דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קיה בז'נבה: נירו הייבריד וחידושים באופטימה

Getting your Trinity Audio player ready...


קיה היא שם דבר בשוק האמריקאי, וכדאי מאוד שלא להקל בה ראש שם. אבל גם באירופה היא תופסת תאוצה בקצב מסחרר בשנים האחרונות ולאחרונה החלה גם ב"השקת" הדגמים האירופאיים במתכונת מעט שונה מזו האמריקאית. הרכבים עצמם ברוב המקרים זהים לאחיהם שיציפו את היבשת החדשה, אבל הם נחשפים לעולם עם תמונות אחרות ונתונים אחרים, כאלה שינעמו יותר לטעם ולדרישות של הקהל האירופאי.

אמש יצאה קיה בחשיפה משולשת לקראת תערוכת ג'נבה וחשפה את קיה נירו, קיה אופטימה סטיישן - שהיא גרסת הסטיישן של האופטימה ואת גרסת הפלאג-אין הייבריד של האופטימה החדשה. את כל הדגמים היא משיקה כמובן "לשוק האירופאי", למרות שכמו ברוב המקרים, הם זהים לחלוטין. הפעם קיה מפרסמת פרטים אחרים שיכולים להשלים את הפאזל של מי הן המכוניות הללו.

קיה אופטימה סטיישן
קיה נירו
מדובר באותו ג'יפון/קרוסאובר/מיניוואן חמישה מקומות היברידי שהושק מוקדם יותר השבוע. מערכת ההנעה שלו עדיין מורכבת ממנוע 1.6 ליטר בנזין שמפיק 105 כ"ס (לעומת 103 בגרסת האמריקאית, ההבדל נובע כנראה בגלל ההבדלים בין יחידות המידה) ומנוע חשמלי עם הספק של 32 קילוואט (43 כ"ס). את ההספק המשולב קיה לא מפרסמת, אך קשה להאמין שהוא יהיה שונה מ-146 כוחות הסוס של זה האמריקאי.

הפרטים החשוב ביותר שקיה החליטה להשמיט בחשיפה של הנירו האמריקאי היו מידותיו, ובהתאם לכך גם מיקומו בהיררכיה של היצרנית. עכשיו קיה חושפת את הפרטים, ואפילו הולכת צעד אחד קדימה ומספקת לנו בדיקו את כל מה שרצינו. גם מידות וגם מיצוב בתוך המשפחה.

את אורך בסיס הגלגלים אנחנו כבר יודעים - 270 ס"מ שגדולים מ-267 הסנטימטרים של הספורטאז', אבל עכשיו, כשקיה חושפת גם את האורך הכללי שעומד על 435.5 ס"מ, מגלים שהנירו בכללותו קטן מהספורטאז' (448 ס"מ) וגדול רק במעט מהסיד (431 ס"מ). גם מידות הרוחב - 180 ס"מ, והגובה - 153.5 ס"מ, נותנות אישור למה שיהיה רכב לא מאוד גדול אך סופר מרווח. סוג של גרסה מעט גדולה יותר של סוזוקי קרוסאובר.

קיה נירו

קיה אופטימה סטיישן
אחרי שהציגה את הספורטספייס קונספט לפני כשנה, מציגה היצרנית הקוראינית את דגם הייצור, שמשאיר את ה"ספורט" אבל מחליף את ה"ספייס" ב"וואגון". למעשה מדובר בגרסת סטיישן לקיה אופטימה החדש והפעם הדגם האירופאי הוא שנחשף קודם, כנראה בגלל הכתף הקרה שמקבלת תצורת הסטיישן מהשוק הצפון אמריקאי.

גרסת הסטיישן של האופטימה שומרת כמעט על כל הממדים של הסדאן, עם 485.5 ס"מ בין פגוש לפגוש, 186 ס"מ לרוחב ובסיס גלגלים באורך של 280.5 ס"מ. שני הנתונים היחידים שמשתנים הם הגובה, שצומח בחמישה מ"מ וכמובן נפח תא המטען שצומח לכדי 553 ליטר לפני קיפול המושבים.

עיצובה של קיה אופטימה סטיישן הוא שילוב מוצלח למדי בין עיצוב גרסת הסטיישן לבין זה של דגם הקונספט, עם קווים אתלטיים, אחוריים קלילים יחסית וכמובן פס הכרום האיקוני שתוחם את קו הגג.

קיה אופטימה סטיישן

קיה אופטימה פלאג-אין הייבריד
שוק ההיברידיות גדל בקצב שנותן את התחושה כאילו הדגמים המוצעים עם גרסת פלאג-אין הייבריד מכפילים את מספרם מדי שבוע. כאן, כמו עם הנירו, השוק האמריקאי (בעיקר בחלקו המערבי) חובב המכוניות הירוקות הוא זה שזכה לשים את עיניו על הדגם לראשונה לפני כשבוע.

קיה אופטימה פלאג-אין הייבריד החדשה תעשה שימוש במנוע בנזין 2.0 ליטר ומנוע חשמלי שיפיקו הספק משולב של 205 כ"ס ו-38.2 קג"מ, ותוכל לגמוע כ-53 קילומטרים על חשמל בלבד. המנועים ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים, כאשר המנוע החשמלי מורכב כך שהוא יחליף את ממיר המומנט, אחד החלקים הבזבזניים יותר בתצורת תיבת ההילוכים המסורתית. קיה מציינת כי שיפור והקטנת הרכיבים במערכת ההנעה ההיברידית אפשר להם למקם את כל החלקים הדרושים (מלבד הסוללה) באיזור הסרן הקדמי, מה שיוצר מערכת פשוטה יותר לתכנון ולאחזקה וכן העברת כוח ישירה ויעילה יותר מהמנוע החשמלי לגלגלים. נתון התאוצה הממש לא רע מאשר את הטענות, עם 9.4 שניות למאה קמ"ש.

המנוע החשמלי ישאב את כוחו ממערך סוללות ליתיום-פולימר מתקדם בעל קיבולת של 9.8 קווט"ש, שתמוקם באופן מסורתי מאחורי המושב האחורי ולא מתחת לרצפה כמו ביונדאי סונטה הייבריד. נפח תא המטען כמובן נפגע מכך ונפחו הוא 307 ליטר בלבד. בגלל מיקום הסוללות, כנראה שגם לא ניתן יהיה לקפל את המושבים האחוריים.

קיה אופטימה פלאג-אין הייבריד

קיה נירו ינחת בישראל לקראת סוף השנה, גורלן של גרסאות הסטיישן וההייבריד של האופטימה טרם נקבע.


לדגמי קיה בישראל - קיה

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה