דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רבעון ראשון 2020: רכבי הפנאי הנמכרים בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

85,168 רכבים חדשים עלו על כבישי ישראל ברבעון הראשון של 2020. מתוכם 42,124 הם רכבי פנאי מסוגים וגדלים שונים - כלומר, כ-49% מהשוק. אם מנכים את רכבי הליסינג וההשכרה, שמהווים את עיקר הרכישות של המכוניות המשפחתיות (אם כי מספרם המדויק אינו ידוע), מגיעים למסקנה הברורה: לרכבי הפנאי יש כיום רוב ברור בשוק הרכב הישראלי.

מובילות השוק במסירות הכלליות הן יונדאי, טויוטה וקיה, אך כשסופרים רק את המסירות של רכבי הפנאי - המגמה מתהפכת. קיה ניצבת במקום הראשון בפער בולט, ואחריה מיצובישי, טויוטה וסקודה.

את הבכורה משיגה קיה בזכות היצע רחב יחסית של דגמי פנאי, שכולל את הסטוניק, הנירו, האקסיד, הספורטז' והסורנטו. כל אלו תפסו יחד למעלה מ-65% ממסירות המותג בישראל.

מבחן רכבי פנאי

גם מיצובישי מתמקדת בעיקר בדגמי הפנאי,שמהווים קרוב ל-80% ממסירות המותג. ביתר חולקות הספייס סטאר הקטנה והטנדר טרייטון. טויוטה שבמקום השלישי מגיעה לשליש של רכבי פנאי מתוך כלל המסירות, ואילו בסקודה אחת מכל שתי מכוניות היתה רכב פנאי - וזה עוד לפני המסירות העיקריות של הקאמיק.

רכבי פנאי

במקום החמישי ניצבת יונדאי, על אף שרק 27% ממסירותיה הן של רכבי פנאי, בשל הכמות המשמעותית יחסית שנמסרה מדגמי הטוסון והקונה. 

סובארו מטפסת במעלה הטבלה ומתברגת לעשיריה המובילה הודות ל-97% מסירות של רכבי פנאי, וגם MG - שמוכרת רכב פנאי בלבד - מגיעה למיקום גבוה יחסית. מנגד, שברולט רושמת ירידה בולטת וכך גם פולקסווגן, מרצדס ובמיוחד רנו - שרק 5.5% מהרכבים שמסרה היו רכבי פנאי.

רכבי הפנאי הנמכרים בישראל

את רשימת רכבי הפנאי הנמכרים ביותר מוביל קיה נירו ההיברידי, שעבר לאחרונה מתיחת פנים. במקום השני ניצב מיצובישי אאוטלנדר, שהוא גם רכב 7 המושבים הנמכר בישראל,  ואחריהם צמד רכבי הפנאי הקומפקטיים יונדאי טוסון וקיה ספורטז'.

בהמשך הרשימה מופיע סיאט ארונה, שאחראי לזינוק המשמעותי של סיאט במכירות השנה. הצמד ההיברידי של טויוטה תופס את המקומות 7-8, ואת העשיריה סוגרים עוד שני דגמים יפניים. באופן מעט מפתיע, מרבית הדגמים המובילים אינם מהקטנים והזולים בשוק.

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה