דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו אספאס החדש נחשף - הפעם כרכב פנאי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • רנו מצטרפת לתחרות בקטגוריית הפנאי 7 מקומות
  • האספאס החדש יתבסס על האוסטרל ויציע הנעה היברידית דומה
  • אמור להגיע לישראל, אך לא ברור מתי

אחרי הטיזרים והתמונות החלקיות, רנו חושפת באופן רשמי את הדור החדש של האספאס - מי שבעבר נחשב למיניוואן האירופי הראשון, וכעת הפך לרכב פנאי על מנת לקלוע לטעם הנוכחי של הלקוחות ביבשת. הוא יציע שבעה מושבים ויתחרה באחים מבית ניסאן אקסטרייל ומיצובישי אאוטלנדר, וגם ברכבי פנאי אחרים כמו סקודה קודיאק, פיג'ו 5008 ואחרים.

האספאס החדש יהיה למעשה גרסה מוגדלת של רנו אוסטרל, עם תוספת 21 ס"מ לאורך (472 ס"מ) ו-7 ס"מ לבסיס הגלגלים (274). תא המטען  מכיל 159 ליטר בתצורת נוסעים מלאה, 477 ליטר לאחר קיפול השורה השלישית. רנו תצייד אותו בהיגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים (5 מעלות) המסייע לצמצם את רדיוס הסיבוב ב-1.2 מטר, עם נתון (10.4 מטר) הדומה לקליאו.

גם מערכת ההנעה ההיברידית מגיעה מהאוסטרל, ומשלבת בין מנוע בנזין מוגדש עם שלושה צילינדרים (130 כ"ס) ושני מנועים חשמליים (70 כ"ס ו-34 כ"ס) בהספק כולל של 200 כ"ס. העברת הכוח לגלגלים הקדמיים מתבצעת דרך תיבת הילוכים מקורית (ארבעה יחסים למנוע הבנזין, שניים למנוע החשמלי) ללא מצמדים, כשהמנוע החשמלי הצנוע מהשניים משמש לשילוב בין יחסי העברה, כמתנע למנוע הבנזין, וכגנרטור לסוללה.

לדברי רנו, מערכת ההנעה מאפשרת לבצע 80% מהנסיעות בעיר בכוח החשמל בלבד עם הבטחה להקטנת הצריכה ב-40% בהשוואה למערכות היברידיות אחרות. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 8.8 שניות, 0.4 שניות יותר מהאסטרל בגלל משקל עצמי גבוה יותר.

העיצוב החיצוני דומה לאסטרל, עם יחידות תאורה מקוריות, הסמל חדש של רנו בחזית ומוטיבים מקובלים ברכבי פנאי כמו פסי הגנה סביב למרכב וצמד פסי גגון. גם סביבת הנהג זהה עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), תצוגת נתונים עלית ("9.3) על השמשה ומסך מגע ענק ("12) - עם מערכת הפעלה של גוגל - המופנה לכיוון הנהג, יחד עם מתגים פיזיים לבקרת האקלים.

יש הגה חדש עם מתג בורר מצבי נהיגה ומנופי שליטה ידנית בעוצמת (ארבעה מצבים) הרגנרציה, ומימינו מוצבת ידית בורר הילוכים (בדומה למרצדס) המאפשרת תא אחסון גדול בקונסולה שבין המושבים, עם משענת יד המזכירה מצערת של מטוס נוסעים.

עם זאת, פתרונות ייחודיים למשפחה שהוצעו בכל הדורות הקודמים של האספאס - למשל תאי אחסון ייחודיים או מושבים מסתובבים ב-180 מעלות בשורה השנייה – לא עשו דרכם לדור החדש. בסעיף מערכות הבטיחות ניתן למצוא בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות זחילת פקקים המתאימה מהירות לתנאי הדרך באמצעות נתונים ממערכת הניווט, והתרעת שטח מת ועל פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה