דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו 5 תחזור בקרוב, הפעם כחשמלית

Getting your Trinity Audio player ready...


בקצרה:
רנו 5 עוברת לשלבי ניסוי מתקדמים
הפלטפורמה תתבסס על זו של הקליאו
תחילת השיווק - בשנה הבאה

כבר לפני למעלה משנתיים הציגה רנו את תכניות הקאמבק לרנו 5 החשמלית, וכעת מתחיל שלב הניסויים. לקראת העליה על הכביש בשנה הבאה, מפרסמת היצרנית הצרפתיה לא מעט פרטי מידע מעניינים בנוגע לפרויקט.

רנו 5 קונספט

הבשורות המסקרנות ביותר נוגעות לפלטפורמה החשמלית החדשה, זו שעליה תתבסס ה-5 והמיועדת לדגמים קטנים (סופר-מיני). והמאפיין החשוב ביותר בה, כך לפי רנו, הוא שמדובר בפלטפורמה חשמלית החולקת את רוב התכנון (70%) עם פלטפורמה קיימת. בכך שומרת רנו המצויה ממילא בקשיים בשנים האחרונות, על עלויות פיתוח וייצור נמוכות יחסית. ויש לקוות, כאלה שיתבטאו בתגי-מחיר נמוכים בהתאם.

הפלטפורמה מכונה CMF-B EV, והיא הסבה של הפלטפורמה המשרתת את הקליאו והקפצ'ור. לדברי רנו הסוללה תותקן מתחת לרצפה (כמקובל) והפלטפורמה החדשה זולה לייצור בכ-30% ביחס לזו של הזואי הוותיקה. גם המנוע החשמלי יהיה זול יחסית לייצור, הודות לשימוש בנחושת במקום במגנט - פטנט של רנו שמוזיל עלויות ומזיק פחות לסביבה. המנוע הזה, אגב, אמור להיות חסכוני באנרגיה, הודות לאפשרות ויסות הזרם העובר דרך הרוטור.

רנו 5 קונספט

מערכת ההנעה תוכננה מחדש, משקלה נמוך משמעותית מזו שמשרתת את הזואי ומארז הסוללה קשיח יותר. יחד עם מרכז כובד נמוך ומשקל כולל צנוע, ה-5 אמורה להיות מהנה לנהיגה עם מאפיינים דינמיים מתקדמים שיאפשרו התנהגות כביש טובה. רנו מוסיפה עוד כי בדגמים החשמליים הקטנים יותקן מתלה אחורי רב חיבורי, לעומת קורת מתח בפלטפורמה המשמשת את דגמי הבנזין, שאמור לתרום לנחות נסיעה טובה יותר.

הפלטפורמה החדשה צפויה לשרת לצד ה-5 גם את הרנו 4 ואת ניסאן מיקרה החשמלית. ה-5 והמיקרה יוצגו ב-2024, ה-4 שנה מאוחר יותר.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה