דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיצובישי קולט החדשה 2009

Getting your Trinity Audio player ready...

מאת טל ברונפר

את הקולט פגשנו בישראל לאחרונה לפני כ-10 שנים, עת הכינוי קולט הוצמד לגרסת משולשת הדלתות של הלאנסר. ספורטיבית? לא ממש, אבל הקולט הצליחה לא רע, וזכתה להערכה בקרב משפרים ומשדרגים למיניהם. הדור הקודם של הקולט, שהוצג ב-2004 והתבסס על הפלטפורמה של הסמארט פורפור, לא הגיע לישראל, בעיקר בגלל מחיר לא אטרקטיבי ושידוך לתיבה רובוטית במקום האוטומטית המקובלת. כעת, רק 4 שנים לאחר הצגת הדגם הנוכחי, מציגים במיצובישי מחליפה לקולט, שתנסה להתחרות בפלח השוק הצפוף ביותר באירופה: הסופר-מיני.

מיצובישי קולט החדשה 2009מיצובישי קולט החדשה 2009 / צילומים: יצרן

מילת הקסם בדור החדש של הקולט היא העיצוב. הקולט החדשה מאמצת את קו העיצוב הנוכחי של מיצובישי, אותו ניתן למצוא בדגמי הלאנסר והאאוטלנדר. חרטום אגרסיבי ושבכה בצבע שחור, פנסים מלוכסנים וחישוקים משלימים את האווירה הקרבית. גם מאחור הקולט לוקחת השראה מהחלק האחורי של הלאנסר, עם יחידות תאורה בולטות.

בתחום המנועים, תציע הקולט 3 יחידות כוח שונות, כולן מונעות בבנזין: הראשונה בנפח 1.1 ליטרים עם הספק של 75 כוחות סוס; השנייה בנפח 1.3 ליטרים ו-94 כוחות סוס, ואחרונה בנפח 1.5 ליטרים עם הספק של 107 כוחות סוס. בנוסף, תוצע גרסה קרבית שתענה לשם ראליארט, המוכר גם מהגרסאות הספורטיביות של הלאנסר (גרסה פחות קרבית מהאיבו). גרסה זו תציע את אותו מנוע בנפח 1.5 ליטרים בהיצע העליון של החבורה, אך לחגיגה יצטרף גם מגדש טורבו שיעלה את ההספק ל-148 כוחות סוס. כל המנועים יוצעו עם תיבת הילוכים ידנית בת 5 הילוכים, אך גרסת ה-1.3 ליטרים תציע גם תיבת הילוכים רובוטית לה מיצובישי קוראת AllShift. הלקוח הפוטנציאלי יוכל לבחור בין 3 ל-5 דלתות בכל שילובי המנועים. במיצובישי מציינים כי מערכת "עצור וסע" תוצע עם כל המנועים, אשר מכבה את המנוע בעצירות על מנת לחסוך בדלק.

מיצובישי קולט החדשה 2009

מיצובישי קולט משולשת הדלתות מול אחותה בעלת חמש הדלתות והעיצוב המשפחתי והשמרני בהרבה

מעניין לציין כי מיצובישי זנחה את גרסת הדיזל שהוצעה בעבר, שלא זכתה להצלחה רבה באופן מפתיע, למרות אהדת השוק האירופאי למנועים הללו. את הגרסה הדיזלית תחליף יחידת כוח היברידית מתקדמת וחסכונית. נכון לזמן זה מיצובישי לא שחררה פרטים אודותיה.


בתחום האבזור מיצובישי אינם מבטיחים גדולות ונצורות, על מנת לשמור על תג מחיר אטרקטיבי. בין הצעצועים המעניינים יותר שיוצעו בקולט, לפחות בגרסאות היקרות יותר – מערכת בקרת שיוט ואפשרות לחיבור נגן נייד למערכת השמע.

את הקולט יזכה קהל הרוכשים האירופאי לראות באולמות התצוגה כבר בנובמבר 2008. ומה לגבי ישראל? הדור הקודם של הקולט לא הגיע עלינו, וסביר להניח כי המסורת תמשך והקולט תמשיך להמכר רק באירופה, אם כי תתכן גם הפתעה בתחום זה.

לדגמי מיצובישי בישראל - מיצובישי

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה