דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רכבי פנאי קומפקטיים עד 70,000 שקלים: מה כדאי לקנות?

Getting your Trinity Audio player ready...

רכבי הפנאי כבשו את ישראל רק בשנים האחרונות, אך לא מעט דגמים נמכרו בישראל גם בשנתונים מוקדמים יותר - וכעת הם מצרך מבוקש בשוק היד השניה. על פניו, קניה של רכב פנאי היא עסקה יקרה יחסית: הוא ישן יותר ב3-4 שנים לפעמים בהשוואה למשפחתית בתקציב דומה, צריכת הדלק שלו גבוהה יותר וגם עלויות האחזקה יקרות יותר. מנגד, רבים מרכבי הפנאי מעניקים תמורה גבוהה למחיר - מרווח פנימי נדיב, נוחות נסיעה טובה, מראה מרשים ולפעמים גם יכולת שטח מסוימת.

בכתבה זו סקרנו 13 רכבי פנאי קומפקטיים הנמכרים בסכום של עד 70,000 שקלים כאשר סדר המכוניות מופיע לפי סדר הא"ב. המחירים המוצגים בכתבה מבוססים על מודעות המכירה מהלוחות האינטרנטיים ובנתונים סבירים לשנתונים המדוברים (מספר ידיים וכמות נסועה שנתית). ציוני הריסוק הם אלו שמפרסם איגוד הבטיחות האירופאי EuroNCAP. נתוני צריכת הדלק ממבחני הדרכים מתבססים על נהיגה בתנאים מעורבים, ועשויים להיות שונים בפועל בהתאם לאופי הנהיגה ולמשתנים נוספים.

דאצ'יה דאסטר

מנוע: 1.5 טורבו-דיזל, 109 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 6 הילוכים

הנעה: קדמית

בטיחות: 4 כריות אוויר, 3 כוכבים במבחן הריסוק. ללא מערכות אקטיביות.

צריכת דלק (יצרן): 22.2 ק"מ לליטר

צריכת דלק (מבחן): 14.2 ק"מ לליטר.

טווח מחירים: 65,000-75,000 שקלים לשנתונים 2017-2018

רכב הלואו-קוסט הרומני, מהדור הקודם, הוא הדגם החדיש ביותר שתוכלו לקנות בתקציב של 70,000 שקלים. בתמורה תקבלו רכב מרווח, חסכוני בדלק, חזק למדי, נוח לנסיעה וגם עם יכולות שטח לא רעות - אפילו בגרסת ההנעה הקדמית, שהיא היחידה שמוצעת עם תיבה אוטומטית. מנגד, לדאסטר יש גם לא מעט חסרונות: תא הנוסעים פשוט, האבזור מצומצם, בידוד הרעשים והתנהגות הכביש לא ברמה גבוהה וגם הבטיחות לא מרשימה. במפתיע, בלוחות נמצאים לא מעט דאסטרים עם קילומטראז' נמוך יחסית שלא אופייני לרכבי דיזל. אם אתם מתמודדים בהצלחה עם תיבה ידנית, תוכלו להשיג דאצ'יה דאסטר ממודל 2015 במחירים של 40,000 שקלים ואפילו פחות - ואז גם תוכלו למצוא אותם עם מנועי טורבו-בנזין מעודנים יותר וגם עם הנעה כפולה ויכולת שטח מצוינת.

למבחן הדרכים - דאצ'יה דאסטר אוט' 2017

דאצ'יה דאסטר

הונדה CR-V

מנוע: 2.0 בנזין, 155 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 5 הילוכים

הנעה: כפולה

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק. ללא מערכות אקטיביות.

צריכת דלק (יצרן): 13.3 ק"מ לליטר

צריכת דלק (מבחן): 8.1 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 62,000-73,000 שקלים לשנתונים 2012-13

ה-CR-V הוא רכב יקר יחסית גם כחדש וגם כמשומש, ולכן הוא משתלב בסקירה הנוכחית בשנתון יחסית ותיק. מרבית הרכבים בלוחות הם מהדור החדש, זה שהגיע לישראל בתחילת 2013. הונדה CR-V מתאפיין בתא נוסעים ותא מטען מרווחים מאוד, נוחות גבוהה בנסיעה בין עירונית ויחידת הנעה חלקה ונעימה. מנגד, רשימת האבזור סבירה בלבד בגרסאות הבסיס, המנוע לא חזק במיוחד, צריכת הדלק גבוהה ויכולת השטח לא מבריקה למרות ההנעה הכפולה. למעוניינים, ישנן גם גרסאות ידניות עם הנעה קדמית - אך הן נדירות במיוחד.

למבחן הדרכים - הונדה CR-V מודל 2013

הונדה CRV

טויוטה ראב 4

מנוע: 2.0 בנזין, 158 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

הנעה: כפולה

בטיחות: 7 כריות אוויר, 4 כוכבים במבחן הריסוק. ללא מערכות אקטיביות.

צריכת דלק (יצרן): 13.2 ק"מ לליטר

צריכת דלק (מבחן): 10 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 60,000-70,000 שקלים לשנתונים 2010-2012

הראב 4 נהנה ממוניטין מצוין ולכן שומר על מחירי שוק גבוהים מאוד, מה שאומר שבתקציב של 70,000 שקלים תצטרכו לבחור רכב בן כמעט עשר שנים - כלומר, לא מהדור הקודם אלא מזה שלפניו. מבחינה טכנולוגית טויוטה ראב 4 אכן לא מציע יתרונות בולטים, אך יש לו מרווח פנימי לא רע, צריכת דלק סבירה הודות לתיבה הרציפה וגם רשימת אבזור מכובדת לאותן שנים, בעיקר בגרסאות פרימיום. יכולת השטח לא ברמה של דגמי סובארו, אבל פה הותק דווקא עוזר לו - ובמצבים מסוימים הוא יפתיע עם עבירות גבוהה בהשוואה למתחרים מודרניים. אגב, אם חשקה נפשכם בראב 4 היברידי, תצטרכו להקצות לשם כך 120,000 שקלים לפחות - שכן הוא הגיע ארצה רק ב-2016.

למבחן הדרכים - טויוטה ראב 4 מודל 2011

טויוטה ראב 4

יונדאי ix35

מנוע: 2.0 בנזין, 163 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

הנעה: קדמית / כפולה

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק. ללא מערכות אקטיביות.

צריכת דלק (יצרן): 11.5 / 11.1 ק"מ לליטר

צריכת דלק (מבחן): 10 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 62,000-72,000 שקלים לשנתונים 2013-2014

קודמו של הטוסון הנוכחי (ויורשו של הטוסון המקורי) היה אחד מרכבי הפנאי הפופולאריים ביותר בשעתו, מה שאומר שבשוק קיים היצע גדול מאוד של רכבים למכירה. יונדאי ix35 מציע עיצוב חיצוני נאה, יחידת הנעה חלקה, מרווח פנימי טוב וגם מגוון רחב של גרסאות: הנפוצות ביותר הן עם מנועי 2.0 ליטר בנזין והנעה קדמית, אך יש גם גרסאות הנעה כפולה, מנועי 2.4 ליטרים וגם גרסאות דיזל חסכוניות. בצד החסרונות ניתן לספר על צריכת דלק גבוהה יחסית במנועי הבנזין, ביצועים פושרים, איכות חומרים פשוטה ונוחות נסיעה בינונית - אך זו השתפרה בהחלט במתיחת הפנים של 2014. 

למבחן הדרכים - יונדאי ix35 מודל 2014

יונדאי ix35

מאזדה CX-5

מנוע: 2.0 בנזין, 155 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

הנעה: קדמית

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק.

צריכת דלק (יצרן): 14.9 ק"מ לליטר

צריכת דלק (מבחן): 11.5 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 65,000-72,000 שקלים לשנתונים 2012-2013

הדור הראשון של דגמי ה"סקיי אקטיב" מציג את הפילוסופיה העדכנית של דגמי מאזדה, עם שילוב בין נוחות נסיעה מוצלחת, התנהגות כביש מהנה וצריכת דלק חסכונית יחסית. מאזדה CX-5, למרות שהוא רכב ותיק למדי, מצליח להעניק תחושת איכות גבוהה. מבחר הרכבים בשוק גדול למדי ובכל הגרסאות תמצאו מפרט אבזור נדיב הכולל מולטימדיה מקורית, בקרת אקלים, הנעה בכפתור ועוד. ישנם גם דגמי ההנעה הכפולה, אך לא תקבלו בהם יכולות שטח גבוהות במיוחד.

למבחן הדרכים - מאזדה CX-5 מודל 2013

מאזדה CX5

מיצובישי אאוטלנדר

מנוע: 2.0 בנזין, 150 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

הנעה: קדמית

בטיחות: 7 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק. ללא מערכות אקטיביות.

צריכת דלק (יצרן): 15.3 ק"מ לליטר

צריכת דלק (מבחן): 12 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 66,000-75,000 שקלים לשנתונים 2013-2014

האאוטלנדר זוכה לביקוש גבוה בשוק, בעיקר בשל העובדה שהוא מציע 7 מקומות ישיבה. היצע הרכבים בלוחות גדול, אך שימו לב - רבים מהדגמים עברו קילומטראז' גבוה. בתקציב המדובר תקבלו מיצובישי אאוטלנדר מאחד השנתונים הראשונים, לפני מתיחת הפנים של 2015 שהביאה לשיפור בולט באיכות הנסיעה. עם זאת, גם הדגמים המוקדמים מציעים נוחות טובה וצריכת דלק מצוינת עבור רכב בגודל שכזה. ניתן גם לבחור באחד מדגמי הדור הקודם של האאוטלנדר מהשנתונים 2011-2012, אך פערי האיכות ברורים (לטובתו של הדור החדש, כמובן).

למבחן הדרכים - מיצובישי אאוטלנדר 2013

מיצובישי אאוטלנדר

ניסאן קשקאי

מנוע: 1.2 טורבו-בנזין, 115 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

הנעה: קדמית

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק. גרסאות האסנטה - ללא מערכות אקטיביות. בגרסאות האסנטה SV יש בלימת חירום אוטונומית, התרעה על סטיה מנתיב וזיהוי תמרורים. גרסאות הטקנה מוסיפות גם ניטור שטחים מתים במראות ומערכת התרעת עייפות.

צריכת דלק (יצרן): 17.8 ק"מ לליטר

צריכת דלק (מבחן): 11 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 66,000-73,000 שקלים לשנתונים 2014-2016

הדור השני של הקשקאי לא מציע מימדים גדולים במיוחד וגם הביצועים שלו לא מבריקים, אך הוא נמכר במחירים אטרקטיביים יחסית שיאפשרו לכם להשיג רכב משנתון גבוה. בגרסאות הבכירות הוא גם מציע אבזור נדיב, כולל מערכות בטיחות אקטיביות שנדיר למצוא ברכבי פנאי בסכום כזה. בשיטוט מהיר בלוחות מצאנו לא מעט דגמי ניסאן קשקאי עם קילומטראז' נמוך, ולצידם מעט דגמי דיזל חזקים וחסכוניים יותר - אך בדרך כלל עם קילומטראז' גבוה יותר. ישנם גם לא מעט דגמים בשוק מהדור הקודם, זה ששווק עד 2014, אך גם במקרה הזה ישנו יתרון איכות ברור לדור החדש.

למבחן הדרכים - ניסאן קשקאי 2015

ניסאן קשקאי

סובארו פורסטר

מנוע: 2.0 בנזין, 150 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

הנעה: כפולה

בטיחות: 7 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק. ללא מערכות אקטיביות.

צריכת דלק (יצרן): 15.3 ק"מ לליטר

צריכת דלק (מבחן): 9.8 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 63,000-70,000 שקלים לשנתונים 2013-2014

חובבי השטח ישמחו לפגוש את הפורסטר ברשימה הזו. מלבד יכולת עבירות גבוהה למדי, מציע רכב הפנאי הגדול של סובארו גם מרווח פנימי מעולה, נוחות נסיעה גבוהה מאוד וצריכת דלק לגמרי סבירה. מצד שני, הביצועים פושרים והאבזור בגרסאות הבסיס מצומצם. אם בחרתם בסובארו פורסטר, בדקו את מצב הרכב בשבע עיניים: חפשו נזקים שנגרמו מנהיגת שטח לא זהירה, בדקו ששיפורים הותקנו בצורה מסודרת ותקנית ושימו לב - חלק מהרכבים בשוק הם בעלי עבר משטרתי. 

למבחן הדרכים - סובארו פורסטר 2013

 
סובארו פורסטר

סובארו XV

מנוע: 1.6 בנזין, 114 כ"ס / 2.0 בנזין, 150 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

הנעה: כפולה

בטיחות: 7 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק. ללא מערכות אקטיביות.

צריכת דלק (יצרן): 15.8 / 15.1 ק"מ לליטר

צריכת דלק (מבחן): 9.2 / 9.5 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 62,000-72,000 שקלים לשנתונים 2015-2016.

האח הקטן של הפורסטר מציע מרווח פנימי מצומצם בהרבה וגם תא מטען יחסית, אך גם לו יכולת שטח נהדרת - במיוחד בגרסאות ה-2.0 ליטרים שמתמודדות טוב יותר עם מאמץ בשטח. גרסאות ה-1.6 ליטרים מציגות ביצועים חלשים למדי. נוחות הנסיעה גבוהה בשתי הגרסאות ורשימת האבזור לא רעה בכלל. המחירים הנוחים יאפשרו לכם להשיג רכב משנתון מתקדם, ובשוק ישנם לא מעט דגמי סובארו XV עם קילומטראז' נמוך - ובתוכם רבים שמעולם לא נסעו בשטח. חפשו אותם.

למבחן הדרכים - סובארו XV מודל 2014

סובארו XV

פולקסווגן טיגואן

מנוע: 1.4 טורבו-בנזין, 150 כ"ס

תיבת הילוכים: DSG כפולת מצמדים, 6 הילוכים

הנעה: קדמית

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק. ללא מערכות אקטיביות.

צריכת דלק (יצרן): 14 ק"מ לליטר

צריכת דלק (מבחן): 9.5 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 62,000-70,000 שקלים לשנתונים 2013-2014

הדור הראשון של פולקסווגן טיגואן הציע מתכון מאוד "פולקסווגני", שכולל עיצוב סולידי, ביצועים מעולים ואיכות נסיעה גבוהה. ב-2013 הוחלף המנוע של גרסת הבסיס, כאשר גרסת ה-1.4 עם 160 כ"ס והגדשה כפולה פינתה את מקומה לגרסת 150 כ"ס עם נפח זהה והנעה קדמית. בנוסף ישנן גם גרסאות 2.0 ליטרים עם 180 כ"ס והנעה כפולה. היצע הטיגואנים בשוק נמוך יחסית, ורבים מהרכבים עברו קילומטראז' גבוה. מפרט האבזור מצומצם בשתי הגרסאות.

למבחן הדרכים - פולקסווגן טיגואן 2014

פולקסווגן טיגואן

פורד קוגה

מנוע: 1.6 טורבו-בנזין, 180 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

הנעה: כפולה

בטיחות: 7 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק. ללא מערכות אקטיביות.

צריכת דלק (יצרן): 13 ק"מ לליטר

צריכת דלק (מבחן): 9 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 60,000-69,000 שקלים לשנתונים 2014-2015

הקוגה הוא ג'יפון כמעט ספורטיבי. יש לו ביצועים יוצאים מהכלל והתנהגות כביש מהנה, ברמה שמזכירה מאוד את הפוקוס המשפחתית. מנגד, המרווח הפנימי שלו מצומצם וצריכת הדלק גבוהה. מפרט האבזור בסיסי בגרסאות הטרנד אך עשיר מאוד בגרסאות הטיטניום. במהלך 2015 הוחלף המנוע של פורד קוגה לנפח של 1.5 ליטרים עם הספק של 182 כ"ס והנעה קדמית בחלק מהגרסאות, אך המאפיינים נשמרו ברובם. היצע דגמי הקוגות בלוחות מצומצם יחסית.

למבחן הדרכים - פורד קוגה 2015

פורד קוגה

קיה ספורטז'

מנוע: 1.6 בנזין, 133 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

הנעה: קדמית

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק. ללא מערכות אקטיביות.

צריכת דלק (יצרן): 11.3 ק"מ לליטר

צריכת דלק (מבחן): 10 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 63,000-73,000 שקלים לשנת 2015

בינואר 2015 הפילה קיה פצצה ששינתה את שוק הרכב המקומי לבלי היכר. הספורטז' הותיק, לו זו היתה שנת הדגם האחרונה, הגיע בגרסת 1.6 ליטרים במחיר של מכונית משפחתית (135,000 שקלים). קיה ספורטאז' הציף את כבישי ישראל, ושבר שיאים שנה לאחר מכן כאשר הגיע הדור החדש עם מערכות הבטיחות במחיר דומה. לספורטז' תנוחת ישיבה גבוהה ומרווח פנימי טוב, אך צריכת הדלק שלו גבוהה יחסית ונוחות הנסיעה סבירה בלבד. מבחר הדגמים משנת 2015 גדול מאוד, אך כדי לקבל את הדגם החדש של 2016 תצטרכו להגדיל את התקציב לסביבות ה-90,000 שקלים.

 
למבחן הדרכים - קיה ספורטז' 2015

קיה ספורטז'

רנו קדג'אר

מנוע: 1.2 טורבו-בנזין, 130 כ"ס / 1.5 טורבו-דיזל, 110 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים (6 בדיזל)

הנעה: קדמית

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק. גרסאות ה-ZEN, הדיינמיק והאינטנס כוללות גם התרעה על סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים במראות ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים.

צריכת דלק (יצרן): 18.1 / 26.3 ק"מ לליטר

צריכת דלק (מבחן): 12.3 / 16 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 60,000-72,000 שקלים לשנתונים 2016-17

היצע דגמי הקדג'אר בשוק לא גדול במיוחד, והוא מתחלק פחות או יותר באופן שווה בין דגמי בנזין עם קילומטראז' נמוך לבין דגמי דיזל עם קילומטראז' גבוה. מרבית הקדג'ארים הם מגרסת הלייף עם האבזור הבסיסי, אך ישנן גם גרסאות מאובזרות יותר עם מערכות בטיחות ואבזור נוחות נרחב. בכל הגרסאות המרווח הפנימי מוצלח, צריכת הדלק חסכונית ונוחות הנסיעה גבוהה יחסית. רנו קדג'אר חולק מכלולים רבים עם ניסאן קשקאי.

למבחן הדרכים - רנו קדג'אר 2016

רנו קדג'אר

הצילומים בכתבה: אוריאל כהן, הדר קמינסקי, נועם ריין, אורן דורי, דנה גורלנד, רונן טופלברג, אסף בר-שי, דניאל סקלי, יתיר דוידוביץ, פבל צ'רניצקי

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. לא שווה לקנות אוטו חדש בארץ 
    בוט מטרייד מוביל, 06-05-2020

    לא שווה עם המחירים המוגזנים בארץ לקנות אוטו חדש אני קניתי בטרייד מוביל מיצובישי לאנסר שנת 1991 עם רק 500000 ק"מ, חדשה לגמרי מבפנים, בקיצור לא שווה לקנות אוטו חדש

    סגור תגובה

  • 2. למקרה שלא הבנתם 
    מגיב מס'1, 06-05-2020

    אז לכל אלה שלא הבינו אני עושה צחוק מהבוטים של טרייד מוביל בתגובות של כל כתבה פה

    סגור תגובה

  • 3. ל-2 קורע אתה אחי, מה אני אגיד לך 
    יואל, 07-05-2020

    איזה כיף שמצאת דרך חדשה לשעשע את עצמך.
    לנו הייתה חווית שירות ממש טובה איתם, חיפשנו נצח, ראינו הרבה רכבים של פרטיים, עברנו אחד אחד, הסתובבנו, היה מתיש. הגענו אליהם, ביקשנו לראות רק קיה, ובסוף קנינו ספורטאז' בת 3, אחרי שעברה בדיקה, היה שירות ממש מקצועי וסבלני

    סגור תגובה

  • 4. אין על.. 
    שמעון, 07-05-2020

    אין על קיה, הכי אמינים. לנו יש ספורטאז' 2015, נוחה מאד במיוחד עם הבוסטרים של הילדים מאחורה, מרווחת. אחלה של רכב

    סגור תגובה

  • 5. רק ישראלי אהבל קונה קיה - טחנת דלק וכבדה לאללה 
    ישראלי לא-אהבל, 07-05-2020

    נכון מחיר ברצפה (לפחות תירוץ טוב). שוב מוצף ואמינות לא רעה. אבל היא והיונדאי שותות דלק כמו מנוע V6. כבדות ולא זזות. אבל הישראלי המצוי לא מבין במכוניות, שם צמיג סיני, וסאבוופר שעושה ויברציות של פיל באקווריום ויאללה יש לו אוטו חדש.

    סגור תגובה

  • 6. אין לי בעייה שתקנו קיא 
    ברוך, 08-05-2020

    אבל בבבבבבקשה...אל תסעו איתה במסלול השמאלי. זאת גרוטאה ואין מקומה שם...פליייייז!

    סגור תגובה

  • 7. למספר 5 כנס 
    אור, 08-05-2020

    למה איזה אוטו מהקטגוריה הזאת של הג'יפונים שציינו בכתבה הזאת הוא רכב חסכוני?
    כל הרכבים פה הם ממש לא שיא החיסכון אז בוא...
    רכב גדול וכבד כמו הג'יפונים פה בכתבה תמיד יהיו זוללי דלק!!!
    אתה רוצה רכב חסכוני? תקנה רכב מקטגוריית סופר מיני/מיני ותקבל רכבים דיי חסכוניים.
    לקנות רכב ג'יפון כבד, וגדול, ומסורבל ולחשוב שהוא יהיה חסכוני זה פשוט להיות תמים מדי.
    אלה עם כן הג'יפון הזה הוא חשמלי מלא או היברידי.
    אבל כל עוד הג'יפון הוא מנוע בנזין הוא ממש אבל ממש לא יהיה חסכוני.

    סגור תגובה

  • 8. למגיב 7 
    נתי, 09-05-2020

    קודם כל אתה לא צודק סןפר מיני לא יותר חסכוני ואם תבדוק טוב בכתבה תראה שהרנו חסכונית ויותר נוחה אז הקיה זה סתם פוזה זולל דלק ולא נוח ועיצוב פנים מיושן

    סגור תגובה

  • 9. לנתי מ 7  
    ליאל, 11-05-2020

    סופר מיני יותר חסכוני.
    עלק לא חסכוני.
    קח כל רכב סופר מיני של קונצרן פולקסוואגן,ותראה עד כמה הם חסכוניים בזכות התיבה הרובוטית שלהם.
    טיוטה יאריס מאוד חסכונית גם עם הגיר הרציף שלה.
    רכבי סוזוקי מאוד חסכוניים הבלנו, והסוויפט,והאיגניס.

    סגור תגובה

  • 10. קוגה 
    פורד, 12-05-2020

    אהבתי את הכתבה
    לגבי המרווח בקוגה
    יש לי קוגה (מנוע 1.5) ובעבר היה לי ספורטז
    הקוגה יותר מרווחת
    גם בכל שאר הדברים הקוגה עדיפה
    מלבד צריכת דלק הספורטז צורך מעט פחות
    והספורטז רך יותר

    סגור תגובה

חזור למעלה