דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

משבר הקורונה: שוק המוניות התרסק

Getting your Trinity Audio player ready...


צילום תמונה ראשית: טל אבן

שנת 2020 לא תיזכר כאחת השנים המוצלחות של שוק הרכב הישראלי, כמו אצל ענפים רבים אחרים במשק. אך בזמן שבשוק הרכב הפרטי נרשמה התאוששות מפתיעה לאחר שיא המשבר בחודשים אפריל-מאי, כאשר השנה כולה הסתיימה עם ירידה של כ-15% בלבד במכירות, שוק המוניות לא הצליח להתאושש ממשבר הקורונה ורשם ירידה של 46% במכירות.

רק 2,362 מוניות חדשות נמכרו בישראל בחודשים ינואר-נובמבר 2020, לעומת 4,383 מוניות בתקופה המקבילה אשתקד. למעשה, עד חודש מרץ 2020 עלו על כבישי ישראל 1,132 מוניות חדשות, נתון כמעט זהה לזה של השנה שעברה - אך ב-5 החודשים שלאחר מכן נוספו אליהן 670 מוניות בלבד. 

הסיבה לירידה במכירות ברורה: נהגי המוניות סבלו השנה מתקופה קשה במיוחד בשל השבתת התיירות וענפי הבילוי והתרבות ובשל צמצום התנועה של האזרחים במשך תקופות מושכות.

מובילת השוק היא עדיין סקודה, שמסרה השנה 825 מוניות - מתוכן 644 מדגם האוקטביה, 109 סופרב ו-72 יחידות של סקודה סקאלה.

במרצדס הדגם הפופולארי ביותר הוא ה-C קלאס עם 245 מסירות, אחריו ה-E עם 119 מסירות והויטו עם 80 מסירות. מדגם ה-B קלאס, שלא מוצע ללקוחות פרטיים, נמסרו 52 יחידות לנהגי המוניות.

מונית מרצדס / צילום: רן סגל

אצל קרסו מוטורס מובילה רנו גרנד קופה עם 284 מסירות ועוד 13 יחידות של המגאן הסטיישן; 43 מוניות נמכרו מדגם הקדג'אר ועוד 2 מהקולאוס. בדאצ'יה הדגם המוביל בקרב נהגי המוניות הוא הסנדרו.

 
לובינסקי מכרה השנה 139 יחידות של סיטרואן C5 איירקרוס לשוק המוניות, לצד 27 יחידות של ברלינגו ו-86 יחידות מהמיניוואן ספייסטורר.


טויוטה קורולה, שנמכרת בשוק הכללי בעיקר בגרסת הסדאן, היתה פופולארית אצל נהגי המוניות דווקא בגרסת הסטיישן - שרכשו 105 יחידות מהגרסה עם תא המטען המוגדל לעומת 29 יחידות בלבד של הקורולה סדאן.

דגמים נוספים שבלטו בשוק המוניות הם קיה אופטימה עם 88 יחידות, קיה סטוניק עם 17 יחידות ופורד טרנזיט עם 14 יחידות. מדגמי הונדה CR-V, מאזדה CX5, טויוטה יאריס, סובארו XV וסובארו פורסטר נמסרה יחידה אחת לנהגי המוניות.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה