דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מצטרף לברונקו - פורד ריינג'ר ראפטור מגיע לישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:
הטנדר האמריקאי נוחת, בשלב זה בגרסת הקצה בלבד
יציע מנוע בנזין מוגדש בהספק של 288 כ"ס
המחיר זול ב-300 אלף שקל מברונקו ראפטור

אחרי שנים ארוכות של דגמי מיינסטרים שמרניים, בפורד ישראל משנים מגמה ומתחילים לשווק גם את הדגמים היחודיים יותר של היצרנית. אחרי גרסת הראפטור של פורד ברונקו, מצטרפת להיצע גם גרסת ראפטור של פורד ריינג'ר - הטנדר שעד כה לא שווק בישראל. עם תג מחיר של 475 אלף שקל הוא יהיה הטנדר היקר מסוגו בישראל.

פורד ריינג'ר ראפטור

מדובר בדור שני לריינג'ר ראפטור, שמצויד במנוע V6 בנזין כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר עם 288 כ"ס, 75 כ"ס יותר ממנוע טורבו-דיזל-ארבעה-צילינדרים בריינג'ר ראפטור הקודם, שלא שווק כאן. ההספק אומנם הופך אותו לדגם החזק ביותר בקטגוריה, אבל נזכיר כי הוא נמוך בכ-100 כ"ס מגרסאות בשווקים שאינם כפופים לתקינה אירופאית כמו אוסטרליה, דרום אפריקה ומדינות המפרץ.

המנוע מצויד במערכת אנטי-לג לקיצור השהיית המגדש בעזרת שמירת לחץ לאחר שהנהג מרפה מדוושת התאוצה. החיבור הוא לתיבת עשרה הילוכים אוטומטית ותיבת העברה עם אפשרות בחירה בין הנעה אחורית לכביש יבש, כפולה-אוטומטית עם העברת כוח לפנים לכביש רטוב, כפולה לשטח והילוך כוח. לחובבי הז'אנר, סעפת פליטה אקטיבית אחראית לשינוי הצליל בהתאם למצב הנהיגה הנבחר.

פורד ריינג'ר ראפטור

שלדת הסולם מחוזקת במקומות אסטרטגיים עם מערך מיתלים משודרג. מלפנים יש זרועות מתלה (עצמות עצה כפולות) עשויות אלומיניום וארוכות יותר, מאחור יש סרן חי שנתמך בקפיצי סליל, לעומת עלים בגרסה הרגילה. בולמי זעזועים של פוקס ("2.5) אחראים לקשר בין השלדה לצמיגי שטח דו-שימושיים (BFGoodrich AT), גדולים מאלה של הדגם הרגיל ("33).

מפסק הסרנים מורחב (ב-9 ס"מ), מרווח הגחון גדל ב-3.8 ס"מ (27.2 ס"מ) וזוויות הגישה-נטישה (25-32 מעלות) גדולות ב-2 מעלות. לצד זאת נציין שכושר הגרירה (2.5 טון) נמוך בטון מזה של ריינג'ר רגיל.

פורד ריינג'ר ראפטור

בורר נהיגה כולל שלושה מצבים לכביש (רטוב, רגיל וספורט) וארבעה לשטח (סלעים, חול, בוץ ובאחה) המשנים את כיול המערכות השונות (מנוע, תיבת הילוכים ובקרת משיכה ויציבות). יש גם מערכת בקרת שיוט לשטח לטובת קצב זחילה בעליה או בירידה. יכולת העבירות נשכרת מנעילות דיפרנציאל אחורי וקדמי.

מבחינה ויזואלית נבדל הראפטור מריינג'ר הרגיל בסבכה אגרסיבית יותר עם כיתוב שם היצרנית במקום לוגו פורד, פגוש קדמי שונה עם מיגון ייעודי לגחון, בתי גלגלים מורחבים וצמד מפלטים מאחור. תא הנוסעים כולל כמו בגרסה הרגילה לוח מחוונים דיגיטלי ("12.4) ומסך מגע גדול ("12) אבל עם תצוגת שונה, יש מושבים שונים עם תמיכת גוף משופרת, וגלגל הגה שטוח בחלקו התחתון עם פס מרכוז בחלקו העליון ומנופי שליטה ידנית בהילוכים מאחוריו.

פורד ריינג'ר ראפטור

רשימת האבזור כוללת בין היתר ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטי ומצלמות היקפיות בעוד מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה