דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מאזדה 3 מנוע 2.0 ליטר - מבחן רכב



יש אנשים שאוהבים לנהוג. לא חולי הגה קשים כמו הח"מ, אבל כאלה שנהנים מהמהירות, נהנים לקחת סיבובים קצת יותר מהר ולשמוע לפעמים צרחות של צמיגים. יש הרבה אנשים כאלו, שפשוט מבסוטים כשהרכב לא זוחל בעליות ומוכן לצאת לעקיפה זריזה. יש אנשים כאלו. עבור האנשים הללו נוצרה מאזדה 3 בגרסת ה-2,000 סמ"ק. והיא רחוקה מרחק קטנטן מהגרסה הרגילה של ה-3.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מאזדה 3


מאזדה 3 Spirit, מנוע 2.0 ליטר בנזין, 165 כ"ס, 142,000 שקל

יתרונות

חסרונות

מנוע וביצועים

מרווח

התנהגות כביש

נוחות נסיעה בעיר

תא נוסעים ואבזור

תא מטען


מאזדה 3
מאזדה 3 החדשה. נראית מצוין בכל הגרסאות / צילומים: יתיר דוידודביץ
עיצוב וסגנון

למצוא את גרסת שני הליטר בתוך עדר מאזדות זו משימה לא פשוטה. זה כמו למצוא זברה ספציפית בעדר של זברות. נציג המסירות של "דלק מוטורס" מזהה אותה בקלות. "תסתכל על הפנסים ותראה את ההבדל ", הוא אומר. לי לוקחות עוד חמש דקות כדי להבין על מה הוא מדבר. יציאה החוצה וה-3 פוגשת את אור השמש, או אז הצבע הכחול מטאלי היחודי נוצץ. בתוספת תשלום תקבלו את הצבע הארגמני העמוק והמרהיב. מעבר לזה ה-3 פשוט נראית מצויין, אבל זה לא חדש ולא שונה מכל מאזדה 3 חדשה אחרת.

מאזדה 3

תא הנוסעים

מי שעיצב את תא הנוסעים של המאזדה ישב שעות בתוך מכוניות קומפקטיות יוקרתיות כמו ב.מ.וו סדרה 1 ואודי A3. הקווים מינימליסטיים ונקיים, ובאמצע מתנוסס מסך תצוגה עם כפתור שליטה עגול בין המושבים. לא קיימת ולו משפחתית אחת שמציעה תא נוסעים כל כך ייחודי וכל כך יוקרתי בסגמנט הזה. הקוקפיט של ה-3 מדבר אל הנהג, ובעיקר אליו, עם סביבה עוטפת ותנוחת ישיבה מאוד נמוכה. המושבים מאוד תומכים. בניגוד לרוב רכבי היוקרה הקומפקטיים, מאזדה 3 מאוד, אבל מאוד, מאובזרת: כבר בגרסת הבסיס יש שליטה מההגה וגם בין המושבים על מערכות הבידור. תוסיפו לרשימה גם 2 כניסות USB, כניסת AUX, מערכת למניעת התנגשות במהירויות עירוניות, דיבורית בלוטות', GPS, מצלמת רוורס, פנסי ערפל ועוד ועוד. הגרסה המאובזרת (Spirit) בה נהגנו הפעם מוסיפה מערכת למניעת סטייה מנתיב, חלון שמש, חישוקים קלים ופנסי קסנון עם מנגנון עוקב פנייה. פינוק.

אבל לא הכל מושלם ב-3. הנדסת האנוש לוקה בחסר. כפתור הווליום ממוקם, כמו באודי A3, בין המושבים. אבל לא כל העולם רגיל לאודי ונוסעים שרצו להנמיך את הרדיו סובבו בדרך כלל את כפתורי בקרת האקלים והקפיאו לעצמם את הפרצוף. המושב האחורי צפוף יחסית לרכב משפחתי, במיוחד ביחס לכאלו עם בסיס גלגלים ארוך, וגם תא המטען לא ממש גדול. אותן ביקורות שהשמענו גם במבחן למאזדה 3 הרגילה.

נוחות נסיעה

הגרסה הבסיסית של מאזדה 3 היא לא מכונית ממש נוחה, והמתלים הנוקשים מעבירים הרבה מהשיבושים לתא הנוסעים, בעיקר בתוך העיר. ה-3 בגרסה החזקה לא עדיפה בהרבה אבל יש לה יתרון קל בנסיעה בין עירונית שם איכות הנסיעה קצת יותר מוצלחת, כנראה בגלל תוספת המשקל על המתלה הקדמי. העובדה שהמנוע מתאמץ פחות מובילה להפחתת הרעשים בשיוט.



מנוע ותיבת הילוכים

500 סמ"ק יותר, 45 סוסים נוספים לעדר וגם 6.1 קג"מ. אלו ההבדלים בין הגרסה החלשה והחזקה של ה-3. כבר על הנייר ההבדל גדול, ובשטח הפערים בין שתי הגרסאות דומים לפער המתעצם שבין השכבות החזקות לבין עניי ארצנו. גרסת ה-1,500 סמ"ק היא גרסה חלשה. לא באופן קיצוני, אבל היא בהחלט בחציון התחתון של המשפחתיות כיום מבחינת הביצועים. הגרסה החזקה, לעומתה, הופכת את ה-3, ובכן, למכונית חזקה. בניגוד למנועי טורבו, כאן הכוח נבנה באופן הדרגתי ורק מסביבות 3,500 סל"ד ומעלה המכונית מתחילה להסתער קדימה. במעלה הסקאלה המנוע נושם מצויין ולא מפחד להיכנס לתחום האדום. התאוצה למאה מרגישה חזקה אבל לא חזקה מדי ונתון התאוצה המרשים (8.9 שניות) נובע בעיקר מהילוך שני ארוך שמתחלף בדיוק כשמופיע 100 על השעון. עקיפות ביניים מתרחשות כשהמנוע קרוב יותר לרצועת הכוח (בין 4,000 ל-6,000 סל"ד) והן נעשות באותה קלות שבה שפים ישראלים עוברים מהמטבח לתכניות הריאליטי.

למרות לחץ מאוד כבד על הדוושה בחלקים נרחבים מהמבחן, צריכת הדלק נותרה הגיונית. בנהיגה ממוצעת הנתון שנמדד עמד על כ-11 ק"מ לליטר ובנהיגה יותר רגועה ניתן לראות גם 12 ק"מ לליטר ואף צפונה משם. מערכת כיבוי המנוע בעצירה פועלת נפלא ורק דורשת לחיצה איתנה על דוושת הבלם בעמידה.

התנהגות כביש

הגרסה החלשה של ה-3 הרשימה אותנו עם נכונות מפתיעה להיכנס לפניות ועם הגה מדוייק ובעל משקל טוב. מהעבר השני, הגרסה החלשה לא נותנת לזנב דרור כמו שראוי במדינה דמוקרטית. כאן נכנסת לתמונה הגרסה החזקה. מכוניות מהנות לנהיגה נמדדות הרבה פעמים בתקשורת שלהן עם הנהג ובהתנהגות שלהן כשמתקרבים למגבלות הרכב. משתי הבחינות ה-3 היא מכונה מצויינת. התקשורת, בעיקר זו שמגיעה לגופו של הנהג מהשלדה דרך המושב, עשירה ומפורטת. ההגה מדוייק ובעל משקל מצויין תחת עומס וגם הוא יודע להעביר פיסות אינפורמציה מפעם לפעם. ההתנהגות על המגבלות צפוייה כמו תגובות של "ארגוני זכויות אדם" לפעולות צה"ל בשטחים. קל מאוד להכניס את ה-3 להחלקה ובאותה מידה קל לשלוט במידת ההחלקה ובמועד סיומה. התפתחות תת ההיגוי נדירה וצפוייה לגמרי ובקרת האחיזה ליברלית מאוד בכל מצב. התגובה להרפיות דוושה לא תמיד מספיק חדה וצריך לפעמים תוספת משקל קדימה על מנת לשכנע את ה"פרונט" להיכנס לפנייה בקצב הרצוי. זה לא נורא, ובמכלול שנקרא מאזדה 3 2.0 ליטר, מדובר בעניין שולי יחסית. מבין המשפחתיות הנמכרות כיום ואינן עונות לשם פורד פוקוס (בגרסאותיה החזקות) או ב.מ.וו סדרה 1 - קשה מאוד למצוא הרבה מתחרות שעומדות ברף הגבוה של מאזדה 3 בגרסה הזו.

מאזדה 3

סיכום

האם כדאי לקנות את גרסת ה-2.0 ליטר של מאזדה 3? השאלה היא מה אתם מחפשים במכונית שלכם. אם עיצוב מרשים, הרבה אבזור ויכולות דינמיות טובות מספיקות לכם, ואם נוחות נסיעה בינונית ומרחב פנימי לא גדול במיוחד הם לא סיפור, כדאי שתשקלו לקנות את הגרסה הבסיסית והחלשה של ה-3. אבל אם אתם אוהבים מכוניות חזקות, שעוקפות בקלילות ומנהגות פשוט נפלא בכביש המפותל, ודאי תשמחו לדעת שלא נדרשת תוספת תשלום גדולה במיוחד עבור מנוע ה-2,000 סמ"ק של מאזדה 3. הגרסה היקרה ביותר, ברמת הגימור Spirit, היא למעשה ב.מ.וו סדרה 1 או אודי A3 לעניים. במחיר שלה, גם היא בהחלט אופציה ראויה.


לדגמי מאזדה בישראל - מאזדה

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

לייעוץ מקצועי חינם:צרו עימנו קשר בוואטסאפ צרו עימנו קשר בטלפון 074-799-1900

מתחמי תוכן

  • ליסינג במקום לרכוש רכב, אפשר פשוט לעשות ליסינג. מה זה אומר אייקון ליסינג
  • ביטוח רכב כל מה שחשוב לדעת על ביטוח רכב. המלצות, טיפים ומדריכים אייקון ביטוח רכב
  • מימון לרכב רכישת רכב בתשלומים, מתי זה משתלם ומה חשוב לדעת אייקון מימון לרכב
  • רכב יד שניה כל מה שצריך לדעת ברכישת רכב משומש וממה צריך להזהר אייקון רכב יד שניה
  • טרייד אין מפתח תמורת מפתח: לשלם רק את ההפרש לרכב חדש יותר אייקון טרייד אין
  • בחר רכב
לפי דגם
או לפי קטגוריה
לייעוץ מקצועי חינם:צרו עימנו קשר בוואטסאפ צרו עימנו קשר בטלפון 074-799-1900
חזור למעלה