דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מותג הספורט אלפין נוחת בישראל - ויתחרה בפורשה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אלפין A110 תשווק כאן בארבע גרסאות שונות
  • כולן עם אותו המנוע, מבית רנו, ומשקל עצמי נמוך
  • המחיר מתחיל ב-480 אלף ומסתיים ב-720 אלף שקלים

מותג הספורט הצרפתי אלפין, מבית רנו, נוחת סוף סוף בישראל - שש שנים לאחר שיצא לדרך מחודשת בגלגול הנוכחי ו-68 שנים בדיוק לאחר שנוסד לראשונה. היבואנית תהיה פריסבי (לשעבר קרסו) והדגם הראשון שינחת כאן הוא למעשה היחיד שמשווק כיום המותג - אלפין A110, מכונית ספורט קופה. בקרוב אמור להפוך המותג לחשמלי, עם דגמים ספורטיביים מבוססי רנו.

אלפין A110

ה-A110 תהיה אלטרנטיבה צרפתית לפורשה קאיימן, ובדומה לה היא בעלת תצורת מנוע מרכזי וחלוקת משקל דומה למכוניות-על אקזוטיות (56-44 לפנים-אחור). הודות לשימוש ניכר באלומיניום (96%) במרכב, השלדה והמיתלים (עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור), יחד עם ממדים צנועים מהמתחרה הגרמנית (קצרה ב-20 ס"מ עם בסיס גלגלים קטן ב-5.5 ס"מ), היא שוקלת 1.1 טון בלבד, כ-300 ק"ג פחות מהקאיימן.

מערכת ההנעה מגיעה מרנו מגאן RS, בנזין מוגדש בנפח 1.8 ליטר, הנעה אחורית ותיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד. בגרסת הבסיס (480 אלף שקל) הוא מפיק 252 כ"ס ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות, 0.2 שניות פחות מפורשה קאיימן. בגרסאות GT (המעודנת יותר ב-550 אלף שקל) ו-S (הספורטיבית ב-580 אלף שקל) הוא מחלץ 300 כ"ס עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות (זהה לקאיימן S), ומצויד במערכת פליטה אקטיבית לטובת צליל משופר. לכל הגרסאות מערכת בלימה של ברמבו (דיסקים 320 מ"מ בכל ארבעת הפינות).

אלפין A110

ה-S נבדלת משאר הגרסאות בכיול מיתלים שונה, עם קפיצים ובולמי זעזועים קשיחים ב-50% ומוטות מייצבים עבים יותר (קשיחים ב-100%) המנמיכים קלות את המרכב (בכחצי ס"מ) בהשוואה ל-A110 הרגילה וצמיגים רחבים בסנטימטר (215/40 מלפנים, 245/40 מאחור). היא גם מצויידת במושבי באקט - ללא כיוון ידני לגובה, רק על ידי מוסך מורשה - בעלי תמיכה צדית משופרת ומשקל עצמי נמוך ב-13 ק"ג מהרגילים.

כאופציה היא תוצע עם קיט אווירודינמי הכולל מסיט אוויר בפגוש הקדמי וספוילר גדול מאחור, שניהם מקרבון ועם כוח הצמדה של 60 ק"ג מלפנים ו-81 ק"ג מאחור ועם צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2 (פיילוט ספורט 4S בשאר הגרסאות) בעבור 40 אלף שקל.

אלפין A110

רשימת האבזור כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע צנוע ("7) עם מצלמת נסיעה לאחור וב-GT כיוון חשמלי למושבים. אלפין לא מציידת את ה-A110 במערכות בטיחות אקטיביות ולכן מותקנת בה מערכת התרעה בהתקנה מקומית.

בשבועות הקרובים תנחת כאן גם יחידה בודדת של ה-A110 R במחיר של 720 אלף שקל, כגרסת קצה המתחרה בקאיימן GT4 RS. גולת הכותרת היא דיאטה המשילה 34 ק"ג בהשוואה ל-A110S הודות להסרת חומרי בידוד ושימוש בקרבון לחלקים כמו כיסוי אחורי במקום שמשה, מכסה תא המטען הקדמי (2.9- ק"ג), חישוקים (12.5- ק"ג) ומושבי באקט קלים עוד יותר מאלו של ה-S המפחיתים 5 ק"ג נוספים, עם חגורות 6 נקודות בדומה למקובל ברכבי מירוץ.

אלפין A110

המנוע זהה ל-A110 S, אבל הפחתת המשקל מאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות (0.3 שניות פחות מה-A110S), בדרך ל-285 קמ"ש מרביים (10 קמ"ש יותר).

גם המיתלים כוילו מחדש עם גיאומטריה ייחודית, מוטות מייצבים קשיחים יותר (ב-10% מלפנים ו-25% מאחור) קפיצים נוקשים (ב-10%) ומרכב מונמך בסנטימטר, או שני ס"מ עבור מסלול המרוצים ובולמי זעזועים עם אפשרות כיוון ידנית ל-20 מצבי שיכוך והחזרה. שינויים נוספים נוגעים לכוח ההצמדה המוגדל הודות לכונסי אוויר במכסה הקדמי ובספי הדלתות, ונוספו גם פתחי אוורור לקירור יעיל ב-20%.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה