אז מה הבעיה? המסך לא קריא לחלוטין באור יום. במקום להשתמש בבקרת אקלים שאמורה להקל על החיים, הגענו למצב של בדיקת טמפרטורה באמצעות העברת יד על פתחי המיזוג והנמכת הרדיו לטובת האזנה לרעש המאוורר. לזכותה של מערכת המיזוג נציין את פתחי האוורור בתקרה, שמקלים על הנוסעים מאחור.

הנקודה החזקה של תא הנוסעים ברודיוס היא ללא ספק הכסאות וכל מה שקשור אליהם: התנוחה, המרווח, אפשרויות הקיפול ומה לא. שני המושבים הקדמיים גבוהים מאוד ומרווחים, ולמרות שחסרות כמה אפשרויות כוונון בסיסיות - התחושה היא טובה מאוד ולחלוטין לא מעייפת. בין המושבים הקדמיים יש תא אחסון עצום.

סאנגיונג רודיוס

בשורה השניה ישנן שתי כורסאות גדולות ומרווחות, עם אפשרות כוונון למשענת הגב ושתי משענות יד בכל כורסא. דלת הכניסה גדולה מאוד והגישה נוחה, אך בחניות צפופות היינו מעדיפים פתרון של דלת הזזה.

אל השורה השלישית מגיעים בהליכה שפופה דרך המעבר שבין שתי הכורסאות, ושם מתגלה ספסל מרווח למדי. המושב האמצעי מעט מוגבה ומכתיב תנוחה משונה, אך השניים האחרים נוחים מאוד ומאובזרים במחזיקי כוסות ושקעי הטענה. ניתן, כמובן, להזיז את כל המושבים ברכב על גבי מסילות.

תא המטען ברודיוס עצום. הגובה שלו בלתי נגמר, וייתכן שהיה עדיף להפריד את סביבת המטען מהנוסעים באמצעות מדף נגלל כמקובל במיניוואנים אחרים. כך או אחרת, ניתן להעמיס אינסוף ציוד גם כאשר כל המושבים בשימוש, וכאן הרודיוס מנצח בנוק-אאוט את סיאט אלהמברה או קיה סורנטו, למשל. אם מקפלים את השורה השלישית ומזיזים אותה לפנים, ניתן להכניס גם פיל צעיר לבגאז' של הרודיוס.

סאנגיונג רודיוס

נוחות נסיעה

ולא רק המושבים נוחים ברודיוס. גם הנסיעה עצמה רכה יחסית, ונעים לנסוע ברכב. המתלים מכוילים על הצד הרך, והסאנגיונג מתמודד היטב עם פסי האטה ובורות בכביש (למעט בורות גדולים מן הממוצע, עליהם עלול להיסגר המתלה בחבטה קלה). מחוץ לעיר, כאשר המהירות עולה, הרכב קצת מתנדנד יותר מן הרצוי - אבל בגלל שמדובר ברכב כל כך גדול, תחושת היציבות נשמרת.
למרות המימדים הגדולים, הרודיוס לא מרגיש מגושם מדי בתוך העיר. שדה הראיה טוב מאוד, המראות גדולות וההגה קל. אמנם, תמיד תצטרכו עוד רוורס קטן בשביל לצאת מהחניה, וכאן הורגש חסרונה של מצלמת הרוורס שלא כלולה במערכת המולטימדיה (שגם היא בעצמה דורשת תוספת תשלום).

סאנגיונג רודיוס

מנוע ותיבת הילוכים

דף הנתונים לא מעודד. מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר, עם הספק מרבי של 155 כוחות סוס, נשמע כמו משהו שיתאים יותר למשפחתית גדולה ולא לרכב באורך של יותר מ-5 מטר ובמשקל של כמעט 1800 ק"ג. אבל בפועל לא חסר כוח לרודיוס. בתחילת הדרך המנוע קצת מרעיש בטרטור דיזלי אופייני, אבל הסחיבה פשוט מצוינת. הוא מאיץ בזריזות, משייט בקלילות במהירויות גבוהות ורק בעקיפות מאומצות הרגשנו במחסור של כוח מתפרץ.

תיבת ההילוכים מגיבה קצת לאט, אך פעולתה חלקה ויעילה. במהלך ימי המבחן רשמנו צריכת דלק ממוצעת של 10.1 ק"מ לליטר - נתון טוב מאוד בהתחשב בגודל הרכב ובתנאי הנהיגה.

סאנגיונג רודיוס

התנהגות כביש

רק בשלב הזה מתחילים להרגיש בחסרונות של הגודל. בכבישים המפותלים סאנגיונג רודיוס דורש הורדת קצב, ואל תתנו להנעה האחורית לבלבל. זהו רכב מגושם, עם הגה חסר משקל ובלמים חסרי תחושה לחלוטין. לא שציפינו פה למשהו מרגש, אבל צריך לציין שמי שאוהב לנהוג יעדיף בהחלט את פורד גלאקסי (הקטן משמעותית).

סיכום

בסופו של יום, סאנגיונג רודיוס הוא עסקה מיוחדת במינה. אפשר להתעלם בקלות מפאשלות בהנדסת האנוש ובאיכות החומרים, ולשכוח לגמרי מעניין העיצוב, כשזוכרים שלרודיוס אין בעצם מתחרים. סיאט אלהמברה נראה לידו כמו סיאט איביזה, והגלאקסי של פורד? בקושי פוקוס ליד הרודיוס. המיניוואן של סאנגיונג מציע המון, אבל המון מקום ל-7 נוסעים וגם להרבה מטען. אם מודדים אותו בפרמטרים האלו, פשוט אין לו תחרות.


לדגמי סאנגיונג בישראל - סאנגיונג

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה