דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיצובישי אאוטלנדר PHEV המחודש לא יצטרך עמדת טעינה

Getting your Trinity Audio player ready...


מלבד הפילים הלבנים של עמדות החלפת הסוללות הפזורות ברחבי הארץ, בטר פלייס השאירה לנו עוד כמה "מתנות" איתן אנחנו מתמודדים עד היום. המשמעותית ביותר היא החובה להטעין מכוניות חשמליות או היברידיות פלאג-אין מעמדת טעינה ייעודית ומבוקרת (ולא זולה).

מיצובישי אאולטנדר PHEV

אבל היום, מודיעה כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, כי היא השיגה פריצת דרך בנסיון לבטל את החובה לעמדות טעינה וכי היא קיבלה אישור להשיק את האאוטלנדר PHEV המחודש עם כבל Mode 2, כזה שיכול - בערך - להתחבר לשקע בבית.
הבעיה בדרישה לטעינה דרך עמדות הטעינה ברורה למדי - אם אין לכם חניה פרטית, לא תוכלו להתקין את העמדה. למעשה, גם אם יש לכם חניה פרטית, מישהו יכול להחליט לחנות בה, ואז אתם בבעיה. כבל Mode 2 פותר את הבעיה, לפחות חלקית, בכך שהוא פשוט שוכב ברכב ויכול להתחבר לשקע חשמל. אבל בישראל כמו בישראל, גם הפתרון הזה יוצר בעיות חדשות.

מיצובישי אאולטנדר PHEV

הבעיה הראשונה היא שאין מדובר בכבל המקורי, שהוא פשוט כבל ככל הכבלים עם חיבור לרכב מצד אחד וחיבור לשקע ביתי רגיל מצד שני, אלא כבל מיוחד שמיצובישי תידרש לייצר עבור היבואן. כבל שיתבסס על התקן האירופאי ויותאם לדרישות הישראליות (למרות שרשת החשמל הישראלית זהה לחלוטין לזו האירופאית מבחינת מתח מוצא בשקע ותדר הזרם) באמצעות התקנת "קופסת פיקוד" במרכזו שתוכל לנטר או לכל הפחות לקרוא את כמות החשמל העוברת בכבל.

מיצובישי אאולטנדר PHEV

הבעיה השניה היא שהתקע בסופו ה"ביתי" של הכבל הוא תקע תעשייתי, כזה שדורש התקנת שקע מיוחד בבית הלקוח. אז אמנם לא תהיו חייבים להתקין עמדה גדולה ויקרה בחצר הבית, אבל גם לא תוכלו להטעין את הרכב כשתגיעו לבקר את החברים שלכם.

כל שנותר לנו לעשות הוא לברך את כלמוביל על פריצת הדרך והניצחון בקרב העיקש שלקח מעל לשנתיים, ולהמשיך ולתהות על ההגיון מאחורי החלטות משרד התקנים הישראלי ועל התעקשותו שלא לתת לנו להיות כשאר העמים שמתבססים על התקן האירופאי.

דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל אמר: "מדובר בסיום של תהליך ארוך שארך כשנתיים ובסופו פרצנו דרך לשינוי אשר ישרת לא רק את רוכשי ה- PHEV. אנו מאמינים כי הדור החדש של הרכב יוכל להוות פתרון מתאים לכל מי שמעוניין ברכב ירוק, וחסכוני ונושא הטעינה היווה חסם עבורו. בעתיד, נאפשר גם אופציה של טעינה מהירה לכשתגיע האפשרות לישראל."

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. מכון התקנים הישראלי - רגולטור ארכאי שעדיף שהיה נעלם מאיתנו 
    יקי, 18-07-2016

    אין ביניהם לבין "התקינה" קשר מקצועי אלא בעיקר חסם בכדי לשרת אינטרסים של בעלי הון ובעלי ענין.
    רק גוף כמו כלמוביל "הצליח כעבור שנתיים"! לשנות בקמעה את אפשרות הההטענה, תבינו כמה קשה וכמה יסורי איוב עוברים יבואנים בינוניים וקטנים, איזה סיוט זה להתנהל מול מכון התקנים. פשוט סיוט מתמשך.
    מתי בנט יבצע הפרטה של התקינה, מתי יכניסו את צוואר הבקבוק החנוק הזה לתחרות בריאה? מתי? לשר בנט הפתרונים

    סגור תגובה

חזור למעלה